Postnords budbärare ljuger och suger!

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Blir så himla trött på Postnord...


De påstår att de varit hemmos mig kl 10.33 och försökt leverera mina däck och att ingen öppnat, detta är inte första gången...

Jag bor i en villa på en hörntomt och de lyckas alltid köra in på fel gata, sen när de inte kan hitta vår uppfart som ligger på den andra gatan så kör de iväg och skriver in att jag inte varit hemma.

Förra gången av ren tur såg jag postbilen och sprang ut så de inte skulle köra iväg så lyckades få mina däck men inte denna...


1. Ringer till kundtjänst och förklarar för de att detta inte är första gånger det händer och att jag vill ha mina däck idag (Fredag 2/6)

2. Tjejen i telefonen säger att detta in är möjligt eftersom postbilen redan kört iväg

3. Jag säger åt henne att fixa så postbilen kör hit i slutet av sin runda och lämnar av mina däck

4. Hon säger att det inte finns något sätt för de att nå chauffören i postbilen (Lögn, vadå har de inte en telefon eller vad?)

5. Jag frågar henne om inte någon annan kan nå postbilen

6. Hon förklara för mig att det absolut tidigaste dagen jag kan få mitt paket på är måndag (5/6) och att vi måste avvakta på en QR-kod som skall dyka upp i systemet så jag kan boka en ny utkörning

7. Blir lagom arg säger hejdå och stänger telefonen


Min fråga är nu hur faskien bokar jag en ny utkörning och vill de inte köra ut paketet till mig på måndag så åker jag fan själv till Malmö och hämtar ut det, jag skall köra NDR den 6/6 och det är ju röd dag så måste ha mina däck på måndag!




Fan vad jag blev sur i Fredags, det är inte så stor grej och bli sur över men när man hamnar i en situation där man faktiskt betalt för en tjänst, budbäraren ljuger och kundtjänst vägrar hjälpa en så rinner fan bägaren över för mig i alla fall ! :näsblod


screenshot on pc
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Varit med om detta x antal gånger med Postnord och DHL, därför skickar jag alltid till jobb istället då de tror man ska vara hemma och vänta på leverans kl.06:00-24:00.
 

Mäcus

Ny medlem
Gick med
12 May 2017
Ort
Stallarholmen
Hoj
2007 suzuki gsr600
Detta händer väl alla nu mer. Postnord vill inte levera saker längre.
Jag hade också beatällt prylar. Står hemma på garageuppfarten 7 meter ifrån postlådan. Ser postbilen komma, lägga i ett par brev och sedan åka. 10 min senare får jag ett sms där det stod de försökt leverera men ingen var hemma.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Blir mer o mer av skiten ,har också fått jaga däck.

Hundkuksugarna som jobbar där ställer sig bara i närheten så bilens gps logg visar att dom vatt i närheten
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
De har nog dom flesta råka ut för..
Hade oxå såna samtal me posten innan postnord... Samma skit fast i annan förpackning..
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Detta tycker jag har varit ett problem åtminstone dom senaste 15 åren då man köpt och beställt grejjer via nätet.

När Posten styckades upp och slutade ha sina egna postkontor så har det bara blivit sämre och sämre för varje år som gått. Kom ihåg att vi brukade alltid få posten vid 10-11 tiden varje dag i vårt kvarter när man fortfarande var liten grabb och paket som kunde lämnas vid dörren lämnades bannemig vid dörren (och dom knackade / plingade på, alternativt ringde).

Idag händer det att farsan inte har fått posten klockan 15:00 när han kommit från jobbet och så har det varit i många år. Det påstås att dom försökt leverera paket gång på gång men trots att man varit ledig och man formligen tittat på postlådan hela förmiddagen så har inte en käft varit och försökt leverera någon post eller paket som ska vara "express".

Det är sedan jag flyttade ut till egen lägenhet jag upplever att posten börjat fungera någorlunda bra igen. Postisen ringer på dörren och öppnar man säger dom "Jag har ett paket åt dig, ska bara ner och hämta det i bilen.". Aldrig någon sån service när man bodde i hus.

Man betalar för en jävla massa serviceavgifter men i slutändan är det du som ska ta dig till ICA / Coop / postterminal eller valfri kiosk och hämta ut ditt paket, på din egen bekostnad, på din egen tid.

Jag beställde en Öhlinsframgaffel till en av hojarna mina för ett antal år sedan, inte det billigaste paketet direkt. Det slutade med att jag fick åka runt till tre olika speditionsfirmor och till slut postens egen terminal innan nån kunde förklara vars mitt paket hade tagit vägen. Paketet skickades först via nån privat budfirma men hade sedan överlämnats till posten som i sin tur hade börjat skicka paketet på villovägar. Tog en hel dag av samtal och letande för att hitta vars det fanns.

Men rapporterna om Postnord talar ju sitt tydliga språk också. Rekordmånga brev försvinner i posthanteringen och då mörkas ändå de verkliga siffrorna säkert. Om jag inte minns fel hade även en rapport hemlighetsstämplats för att informationen inte skulle komma till allmänhetens kännedom. Med sådana fasoner är det inte undra på att det tar en jävla tid att få sina paket.
 

