Postnords budbärare ljuger och suger!

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Notera datumen!
Till på köpet så var prylarna inte i Lund utan i nån liten skitby utanför Milano!
Det tog 2 veckor att skicka express från Polen till Sverige. Det hade gått snabbare om de hade gett en polack 10 flaskor vodka och en eka utan åror.
Nu var det faktiskt TNT och inte Postnord skall tilläggas!


Screenshot_20200724-233610.png
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag gav faktiskt inte Postnord chansen att försöka köra ut den och fejka att de varit förbi mig. Bokade om det hela till att jag hämtar upp den på terminalen.
Så från att ha fått betalt för utkörning, som ingick i den betalning de fått från DHL, så blev det en där kund själv hämtar hos Postnord. Bonus för dem.
Och jo mitt telefonnummer står helt korrekt angivet under mottagare på paketet.
Så nä, Postnord försökte aldrig skicka sms till mig.

Gissar att det blir samma med nästa paket.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Efter ett mindre våldsamt o sammanbiten längre samtal i lätt irriterad ton så klarade faktiskt en ej nämd person av att tillslut finna lite grejor som skall vara påväg nu inklusive en import försändelse som varit borta i månader.

Till Import försändelsen kom ett sms med att jag hade en missad moms inbetalning. Hur FN tror dom att man skall betala in moms när dom FN inte vet var dom har lagt sakerna.. :va

Fattas bara att sally 160 kg på central lagret har idkat samkväm på toppen av kartongen så den både är krossad o sölig. :rofl
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då skall vi se... Paket nr.2 från Tyskland.
Torsdagen den 23/7, kl. 03.14 lämnade den Tyskland och begav sig till Sverige. Den borde ha anlänt under samma dag. Så långt är det inte mellan Tyskland och Sverige.
Idag, 27/7, har den ännu inte registrerats av Postnord i Sverige.

Så jag gissar på att den dyker upp i systemet i slutet av veckan eller nästa vecka som ett "Vi försökte meddela mottagaren via sms, men kunde inte skriva in nummret på tangentbordet då det var fler än 2 siffror efter varandra i telefonnummret..."
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då är paket nr. 2 hemma.
Mycket riktigt så dök allt upp i appen i fredags. Ingen info innan det. Försök till SMS hade gjorts enligt appen. Dock inte till mig då jag inte fått det trotts att mitt nr stod i klartext på avin.
Så från det att det anlände 24/7 (det tar max 1 dag från tyskland till Sverige och det skickades 23/7) så har de "hanterat" det i 1 vecka innan appen uppdaterades med all info på 1 dag.
Det är ganska dåligt....

En annan sak som inte gäller mig. Sambon hade beställt 1 paket från USA. Jag avrådde henne givetvis från det, men prylen var unik och till bra pris.
Den skickades i mitten på juni. Hon fick moms/tull-avi och betalade den i slutet på juni.
Sen i mitten på denna vecka började hon söka efter paketet och ringa runt då det inte dykt upp.
Då är det enlgit Postnord utlämnat till henne den 3 juli...
:va
Hon har inte fått det. Det har inte varit en Postnord bil inne vid gården eller vid brevlådan hela den dagen.
Så vart de har lämnat den är okänt.
Men Postnord tyckte att vi skulle vända oss till den som skickade paketet och klaga där.
Men ni har ju för f*n tagit emot det, tagit betalt för det och sen slarvat bort det.
Hur skall avsändaren åtgärda det?
Skall de skapa en till liknande pryl och skicka igen. Det går inte... Plus ni skulle ju bara slarva bort den med.
:3freak

Edit: Rättade till datum
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den skickades i mitten på juni. Hon fick moms/tull-avi och betalade den i slutet på juni.
Sen i mitten på denna vecka började hon söka efter paketet och ringa runt då det inte dykt upp.
Då är det enlgit Postnord utlämnat till henne den 3 juni...
:va

Om ni har betalat tull och moms i slutet av juni och de jävlarna påstår att de har levererat paketet den tredje juni så måste ju även de själva förstå att något är galet...???

Bara det faktum att ni betalat tull och moms utan att få paketet borde ju gå att ta vidare inom rättsväsendet...? Gör kortreklamation på produkt såväl som tull och moms, så att de får din bank på halsen.

Om de fortsätter att hävda att de har levererat paketet, fortsätt med att polisanmäla dem för försumlighet. Mitt utlämningsställe påstår att de inte får lämna ut paket utan att skanna mottagarens körkort eller id. Vems id har de egentligen skannat...?

När man läser sådant här blir man ju uppriktigt förvånad att man inte hör talas om fler incidenter med hemvärnsmän som besöker Det Stora Postkontoret med sin flickvän Anna-Karin...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tror inte man kan polisanmäla någon för försumlighet men väl stöld.

Inte för att någon åklagare kommer ta på sig att åtala postverket för stöld men om tillräckligt många stöldanmälningar landar på posten blir det ju en aning besvärande.

