REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 33 av 33 FörstaFörsta ... 827282930313233
Resultat 641 till 654 av 654
    Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Notera datumen!
    Till på köpet så var prylarna inte i Lund utan i nån liten skitby utanför Milano!
    Det tog 2 veckor att skicka express från Polen till Sverige. Det hade gått snabbare om de hade gett en polack 10 flaskor vodka och en eka utan åror.
    Nu var det faktiskt TNT och inte Postnord skall tilläggas!

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Screenshot_20200724-233610.png
Visningar:	52
Storlek:	157,7 KB
Id:	455369

2. 2020-07-24, 22:50
    Anledning
    Förbannade skit

3. 2020-07-24, 22:59
    Anledning
    Jävla pissquete!

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Jag gav faktiskt inte Postnord chansen att försöka köra ut den och fejka att de varit förbi mig. Bokade om det hela till att jag hämtar upp den på terminalen.
    Så från att ha fått betalt för utkörning, som ingick i den betalning de fått från DHL, så blev det en där kund själv hämtar hos Postnord. Bonus för dem.
    Och jo mitt telefonnummer står helt korrekt angivet under mottagare på paketet.
    Så nä, Postnord försökte aldrig skicka sms till mig.

Gissar att det blir samma med nästa paket.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Efter ett mindre våldsamt o sammanbiten längre samtal i lätt irriterad ton så klarade faktiskt en ej nämd person av att tillslut finna lite grejor som skall vara påväg nu inklusive en import försändelse som varit borta i månader.

Till Import försändelsen kom ett sms med att jag hade en missad moms inbetalning. Hur FN tror dom att man skall betala in moms när dom FN inte vet var dom har lagt sakerna..

Fattas bara att sally 160 kg på central lagret har idkat samkväm på toppen av kartongen så den både är krossad o sölig.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Då skall vi se... Paket nr.2 från Tyskland.
    Torsdagen den 23/7, kl. 03.14 lämnade den Tyskland och begav sig till Sverige. Den borde ha anlänt under samma dag. Så långt är det inte mellan Tyskland och Sverige.
    Idag, 27/7, har den ännu inte registrerats av Postnord i Sverige.

Så jag gissar på att den dyker upp i systemet i slutet av veckan eller nästa vecka som ett "Vi försökte meddela mottagaren via sms, men kunde inte skriva in nummret på tangentbordet då det var fler än 2 siffror efter varandra i telefonnummret..."
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Då är paket nr. 2 hemma.
    Mycket riktigt så dök allt upp i appen i fredags. Ingen info innan det. Försök till SMS hade gjorts enligt appen. Dock inte till mig då jag inte fått det trotts att mitt nr stod i klartext på avin.
    Så från det att det anlände 24/7 (det tar max 1 dag från tyskland till Sverige och det skickades 23/7) så har de "hanterat" det i 1 vecka innan appen uppdaterades med all info på 1 dag.
    Det är ganska dåligt....

En annan sak som inte gäller mig. Sambon hade beställt 1 paket från USA. Jag avrådde henne givetvis från det, men prylen var unik och till bra pris.
    Den skickades i mitten på juni. Hon fick moms/tull-avi och betalade den i slutet på juni.
    Sen i mitten på denna vecka började hon söka efter paketet och ringa runt då det inte dykt upp.
    Då är det enlgit Postnord utlämnat till henne den 3 juli...

Hon har inte fått det. Det har inte varit en Postnord bil inne vid gården eller vid brevlådan hela den dagen.
    Så vart de har lämnat den är okänt.
    Men Postnord tyckte att vi skulle vända oss till den som skickade paketet och klaga där.
    Men ni har ju för f*n tagit emot det, tagit betalt för det och sen slarvat bort det.
    Hur skall avsändaren åtgärda det?
    Skall de skapa en till liknande pryl och skicka igen. Det går inte... Plus ni skulle ju bara slarva bort den med.

Edit: Rättade till datum
    Senast redigerat av Wiseguy den 2020-08-01 klockan 18:09.
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Den skickades i mitten på juni. Hon fick moms/tull-avi och betalade den i slutet på juni.
    Sen i mitten på denna vecka började hon söka efter paketet och ringa runt då det inte dykt upp.
    Då är det enlgit Postnord utlämnat till henne den 3 juni...
    Om ni har betalat tull och moms i slutet av juni och de jävlarna påstår att de har levererat paketet den tredje juni så måste ju även de själva förstå att något är galet...???

Bara det faktum att ni betalat tull och moms utan att få paketet borde ju gå att ta vidare inom rättsväsendet...? Gör kortreklamation på produkt såväl som tull och moms, så att de får din bank på halsen.

