Åka till Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Bara visumkrånglet lär idag vara en historia som tar dagar... inte minst pga hämnd för EU-sanktionerna. Men annars har jag hört (OBS) att Ryssland är ett trevligt land att resa i om man bara undviker större städer och dito vägar...
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Enda fordon jag skulle kunna tänka mig att färdas i, i Ryssland är nog stridsvagn!
Fan vad illa dom verkar köra där :gnissla

 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Enda fordon jag skulle kunna tänka mig att färdas i, i Ryssland är nog stridsvagn!
Fan vad illa dom verkar köra där :gnissla

Jisses, ingen verkar ju bromsa eller ens sakta in, dom bara mosar rakt in i allt möjligt :näsblod :3freak
Värt att ha i åtanke är att de flesta i Ryssland har dashcam på grund av försäkringskrav samt som skydd mot bedrägerier. Och med närmare 45 miljoner fordon i trafik blir det en del film. Därför det finns så många "Rysslandscrasher" fångade. Kan tänka mig att vi skulle få se en hel del lustigt beteende om alla i Sverige också hade dashcam, även om vi inte är lika många.

Sen blir det ju förstås inte bättre av att många bilar och vägar kanske inte är i bästa skicket. Och inte förarna heller. :näsblod
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har funderat på det själv.
Men efter att sett en dokumentär där någon blitt hotad med långt (decennie +) fängelsestraff för att ha överskridit sitt visum med en par dagar efter en punktering, så har jag gett upp sådana tankar. Det känns inte som rimligt beteende.

Nationsgränser över huvud taget känns ju lite 1400-tal.
Nä, jag stannar hemma.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har funderat på det själv.
Men efter att sett en dokumentär där någon blitt hotad med långt (decennie +) fängelsestraff för att ha överskridit sitt visum med en par dagar efter en punktering, så har jag gett upp sådana tankar. Det känns inte som rimligt beteende.

Nationsgränser över huvud taget känns ju lite 1400-tal.
Nä, jag stannar hemma.

Du låser inte hemma heller då?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top