Dragstar 1100 -99 motorlampan lyser

Zotrix

Medlem
Gick med
3 Sep 2012
Ort
Mönsterås
Hoj
Honda 929rr Fireblade
Hallå där!
Undrar om någon kanske kan förklara vad det är för fel på en dragstar 1100 custom -99.

Vad jag förstått sedan tidigare så är startmotor kopplingen ett känt fel på dem tidigare årsmodellerna. Och på den här dragstarn så har den visat en tendens att startmotorn inte är i bästa skick för den kan vara lite kinkig ibland...men startar alltid till slut, men är väl förmodligen på sin sista vers. Eller Ja, startmotor kopplingen.

I varje fall så hade jag varit ute på en liten runda med hojen och stänger av den. Men kort därefter så ska jag starta den igen och då la jag på lite gas vid start av den eftersom startmotorn är lite sådär. Då kommer det som en avgassmäll men låter som den går in i motorn för att sedan bli som ett "pys", testar ett nytt försök och då när jag klickar på start så tänds motorlampan och den går igång men går väldigt märkligt, låter inte som vanligt och den skakar. Jag låter den dö för att göra ett till försök men nu går det inte att starta den.

Jag försökte nu att läsa av motorlampan, men när jag kollat på nätet så finns det bara felkoder som inte passar in på mitt. För när jag vrider på tändningen så lyser alla lampor men så släcks alla lampor. Det är ENDAST när jag klickar på start som motorlampan börjar lysa och även den gången den stod igång.

Så jag är väldigt tacksam för tips/hjälp om vad det kan vara?

Tack så länge!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Lyft på tanken och titta vad som lossnade när den baktände.
Förgasare, luftburk osv.
 

Maynard

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XVS 1999
Hej

Jag fick idag exakt samma problem som du beskriver med en Dragstar 99:a.

Fick du fatt i vad problemet var?
 

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Lapplands Sydport
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
Det är BIG NO,NO att gasa samtidigt som man startar den motorn då det är största anledningen att startmotorkopplingen går sönder. Den kan skjuta bakut så förgasarna hoppat lös(mer vanligt på viragon).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top