Om de fortsätter att hävda att de har levererat paketet, fortsätt med att polisanmäla dem för försumlighet. Mitt utlämningsställe påstår att de inte får lämna ut paket utan att skanna mottagarens körkort eller id. Vems id har de egentligen skannat...?

När man läser sådant här blir man ju uppriktigt förvånad att man inte hör talas om fler incidenter med hemvärnsmän som besöker Det Stora Postkontoret med sin flickvän Anna-Karin...

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Tror inte man kan polisanmäla någon för försumlighet men väl stöld.

Inte för att någon åklagare kommer ta på sig att åtala postverket för stöld men om tillräckligt många stöldanmälningar landar på posten blir det ju en aning besvärande.

Polisen kommer naturligtvis säga att "Du tror väl ändå inte att postverket stulit din post?" Men på den frågan svarar man ju bara nej, naturligtvis tror jag inte det men någon på posten har ju uppenbarligen stulit paketet.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Om ni har betalat tull och moms i slutet av juni och de jävlarna påstår att de har levererat paketet den tredje juni så måste ju även de själva förstå att något är galet...???
    Juli skulle det självklart stå. 3 Juli skall det vara levererat.

Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Bara det faktum att ni betalat tull och moms utan att få paketet borde ju gå att ta vidare inom rättsväsendet...? Gör kortreklamation på produkt såväl som tull och moms, så att de får din bank på halsen.

Om de fortsätter att hävda att de har levererat paketet, fortsätt med att polisanmäla dem för försumlighet. Mitt utlämningsställe påstår att de inte får lämna ut paket utan att skanna mottagarens körkort eller id. Vems id har de egentligen skannat...?
    Skanna körkort har de inte gjort sen jag flyttade hit.
    Jag har förvisso skrivit på på diverse handplattor för olika firmor flera gånger, men det var länge sen nu.
    Vi bor på gård utan grannar, så det är liksom inte så många alternativa mottagare här.
    Antingen läggs det på lådan och jag får med det på kameran (jag filmar inte allmän plats, utan bara själva lådan och mitt hus) eller så körs det in på gårdsplan och jag får med det på kameran.
    Inget av det har skett dagen före fram till dagen efter.
    Tror inte det är kvitterat, bara utlämnat i deras system.
    Jag är nöjd med min lantbrevbärare. De två som kör är bra och får fram sakerna ända till dörren om de inte går in i lådan. Men vissa paket som skall signeras körs ut av andra.

Jag orkar liksom inte engagera mig mera i det. Det suger bara och är ett skäl till att jag aktivt försöker använda andra leverantörer än Postnord.
    Om Postnord någonsin skall bygga upp ett förstroende hos mig så kan de ju börja med att ge mig alla sakerna de tappat bort. Sen kan jag fundera på saken.
    Senast redigerat av Wiseguy den 2020-08-01 klockan 18:11.
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Postnord: Vi blir en logistikpartner till Amazon
    När det nu bekräftats att Amazons svenska intåg faktiskt kommer att bli av är Postnord en viktig partner gällande leveranserna. Det säger Peter Hesslin, e-handel- och logistikchef på Postnord, till DI Digital.

Redan nu arbetar Amazon och Postnord med varandra men med e-handelsjättens etablering kommer samarbetet fördjupas.

Peter Hesslin tror inte att etableringen kommer att skapa en anstormning på Postnords tjänster, som redan i dag arbetar med flera stora e-handlare, skriver DI.

Exakt när lanseringen av amazon.se sker är ännu inte klart.

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Postnord: Vi blir en logistikpartner till Amazon
    TVÅ stycken B*zos är två för mycket.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Blir spännande att se hur de ska klara "Same day delivery" när de har problem att lyckas med "some day delivery".

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Blir spännande att se hur de ska klara "Same day delivery" när de har problem att lyckas med "some day delivery".
    "Vi har inte meddelat något om hur vårt leveranslöfte kommer se ut i Sverige och kommer bara göra det närmare lanseringen”, skriver Amazon i ett mejl till DN. "

Jag tror mera på "same week delivery" eller kanske till och med "same month delivery"
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    "Vi har inte meddelat något om hur vårt leveranslöfte kommer se ut i Sverige och kommer bara göra det närmare lanseringen”, skriver Amazon i ett mejl till DN. "

Jag tror mera på "same week delivery" eller kanske till och med "same month delivery"
    Det blir "Some other day delivery" :mad

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Det blir "Some other day delivery" :mad
    "You buy, maybe you'll get it delivered.."
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Sidan 33 av 33 FörstaFörsta ... 827282930313233

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Motospeed gjorde ett test förut mellan 630 o-ring och 530 icke o-ring, skillnaden var 6 hk.. //Tanken

Tanken
Vill du annonsera ovan? Klicka här