Jimmy

Guest
Japp, sällar mig till kön av folk som Postfuckingnord jäklas med, gång på gång. Fan vad jag ska fira när den där skyddade verkstaden full av retards kånkar en gång för alla! Schenker, Bring och DHL har jag inte haft problem med ännu. Men det kommer kanske?
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Jag fick också texten Vara kunde inte levereras 12:14 på nätet där man kan följa leveransen. Postnord sa då att de inte försökt leverera paketet utan det blir så när de lägger lägger in att paketet har kommit till det lokala postkontoret. Låter ju som gjort för upprörda kunder om det är sant.

Det positiva är att när postbilen kört klart för dagen finns paketet på posten och då kan man hämta det där även om man inte fått information om att det finns där.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Ja där ser ni allt har blivit bättre sen Posten avreglerades - precis som politikerna lovade.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gör en reklamation på hur det hanterats.
Vet att det inte är en tröst, men det syns att skiten inte fungerar i alla fall.

Har varit med om det där X antal gånger själv med. Bästa är när de postar lappen med vanliga brevbäraren där det står att de inte kunnat få tag på dig när de besökte dig (varför kunde de då inte lägga lappen i brevlådan om de ändå var här med paketbilen liksom..:va )
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den snart 10 år gamla fusionen av Danska och Svenska Posten under namnet PostNord är ett praktfiasko, och ett underbart exempel på hur danskar älskar att blåsa svenskar - och hur vi går i fällan gång på gång.

Svenska posten var i ett hyfsat bra skick inför samgåendet, danska posten i fritt jävla fall med latenta miljardförluster som måste bäras av någon.
Det blev svenska skattebetalare som fick kratsa kastanjerna ur elden åt danskarna.

Alla vet att brevmängderna minskar. Men, måste PostNörd vara drivande i saken?
Måste dom aktivt misshandla kunderna genom att rent fysiskt slarva bort både försändelserna och förtroendet, så att främst företagen känner sig tvungna att hitta andra vägar att skicka ut exvis fakturor på?

Och, alla vet att samtidigt som de små breven minskar, så ökar näthandelns paketförsändelser med ohyggligt mycket större volymer än vad breven minskar.
Hur tycker ni att det funkar där, PostNord? Är ni med i matchen?
Ökar ni era volymer där, och tar igen på gungorna, det som försvann i karusellen?
...eller är det full jävla cirkus över hela linjen?


Nej, jag skäller inte på danskarna. Danskar är smarta, svenskar är... ...blåögda, at best.
Gång på gång på gång.



Lite om bakgrunden här:

http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/danskarna-tycks-ha-lurat-skjortan-av-oss/


Vi hade haft bättre postgång och förlorat mindre pengar utan PostNord.

Här är Postnords egna siffror sedan sammanslagningen:
• 2009
Svenska affärsområdet: 397 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 444 miljoner plus.
Samtliga affärsområden: 284 miljoner plus.
Kommentar: Första året och stora utgifter kring sammanslagningen.
• 2010
Svenska affärsområdet: 879 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 641 miljoner plus.
Samtliga affärsområden: 1375 miljoner plus.
Kommentar: Stabilt år efter sammanslagningens initiala kostnader.
• 2011
Svenska affärsområdet: 890 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 335 miljoner plus.
Samtliga affärsområden: 1571 miljoner plus.
Kommentar: Totalt sett bästa året efter sammanslagningen, sett till hela resultatet.
• 2012:
Svenska affärsområdet: 793 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 18 miljoner minus (FÖRLUST).
Samtliga affärsområden: 364 miljoner plus.
• 2013:
Svenska affärsområdet: 583 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 89 miljoner minus (FÖRLUST).
Samtliga affärsområden: 662 miljoner plus.
Kommentar: Vinsterna minskar i takt med att danska förlusterna ökar.
• 2014:
Svenska affärsområdet: 748 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 218 miljoner minus (FÖRLUST).
Samtliga affärsområden: 351 miljoner plus.
Kommentar: Den negativa trenden från danska sidan håller i sig och påverkar årsredovisningen starkt.
• 2015:
Svenska affärsområdet: 750 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 287 miljoner minus (FÖRLUST).
Samtliga affärsområden: 564 miljoner plus.
Kommentar: Danska sidan går back med drygt en kvarts miljard.
• 2016:
Svenska affärsområdet: 750 miljoner plus.
Danska affärsområdet: 1 miljard 910 miljoner minus (FÖRLUST).
Samtliga affärsområden: 1 miljard 12 miljoner minus (FÖRLUST)
Kommentar: Gigantiska förluster som kommer att få betydande konsekvenser.

http://www.expressen.se/dinapengar/katastrofala-siffror-for-postnord-under-2016/
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Beställde några kåpor från England,dom lämnade Sforza den 24 maj Expresspaket, var i Sverige den 26/5, postbilen kom den 30/5 med den ena och den andra den 31/5. Oskadade!!
Monterat men inte färdiglackat, race nästa helg.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Postnord har inte jag heller något större förtoende förr.Stod häromdagen i trappan med en grymtande Bulldog och väntade medans denna brevbärare skyndade förbi eftersom många nu är rädda för dessa djur.Sa hej två gånger men fick inget svar utan bara en sur blick.Värre blev det när jag frågade om det var Postnords policy att hälften av reklamen skulle hänga utanför postlådeluckan i dörren som den nu gjorde i min brevlåda eller om han var för lat för att utföra det arbete han tagit som anställning.Då mumlar han något helt ohörbart och jag förklarar vänligt att det vore trevligt pga många inbrott i bostäder att man kanske inte skyltade med att man inte var hemma för stunden genom denna nu ej helt instoppade reklam eller om han missat denna kurs på Postnord (om han nu hade någon utbildning överhuvudtaget).

