K-tech valve kit

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Jag fick tag i ett par gaffelben (Showa till aprilia Mille) med k-tech 20ssk valve kit installerat. Funkade bra ett tag men började läcka över vintern. Bytte packboxar men det hjälpte inte och man ser att innerbenen är ganska slitna med spår i längdled så jag tror läckande beror på det.

Nu har jag ju mina originalben kvar, de är täta och i bra skick. Om jag vill flytta över k-tech kittet, räcker det med att skruva loss catridgen med dämparstång (eller vad det heter på svenska, damper rod) och flytta över, får man med sig allt då?

Om man kollar på nätet vad som ingår i kitet ser det ut som k-tech skickar med nålar för returjusteringen men de sitter väl i catridgen vad jag förstår. Är lite osäker på justerventilerna för dämpningen men jag kan ju skruva över dem för säkerhets skull men är det något mer?

Någon som vet..?
 

J_Lillman

Medlem
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Knivsta
Hoj
Aprilia RS660
Hej.

Kan tyvärr inte ge dig något bra svar, men ett tips är att maila K-tech och be om installations anvisningen för ventilerna.
De säljs lösa så dom måste kunna tillhandahålla en installations beskrivning också.

// Jonas Lillman
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Hej.

Kan tyvärr inte ge dig något bra svar, men ett tips är att maila K-tech och be om installations anvisningen för ventilerna.
De säljs lösa så dom måste kunna tillhandahålla en installations beskrivning också.

// Jonas Lillman

Jo, det är ju faktiskt ett utmärkt förslag :tummenupp

Har kollat lite på nätet och det verkar som k-tech är lite njugga med att skicka med instruktioner utan vill att kittet installeras av "auktoriserade" mekar. Sett flera som klagar just på att det inte finns med några instruktioner i paketen vilket ju kan tyckas lite märkligt.

Men i mitt fall handlar det ju inte om en ny istallation på det sättet så det borde de kunna hjälpa till med. Jag skickar iväg ett mail så får vi se om det kommer något svar.

/R
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
I normalfallet så sitter allt man byter i cartidgen ochtoppventilen så plockar du ur dessa två delar kan du flytta till andra gaffeln.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har flyttat över K-Tech kit i Showa-gafflar på Honda. Det var bara att flytta över hela cartrige och ventilen för kompressionsjustering. Sen hade det kitet annan oljevolym mot std-Showa hade.
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Tack för svar boys, verkar som jag är på rätt spår då så jag kör på :tummenupp

Har dock inte fått något svar från k-tech...

/R
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Se där, fick svar från k-tech som bekräftar. Kudos till Chris, hjälpsam gubbe

/R
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top