Polisen kommer naturligtvis säga att "Du tror väl ändå inte att postverket stulit din post?" Men på den frågan svarar man ju bara nej, naturligtvis tror jag inte det men någon på posten har ju uppenbarligen stulit paketet.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om ni har betalat tull och moms i slutet av juni och de jävlarna påstår att de har levererat paketet den tredje juni så måste ju även de själva förstå att något är galet...???
Juli skulle det självklart stå. 3 Juli skall det vara levererat.

Bara det faktum att ni betalat tull och moms utan att få paketet borde ju gå att ta vidare inom rättsväsendet...? Gör kortreklamation på produkt såväl som tull och moms, så att de får din bank på halsen.

Om de fortsätter att hävda att de har levererat paketet, fortsätt med att polisanmäla dem för försumlighet. Mitt utlämningsställe påstår att de inte får lämna ut paket utan att skanna mottagarens körkort eller id. Vems id har de egentligen skannat...?
Skanna körkort har de inte gjort sen jag flyttade hit.
Jag har förvisso skrivit på på diverse handplattor för olika firmor flera gånger, men det var länge sen nu.
Vi bor på gård utan grannar, så det är liksom inte så många alternativa mottagare här.
Antingen läggs det på lådan och jag får med det på kameran (jag filmar inte allmän plats, utan bara själva lådan och mitt hus) eller så körs det in på gårdsplan och jag får med det på kameran.
Inget av det har skett dagen före fram till dagen efter.
Tror inte det är kvitterat, bara utlämnat i deras system.
Jag är nöjd med min lantbrevbärare. De två som kör är bra och får fram sakerna ända till dörren om de inte går in i lådan. Men vissa paket som skall signeras körs ut av andra.

Jag orkar liksom inte engagera mig mera i det. Det suger bara och är ett skäl till att jag aktivt försöker använda andra leverantörer än Postnord.
Om Postnord någonsin skall bygga upp ett förstroende hos mig så kan de ju börja med att ge mig alla sakerna de tappat bort. Sen kan jag fundera på saken.
 
Last edited:

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Postnord: Vi blir en logistikpartner till Amazon
När det nu bekräftats att Amazons svenska intåg faktiskt kommer att bli av är Postnord en viktig partner gällande leveranserna. Det säger Peter Hesslin, e-handel- och logistikchef på Postnord, till DI Digital.

Redan nu arbetar Amazon och Postnord med varandra men med e-handelsjättens etablering kommer samarbetet fördjupas.

Peter Hesslin tror inte att etableringen kommer att skapa en anstormning på Postnords tjänster, som redan i dag arbetar med flera stora e-handlare, skriver DI.

Exakt när lanseringen av amazon.se sker är ännu inte klart.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Blir spännande att se hur de ska klara "Same day delivery" när de har problem att lyckas med "some day delivery".
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Blir spännande att se hur de ska klara "Same day delivery" när de har problem att lyckas med "some day delivery".
"Vi har inte meddelat något om hur vårt leveranslöfte kommer se ut i Sverige och kommer bara göra det närmare lanseringen”, skriver Amazon i ett mejl till DN. "

Jag tror mera på "same week delivery" eller kanske till och med "same month delivery"
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
"Vi har inte meddelat något om hur vårt leveranslöfte kommer se ut i Sverige och kommer bara göra det närmare lanseringen”, skriver Amazon i ett mejl till DN. "

Jag tror mera på "same week delivery" eller kanske till och med "same month delivery"

Det blir "Some other day delivery" :mad
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beställer i början av Juni en ny Mobil från Inet. Får trackingnummer och kan följa den hos PostNord.
När det gått två veckor och den fortfarande är under Transport enligt Postnord så kontaktar jag Inet vilket resulterar i att de skickar en ny mobil till som jag kunde hämta ut några dagar senare på utlämningstället.
Och så fick jag en uppmaning av Inet att lämna tillbaka den första mobilen.
Om den dök upp. Den dök inte upp.

Beställde grejor från Lust Racing 4 augusti enda valet var Royal Mail och hos Postnord idag 11 augusti
Citat: "The shipment is under transportation"
Beställde grejor från Demon Tweeks 7 augusti. Här kunde jag välja Royal Mail (dvs PostNord) och andra bla UPS.
Valde UPS standard idag hos UPS 11 augusti Citat: In Transit Scheduled Delivery Thursday 08/13/2020 Estimated Time by 9:00 P.M.

Som jag ser problemet är det ett ledningsproblem.
Bara konstatera att Riksdagshenen och deras Regering helt enkelt inte hänger med
när det gäller sköta en transporttjänst och ju fortare PostNord läggs ner / säljs dessto bättre.
Varför skulle inte PostNord kunna säljas ut som Apoteket, Skolan, Bilprovningen, Telia osv ?

Läser lite tidigare inlägg och får tipset om Universal Parcel Tracking Global Package Tracking
http://parcelsapp.com/en/tracking
matar in data på paketet från Lust Racing via Royal Mail via PostNord och får reda på att beräknad leverans är mellan 17:e och 21:a Augusti.

Spännande, vilka prylar har jag i handen först ?
 

