Postnords budbärare ljuger och suger!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Var det Sverigechef eller nått de bytte förra året då?
Har ingen koll på vem som sitter vart i den organisationen.

Ja, VDn för Postnord Sverige byttes som sagt ut förra året.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Ni som har erfarenhet. Vad är normal tid för tullklarering av expresspaket från Australien?
Har väntat på ett paket sen 24 mars.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ni som har erfarenhet. Vad är normal tid för tullklarering av expresspaket från Australien?
Har väntat på ett paket sen 24 mars.

Sådan jävla skandal. Vad skickade du med för firma?

Jag tänker skicka min hojutrustning till Sverige, och om den blir försenad blir det till att köpa nytt på plats. Kanske bäst att försäkra upp ordentligt. Använder alltid FedEx.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ni som har erfarenhet. Vad är normal tid för tullklarering av expresspaket från Australien?
Har väntat på ett paket sen 24 mars.

Tullen har rätt att hålla en försändelse i upp till 4 veckor om dom behöver detta. Sedan kan postnord se till att saker är borta lä ä ä ä ä nge utan att nagon vet varför eller hur detta gått till.

Som ett bra Ex, jag fick ett paket som låg på posten bevisligen lantbrevbararen hade haft med detta till mej en det var sänt som rekomenderat brev.

Lantbrevbararen hade lagt detta i korgen till ica som är utlämningsställe, ica ligger 150 meter från posten och någonstans på dessa 150 metrarna försvann mitt paket.
Posten ersätter naturligtvis inte detta utan avsändaren måste reklamera frakten för att jag skall få ersättning.

Vao:arsele
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Byggde en ny dator i december. Ny skärm, headset och hela skiten skulle bytas. För bygget beställdes saker som skickades från Malmö och Göteborg till mig. ca 20 mil resa. På denna hantering så lyckades Postmord mosa och förstöra 4 av 6 paket som skickades. Det ena paketet som innehöll bl.a. processor, moderkort och ram-minnen hade de mosat så det var plattat. Som tur var så hade sakerna inuti klarat sig utan skador. När jag nämnde det för expediten som hjälpte mig så tittade han på mig som om jag inte fått ett paket på 10 år. Det var tydligen "normalt" för paketen som levereras idag.

Allvarligt alltså hur svårt kan det vara att sätta ner foten och få ordning på skiten som är Postnord? Om nu paketen som kommer från Kina tar upp så satans mycket resurser så får man antingen lagstifta hårdare för avgifter så inte ungarna i Stockholm beställer 40 olika saker/paket i veckan för 100 spänn. Eller så begär man mer resurser och pekar med hela näven att om det inte sker så faller postsystemet. Sen kan politikerna ta ansvaret när det sker. Geeez :död

Det som är lite kul är ju att samma ungar som beställer massa skit från halva jordklotet dvs. Kina, var väl med på marschen för klimatet med hon Greta Thunberg. :huvet
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Byggde en ny dator i december. Ny skärm, headset och hela skiten skulle bytas. För bygget beställdes saker som skickades från Malmö och Göteborg till mig. ca 20 mil resa. På denna hantering så lyckades Postmord mosa och förstöra 4 av 6 paket som skickades. Det ena paketet som innehöll bl.a. processor, moderkort och ram-minnen hade de mosat så det var plattat. Som tur var så hade sakerna inuti klarat sig utan skador. När jag nämnde det för expediten som hjälpte mig så tittade han på mig som om jag inte fått ett paket på 10 år. Det var tydligen "normalt" för paketen som levereras idag.

Allvarligt alltså hur svårt kan det vara att sätta ner foten och få ordning på skiten som är Postnord? Om nu paketen som kommer från Kina tar upp så satans mycket resurser så får man antingen lagstifta hårdare för avgifter så inte ungarna i Stockholm beställer 40 olika saker/paket i veckan för 100 spänn. Eller så begär man mer resurser och pekar med hela näven att om det inte sker så faller postsystemet. Sen kan politikerna ta ansvaret när det sker. Geeez :död

Det som är lite kul är ju att samma ungar som beställer massa skit från halva jordklotet dvs. Kina, var väl med på marschen för klimatet med hon Greta Thunberg. :huvet

Bygger du dator:va är inte det jäkligt 80 tal va:7peta väx upp:krama:D
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ni vet väl att Postnord går med vinst numera..?

https://www.svd.se/sa-mycket-pengar-tjanar-de-statliga-bolagen

"Postnord lyckades vända fjolårets förlust på 167 miljoner kronor för första kvartalet till en vinst på 56 miljoner.Det gick bättre i både Danmark och Sverige där den svenska verksamheten dubblade rörelsemarginalen till nära 5 procent, medan den danska minskade förlusten från 10 öre per omsatt krona till 2,5 ören."
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
I dag kom mitt tändsystem från down under. Ankom Arlanda 24/3, jag reklamerade 24/4. Postnord svarade den 29/4 att dom skulle börja leta. I dag 2/5 kom det till utlämningsstället.
Nu fattas bara ett Kinapaket som skeppades 29/3.
Suger.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Skickade prylar från HK till Sverige i lördags. Ankom Sverige i måndags. Nu börjar oron.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det är bara reklamera. De är redan förlorade :rofl

Har ett väldigt bra förhållande med FedEx, så om grejerna vore borta så tar jag det med dem. Har provat att prata med PostNord’s kundtjänst tidigare och det gör jag inte igen.

Ska bli intressant att se hur de löser tull och avgifter. Jag valde att alla avgifter skall faktureras mot mitt FedEx-konto i USA och det vet i fan om PostNord klarar av. Dessutom är det mina egna prylar (använd mc-utrustning) som jag skickar till mig själv - vore konstigt om de skulle försöka lägga tull och moms på det.

Hursomhelst så söker jag anledning att köpa nytt
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Verkar gått snabbt genom tullen iaf...

c6e6114a233c602eb2821128a09b1b23.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Mitt paket lämnade Segeltorp 4.20 i morse! :tummenupp

Allt annat än några vändor tillbaka till Segeltorp och sedan hämtning på hemliga stället på Uthamnsvägen i Sötälje är en framfång.

Förra paketet levererades helt perfekt till dörren! :tummenupp

Nu sitter det en lapp med HEMMA på lådan så det borde öka risken att lastbilen stannar. :)

Södertälje
2019-05-03 09:06
Lastad på bil, utkörning påbörjad

Södertälje
2019-05-03 08:01
Försändelsen har ankommit distributionsterminal


Importpaket
Försändelsen lämnades ut 2019-05-03 kl 14:56


Samma kille som förra gången, så det var andra gången i rad! Plötsligt händer det! :tummenupp
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Får se om jag slår dig... Enligt FedEx så kör de ut i egen bil. Från Stockholm ända ner till småländska ödebygden!

bdf19ffcf4e36d55a61d3192a11b7e1c.jpg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag väntade på ett paket idag och blev ganska förvånad när det plingade i telefonen att Postnord hade levererat ett paket och att de ville ha mina synpunkter. Tio minuter senare kom en granne med förklaringen (och resten av dagens post). Han hade stått i trädgården och inte tittat på kartongen han fick. De missade bara med 500 meter.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top