Postnords budbärare ljuger och suger!

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Postnord är skräp, speciellt tydligt om man ser till hur de behandlar sin personal.

Jag har iaf som tur hittils haft en bra relation med chaufförerna som kör till min ort, tror det underlättar massor då de vet att de kan lämpa av grejorna på jobbet om inte jag är hemma.

Det enda speditionföretag jag har svårt för är bring, vid flertalet tillfällen har de gett fan i att skicka ut vare sig brev eller sms när grejorna anlänt på utlämningsstället.
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Fick en avi från postnord att jag kunde hämta ett paket hos mitt "ordinarie utlämningsställe" och betala tull o moms. Problemet är bara att det finns inget hos mitt utlämningsställe och söker man på kolli-id så är det kvar i Stockholm.
Bra jobbat!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fick en avi från postnord att jag kunde hämta ett paket hos mitt "ordinarie utlämningsställe" och betala tull o moms. Problemet är bara att det finns inget hos mitt utlämningsställe och söker man på kolli-id så är det kvar i Stockholm.
Bra jobbat!
Det tar bara 3 h 45 min enkel väg att bila till Stockholm från Grums :fakta
Och det kanske är det närmaste utlämningstället
:crash
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Det tar bara 3 h 45 min enkel väg att bila till Stockholm från Grums :fakta
Och det kanske är det närmaste utlämningstället
:crash
Ah! Där sa du något!

Fick iofs just ett svar från PostNord, de rekommenderade mig att kontakta avsändaren för reklamation.
Helt sjukt att avsändaren (PartZilla i det här fallet) ska behöva ta i skiten när PostNord klantat sig.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det enda speditionsföretag jag har svårt för är bring, vid flertalet tillfällen har de gett fan i att skicka ut vare sig brev eller sms när grejorna anlänt på utlämningsstället.
Jag gillar Bring, dom dödar alla fordon dom får tag i, det ger mig massor med jobb :tummenupp
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Ja, snart får man betala för att sedan själv leverera paketet. Postverket är på god väg att rationalisera bort sig själva.

Ser fram emot den dagen. Det kommer förmodligen att spara både tid och psykisk hälsa.
Känner att pulsen går upp en aning bara jag tänker på Postnord :gnissla
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ser fram emot den dagen. Det kommer förmodligen att spara både tid och psykisk hälsa.
Känner att pulsen går upp en aning bara jag tänker på Postnord :gnissla

Det först jag tänkte på är ju hur de började med att ta bort kassaservice för att sen lägga ner kontoren helt och låta ICA göra jobbet. Sen flyttar de postlådorna, lite då och då. Både de gula för att posta och kundernas lådor. Jag har numera 100 m till postlådan så det där med morgontidning är ju inte aktuellt.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fick en avi från postnord att jag kunde hämta ett paket hos mitt "ordinarie utlämningsställe" och betala tull o moms. Problemet är bara att det finns inget hos mitt utlämningsställe och söker man på kolli-id så är det kvar i Stockholm.
Bra jobbat!
Förmodligen så ligger ditt paket på ditt utlämni gsställe men med ett annat sändnummer....
Det är sändnumret som paketet har/hade fram till tullen.
Jag hade samma besvikelse i somras då postnörd " tappade bort" ett paket mellan rosersberg och märsta.
Efter 14 dar kom en påminnelse att jag skulle hämta mitt pkt och slapp tull&moms.
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Förmodligen så ligger ditt paket på ditt utlämni gsställe men med ett annat sändnummer....
Det är sändnumret som paketet har/hade fram till tullen.
Jag hade samma besvikelse i somras då postnörd " tappade bort" ett paket mellan rosersberg och märsta.
Efter 14 dar kom en påminnelse att jag skulle hämta mitt pkt och slapp tull&moms.

Det har gått 14 dagar, idag :(

Hur gör man när postnord hänvisar till leverantören och leverantören hänvisar till postnord? :(
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det har gått 14 dagar, idag :(

Hur gör man när postnord hänvisar till leverantören och leverantören hänvisar till postnord? :(

Jaja, trappsnigeln har kanske nåt imorgon...

Postnörd får väl leta eller ersätta.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Nu under våren har jag beställt en del prylar, främst till cykeln men även nåt annat och även lite via jobbet.
Det har skitit sig VARENDA gång.
Nä, fram till Stockholm har det inte varit några problem... men sen... när PostNord tagit över.

Jag bor mitt i byn och jobbar i byn, är därmed inte hemma dagtid men kan komma hem inom två minuter.
...eller möta upp bilen varsom i byn...
Det bygger dock på att chauffören RINGER!
Alla paket får mitt nummer och jag satte även ett laminerat A4 på entrédörren med texten "PAKET TILL .... RING 073-....."

Ingen ringde och ingen lämnade avi.
Endast eftersom jag kört tracking på paketet som jag visste att det kommit till byns utlämningsställe, varenda gång!

Inget företag är bättre än deras anställda och jag ger mig fan på att det är deras unga chaufförer med "egenansvar" som ingen kollar som gör att allt skiter sig.

https://www.youtube.com/watch?v=hLpE1Pa8vvI

Förra året beställde jag grejer i Tyskland, där en av sakerna blev restade... saken glömdes bort och nu i våras kom en PostNord-bil och stannade på jobbet och kom in med paketen, trots att den var adresserad hem.
DEN killen kunde ställa upp, han visste alltså var jag jobbade och tänkte ett steg extra.

Hade de vanliga chaufförerna kört ut den lådan hade jag aldrig fått den, för jag visste ju inte ens att den var på väg, och nån avi hade de säkerligen inte lagt heller...

Innehållet i lådan kostade 4000:- och då vill man ju inte att det skall sändas åter....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
De har ju tagit bort det där med att ersätta kund/leverantör när de tappar bort en vara i det nya avtalen.

Jag hade ett paket på väg och visste att jag inte skulle vara hemma så jag ringde Postnörd för att få dem att lämna det på utlämningsstället. Nej, de hade ett avtal med den utländska firman som inte fick brytas. Att ett paket kommer fram en dag tidigare är väl ett riktigt allvarligt avtalsbrott?:va :huvet
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Ni kan ju kolla på hur mycket ni har betalat specifikt i frakt.

Sedan kan ni ju jämföra med vad ni hade fått betala för en leverans med hemkörning med föravisering på telefon inom Sverige, "hempaket".

Man får den service man betalar för :tummenupp

Ett tips från en ex postarbetare:
Skriv in ert jobb/företaget som leveransadress vid beställningen. Då kommer det fram. Litar ni inte på era medarbetare så är det ert problem, inte Postnords.

Att utlands paketen överhuvudtaget körs ut beror på gamla uråldriga avtal.
Jag tror/hoppas att de avtalen kommer att fasasut pga extrem olönsamhet.
 
Last edited:

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Hände mig senast förra veckan. Fick en påminnelse hemskickad att dom försökt ringa mig för 10 dagar sen. Och att paketet bara låg kvar där några dagar till...
Ingen jävel hade ringt mig, och det va att paket jag verkligen väntade på, så man blir fan irriterad på postnord
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Lonsdale... så du menar att man har rätt att kringgå avtal och/eller missköta sitt uppdrag bara för att man kommit överens om ett lägre pris?
:va:va

Låter som om du kört ut paket för Postnord och känner att det är legitimt att skita i att utföra ditt uppdrag...?
:mad:
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Tycker det är bäst om Postnord tar bort tjänsten hemkörning helt .Överlåt den till de som klarar av det
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top