Postnords budbärare ljuger och suger!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja vad är det med GBG-Trollättan och Ånge? De verkar vara svarta hål för paket. Är det månne så att de ligger vid regnbågens fot och där finner man postnords paket.

Ånge är nerlagt, dom har flyttat paketstampningsterminalen till Umeå nu.

Anledningen till att det var Ånge tidigare var ju för att det var en järnvägsknut, nu fungerar ju järnvägen lika dåligt som postnord så nu flygs väl alla brev och paket inrikes
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ånge är nerlagt, dom har flyttat paketstampningsterminalen till Umeå nu.

Anledningen till att det var Ånge tidigare var ju för att det var en järnvägsknut, nu fungerar ju järnvägen lika dåligt som postnord så nu flygs väl alla brev och paket inrikes

Attans det var ju trist....

När jag bodde i Umeå så fastnade alla paket i Ånge närmare en vecka.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Attans det var ju trist....

När jag bodde i Umeå så fastnade alla paket i Ånge närmare en vecka.

Tja. Det där är väl något som inte är unikt för Ånge.
Jag har varit med om rätt många gånger att paket enligt paketspårningen varit på terminalen i Järfälla i närmare en vecka innan det kommit hem till mig......I JÄRFÄLLA. en sträcka som jag med lätthet promenerar på ca 1 timme.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mitt senaste paket från FC-MOTO till Borlänge:
2017-11-06 11:52 PostNord Borlänge Sweden The shipment item has been delivered
2017-11-06 10:48 PostNord Borlänge Sweden The delivery of the shipment item is in progress
2017-11-06 10:48 PostNord Borlänge Sweden The shipment item has arrived at the distribution terminal
2017-11-03 11:44 PostNord Borlänge Sweden The shipment item is under transportation
2017-11-03 07:36 Borlänge Sweden The shipment item is under transportation
2017-11-03 00:38 Örebro Sweden The shipment item is under transportation
2017-11-02 14:08 Veddesta Sweden The shipment item is under transportation
2017-11-02 00:24 Veddesta Sweden The shipment item is under transportation
2017-11-01 19:47 Veddesta Sweden The shipment item is under transportation
2017-11-01 19:38 Veddesta Sweden The shipment item is under transportation
2017-11-01 09:34 Norrtälje Sweden The shipment item has been incorrectly sorted
2017-11-01 07:21 Norrtälje Sweden The shipment item has an incorrect postal code
2017-10-31 14:38 Sweden The shipment item is under transportation
2017-10-31 08:18 Norrtälje Sweden The shipment item is under transportation
2017-10-31 08:17 Norrtälje Sweden The shipment item is under transportation
2017-10-31 05:56 Veddesta Sweden The shipment item is under transportation
2017-10-30 16:52 Toftanäs Sweden The shipment item is under transportation
2017-10-30 16:50 UPK Malmö Sweden The shipment item is under transportation
2017-10-30 08:09 Sweden The shipment item has left the country of the sender
2017-10-28 06:06 Sweden The shipment item is under transportation
2017-10-27 17:08 Sweden The transport of the shipment item has started

Jag gillar speciellt "The shipment item has an incorrect postal code" och sedan "The shipment item has been incorrectly sorted". :hihi
Så bara en knapp vecka från gränsen till Borlänge. :tummenupp
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Mitt senaste paket från FC-MOTO till Borlänge:
...Jag gillar speciellt "The shipment item has an incorrect postal code" och sedan "The shipment item has been incorrectly sorted". :hihi
Så bara en knapp vecka från gränsen till Borlänge. :tummenupp

Hade den felaktigt postnummer då?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tja. Det där är väl något som inte är unikt för Ånge.
Jag har varit med om rätt många gånger att paket enligt paketspårningen varit på terminalen i Järfälla i närmare en vecka innan det kommit hem till mig......I JÄRFÄLLA. en sträcka som jag med lätthet promenerar på ca 1 timme.
Fast att just Ånge var en smärta i bakdelen var något som drabbade ALLA i de fyra nordligaste länen. I stort sett VARJE gång man fick ett paket skickat till sig.

Om man ville beställa något och ha det samma vecka var man tvungen att göra det på måndagen. Allra senast kanske vid lunch på tisdagen. För om det kom till Ånge efter de tidiga morgontimmarna på onsdagen så var det nästan ofelbart att det skulle bli liggandes över helgen och börja röra på sig igen först kommande måndag.

Pakethanteringen går iofs för det mesta inte så mycket smidigare nu. Men hatet mot just Ånge har mildrats något (det är ju fortfarande en byhåla av gigantiska mått som ingen vid sina sinnens fulla bruk besöker frivilligt, men det kommer nog inte ändra på sig i första taget).
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Nix. Rätt postnummer från FC-MOTO.
Det var fel nummer två som var det riktiga problemet. :)

Något klantarsel som knappat in fel postnummer i datorn när paketet registrerades i Malmö då. 78x xx blev väl 76x xx och då hamnar det i Norrtälje.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Något klantarsel som knappat in fel postnummer i datorn när paketet registrerades i Malmö då. 78x xx blev väl 76x xx och då hamnar det i Norrtälje.