Bifogat

  • 20200812-UPS-DemonTweeks.png
    20200812-UPS-DemonTweeks.png
    16.1 KB · Visningar: 23
  • 20200811-PostNord-LustRacing.png
    20200811-PostNord-LustRacing.png
    36.5 KB · Visningar: 20
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Royal Mail och PostNord vann ! Gick ut i hallen 15:46 idag och där låg ett kuvert med prylarna från Lust Racing ! :)
Jag kan bara konstatera att Postnord skött sig ! :tummenupp
Och en koll på Postnordsspårningsite bekräftar ! :tummenupp

Och inget strul med Tull och Moms från UK ! Trots BREXIT !

Och håll i er medan jag skriver detta 15:59 kommer UPS med prylarna från DemonTweeks, bakre bromsbelägg. Så jag slipper diskutera på Kontrollbesiktningen om det är 1mm eller 1,5mm belägg !
Och så är det klart med OK bromsbelägg bak också för 2021 :) !

Nu är det bara gå och ta ut Busan för en sväng så jag imorgon kan prova hur den känns höjd 20mm bak ? Mer lättsvängd utan totalt instabil är förhoppningen.

Eller blir det sätta in styrutslagsbegränsare för minska vobbel till rimlig storlek ?

Så kul, inte suger Postnord för mig ! :tummenupp :) :tummenupp :)

Får ta tillbaka det där jag skrev om behovet sälja av Postnord på studs ! :rodnar
 

Bifogat

  • 20200813-PostNord-LustRacing.png
    20200813-PostNord-LustRacing.png
    32.1 KB · Visningar: 24
  • 200813-LustRacingDemonTweeks.jpg
    200813-LustRacingDemonTweeks.jpg
    269.2 KB · Visningar: 23
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hörde av lantbrevbäraren att de skall sköta leveransen av Amazons paket till dörren. De såg inte fram emot det. Mycket volym räknas det bli.
Då lär det inte heller bli nästa dag leverans som gäller heller. Nu skall det ju delas ut brev bara varannan dag. Undrar hur många ställen varannan dag blir tis & tors?
Dvs. 2 gånger i veckan.
Beställer man något från Amazon som skickas på en onsdag så kommer det komma fram nästa tisdag, om det nu ens kommer fram :rofl
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Därför levereras inte paketet från Postnord direkt till din dörr
Profilbild Hanna Lindqvist
Av:
Hanna Lindqvist

PUBLICERAD: MINDRE ÄN 3 TIM SEDAN
UPPDATERAD: MINDRE ÄN 30 MIN SEDAN
Postnord
Har du alltid undrat varför ditt paket från Postnord inte levereras hem till dig, trots att du sitter redo vid dörren med telefonen i handen?

Det beror faktiskt inte på lathet hos chaufförer eller hektiska scheman, visar en undersökning DN gjort.


I pandemitider är det många som föredrar att önskade varor kommer till dörren, i stället för att ge sig ut och trängas i butiker.

Men trots att valet om att få paketet levererat direkt till dörren, i en byggnad där det finns portkod, är det flera som fått svaret att paketet ändå inte gått att leverera.

Men det är inte en miss från Postnords sida, utan det är ett beslut som ligger bakom, skriver DN som tagit reda på svaret.

Det som har skett är att när beställningen gjorde så begärdes inte kundens portkod eller telefonnummer, vilket gör att chauffören inte kan ta sig in. Detta trots att Postnord ska ha tillgång till alla portkoder i landet.

Det finns en förklaring. När brev skickas sker det på uppdrag av staten vilket innebär att de får ta del av portkoderna. Men när paket levereras – är det en konkurrensutsatt verksamhet.

Det är inte en miss från Postnords sida som gör att paket inte levereras direkt till dörren.
FOTO: PETER WIXTRÖM
Det är inte en miss från Postnords sida som gör att paket inte levereras direkt till dörren.
Postnord hävdar att om de utnyttjar sina portkoder är det orättvist. Det är också komplicerat att dela med sig av koderna, då alla fastighetsägare i sånt fall måste ge Postnord tillstånd att använda koder och portnycklar till annat än post, och sedan också godkänna att konkurrenterna också tar del av uppgifterna.


Postnord vill istället bli bättre på att säga åt leverantörer att begära portkod och telefonnummer vid beställningen.

Knepet för att slippa lämna hemmet
Men det förklarar inte varför beställaren får svaret att det är hen som inte gick att nå.

– Vi kan bli tydligare i våra felkoder. Där har vi en hemläxa att göra: Av vilken anledning har vi inte kunnat leverera paketet, säger Mathias Krümmel , som är operativ chef för Postnord, till tidningen.

Men det finns ett kryphål. När kunden gör en beställning kan portkoden och telefonnumret skrivas in i adressfältet, vilket ökar chansen att det kommer fram till chauffören.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ah... så portkoden till min villa är inte tillgänglig Postnord. Det är därför de inte ringer på min telefon eller åker in på vägen som leder till huset...
Det förklarar allt...

Annars gillar jag även denna video där Postnord kör upp på infarten och kör ut igen utan att försöka lämna paket och sen säger att det inte var någon hemma:
https://www.facebook.com/dn.se/vide...na-paket-vände-vid-infarten/2468656556688358/
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top