Så nä, dessa arroganta stollar ger jag inte mycket för just nu och detsamma gäller för City Mail, tyvärr.Låg standard är bara förnamnet. :dummer
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Varför är PostNord blått?

Tja, den svenska posten var ju av traditionell gul, och den danska poten både röd (brevlådor) och gul(fordon) om än i en något mörkare nyans.

Alltså måste AALLLLTT och alla byta färg. Annars är det inte rättvist.

PostNord har dessutom seglat upp som en av de stora dödgrävarna när det gäller sunda transporter i Sverige, med fula cabotageupplägg, rumänska brevlådeåkerier och vildavästernchaufförer som KUMRIF-avlönas med några hundra Euro i månaden.

http://www.tidningenproffs.se/nyhet...ds-med-trafikfarlig-bil-fran-akeri-i-konkurs/

Förmodligen tittar man på lägsta tänkbara standard bland fuskande transportörer: Norska Postens dotterbolag "Bring" och säger: "Vi måste bli mer som dom!"

http://www.tidningenproffs.se/nyhet...ds-med-trafikfarlig-bil-fran-akeri-i-konkurs/

Någon som kommer ihåg att Posten var något att vara stolt över, både som medborgare och som anställd...? Well, tiderna förändras.
 
Last edited:

mc4ever

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2009
Ort
Arjeplog
Hoj
Vira Blåtira :-) Suzuki DL 650 Honda 750K2 Husqvarna mod28
Kan också ställa mig i kön för trasslande utkörnig men har större problem med Shenker och DHL än Postnord om än de strular också. Det har blivit många telefonsamtal till speciellt Shenker som "levererar till närmaste terminal och inte till närmaste ombud/utlämningsställe" det är bara det att jag har 20 mil enkel väg till närmaste terminal som ligger i Skellefteå. Brukar gå att fixa men det tar ju naturligtvis några dagar extra då "dom kommer att ta med det nästa gång det finns plats"...... Tycker att det är ett större problem med Postnord att paketen helt enkelt bara försvinner. Har reklamerat flera gånger försändelser som kommit bort mellan Järfälla och min hemadress.
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Varit med om detta x antal gånger med Postnord och DHL, därför skickar jag alltid till jobb istället då de tror man ska vara hemma och vänta på leverans kl.06:00-24:00.


Får ett sms där det står leverans innan kl 16.00, så tänkte garanterat att de kommer i eftermiddag eller liknande så kommer de fucking kl 10.30 kunde ju varit lite mer specifikt liksom!

Man kan hämta sjlv också på Terminal

Hur går detta till?

Vad är det för däck du ska ha?

110/70-17
150/70-18

18 tums fälg bak på FZR, svinkul !


Jag fick också texten Vara kunde inte levereras 12:14 på nätet där man kan följa leveransen. Postnord sa då att de inte försökt leverera paketet utan det blir så när de lägger lägger in att paketet har kommit till det lokala postkontoret. Låter ju som gjort för upprörda kunder om det är sant.

Det positiva är att när postbilen kört klart för dagen finns paketet på posten och då kan man hämta det där även om man inte fått information om att det finns där.

jag fick inte besked om vart mitt paket befann sig och jag tänkte att de kanske lämnar de på ica eller terminalen i eslöv, men nej de skall jävlas med att köra paketet 40 km till malmö :huvet
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Postnord gjorde samma sak med paket som skulle levereras till jobbet,
kom lapp i brevlådan om att man försökt leverera men inte funnits någon
på plats, ingen tidpunkt för när dock.
Dom försökte ta extra betalt för att köra ut det igen.
När vi fick prata med en ansvarig för utkörningen så frågade vi
när försökte dom dela ut det? Mellan 07:00 och 16:00 var svaret.
Bra då kör ni ut omgående eftersom vi har 20 personal på plats från
kl 05:30 till 23:45 , er personal har inte ens försökt lämna det.
Detta är tredje gången det händer, vill ni att vi fakturerar er för att skicka
en bil och hämta det?
"Nej, vi ber en chaufför köra ut det omgående..."
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Avviker lite här i åsikter..
Inga som helst problem med Postnord. Köper det mesta i delväg "utifrån" res delar däck etc och det kommer troget efter 2-3dagar till min uppfart. Billig frakt dessutom.
Nu finns det ju iofs alltid någon hemma, kanske de har lärt sig det?
Bor ju dessutom i obygden, 30 mil f Sthlm..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top