Du är nog spot on där. :tummenupp
Sen om det var en person eller någon OCR-programvara som är boven skall jag låta vara osagt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Dagens paket

Vi har besökt dig 20171116 kl. 1143, för att lämna ditt paket från Blåkläder AB men kunde inte leverera. Ditt paket kan hämtas nästa vardag efter kl 16 hos ICA Kvantum Jätten Skogmansgatan 22, öppettid Må-Fr 9.00-19.00, Lö 9.00-16.00, Sö 10.00-16.00. Uppge 0000. Följ ditt paket. Mottagaren visar leg. Bud bådas leg. Mvh PostNord

Lika förbannat har jag paketet här:confused::va:tummenupp
 
Last edited:

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati FTW
Går bra det här... :gnissla:gnissla:gnissla
Enligt avi som kom 19/11 skall det ligga kvar till 20/12 men är nu returnerat. :huvet:mad:

postnord.jpg
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Beställde prylar igår kl 15 från byggrossist i Haninge.
Idag kl 0900 knackade Schenker på dörren hemma.

Jag bor i Skåne.

PostNord kan gärna gå i KK
 

Raderad medlem 51742

Guest
Som vanligt ännu en av alla dessa misslyckade leveranser, trots att man var hemma och paketet var märkt med såväl portkod som telefonnummer. Nu lyckades inte ens Postnord leverera paketet en dag senare till servicestället som brukligt utan paketet verkar snurra runt någonstans i systemet och jag kan nog inte räkna med att kunna hämta det förrän tidigast måndag, dvs 11 dagar efter att det skickades från England. :huvet

Det bästa var ändå när jag ringde kundtjänst och fick en förklaring till varför inte chauffören kan köra paketet direkt till servicestället vid misslyckad hemleverans utan det skall behöva gå tillbaka till sortering, vilket innebär i bästa fall en ytterligare dags fördröjning. Detta beror tydligen på att servicesställena upplever det som ett arbetsmiljöproblem om de får flera sådana paketleveranser per dag istället för en leverans med alla paket från sorteringsanläggningen. Men WTF liksom :va

Vilket annat företag som helst hade behövt lösa detta på ett sätt som kunderna accepterar eller fått se en konkurrent med ett smartare upplägg ta över. Det är bara i Sverige där staten i praktiken gett Postnord monopol* och inte gör något åt problemen som ett så dysfunktionella företag kan tillåtas fortsätta existera. :4skrika

* Det är i princip omöjligt att välja annan distributör när man t ex beställer från England eller Tyskland - allt hamnar hos Postnord i slutändan ändå. Förr fanns det åtminstone e-handelssiter som hade UPS som alternativ, men numera verkar allt fler ha gått över till leverantörer där Postnord är sista trasiga länken i kedjan.
 
Last edited by a moderator:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Trallalalalalaaaaa.... :3freak

Om ni undrar varför era paket från Kina ser vattenskadade ut så är förklaringen här:
SVD.jpg
https://www.svd.se/646-hundratals-paket-dumpas-pa-arlanda


Saknar fortfarande en mängd E-bay köp själv. Har reklamerat dem hos Postnord. Inte för att det gör någon skillnad. De har väl legat på ICA på andra sidan landet i någon månad innan de skickats tillbaka till Kina.
Har nästan slutat handla på E-bay numera. Med en leveransstatestik på under 75% av det beställda drar man gärna ned på köp där. :död
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Finns det något sätt att preventivt eftersöka paket man vet att PostNord kommer tappa bort? :va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Välja annan logistikpartner. Bojkotta.
Svårt när man beställer från utlandet och de hamnar i Postnords händer när de kommer in i Sverige. :(


Postnord kör ju för övrigt en massa reklam nu om hur saker och ting fungerar.
Tycker vissa omskrivningar är smått komiska.

Reklamen:https://www.expressen.se/brandstudio/postnord/paket-fran-kina--sa-fungerar-det/

Postnord skrev:
I Sverige kliar sig många e-handlare i huvudet och försöker göra leveranserna så flexibla och snabba det bara går. I Kina hanteras e-handeln annorlunda. Leveranser kan fördröjas i flera veckor i väntan på att det ska komma lediga transporter och till skillnad från i Sverige saknas centrallager.
Fast nu brukar ju paketen komma till Sverige på ungefär 1-2 veckor. Sen ligger de och mognar tills de når sina 2 månader och hittar fram eller försvinner.
Postnord skrev:
– När du beställer från Wish eller Alibaba, för att nämna två av de mest populära sajterna, så skickar de i sin tur över ordern till den som säljer produkten. Det är svårt att se om den över huvud taget finns på lager och sedan skickas produkten mellan flera olika aktörer i utlandet innan den når Arlanda, berättar Arne Andersson, e-handelsexpert på PostNord.
Baksidan av myntet är de långa leveranstiderna. Snittiden är 15 dagar men upp till två månaders väntan kan förekomma. Då har försändelsen färdats över halva jordklotet och hanterats i många led.
Med många led tror jag Postnord menar turerna mella de olika ICA-butikerna och företagscentren ute i landet innan de hitta fram till mottagaren.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, jag skiter väl i hur många kineser som bollar med paketet, dom gör det i alla fall 24/7 och det är ju först när paketet anlänt till Sverige och Postmord har tvättat bort trackingnumret som det stannar av.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top