Kan någon förklara detta däckslitage

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Förklaringen ligger väl i att TS kör en turbobusa, han är rimligtvis försiktig på gasen tills han rätat upp hojen och kanske heller inte är rädd för att bromsa en bit in i kurvorna.

Gissar jag?

En Hayabusa med 140 däck som standard?!?!?! Kom igen Kent... :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En Hayabusa med 140 däck som standard?!?!?! Kom igen Kent... :D

Oj, blev nog fel här.... :D Ny gissning:

Förklaringen ligger väl i att TS kör en moped och när han vrider på rullen i utgången av kurvorna händer just ingenting och kanske är han sen inte är rädd för att bromsa en bit in i kurvorna även om han är feg att lägga ner vid apex.

Nej, jag lämnar nog debatten. :rodnar
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Hade samma problem tidigare på CBR XX'n. Du kan testa att ligga på cirka 10.000 varv i fullt nerlägg och sen ge full gas genom svängen. Det bör ge mer däckslitage på sidan av däcket, cykeln och skinnstället. #kraschtest

Jag har en 600 får 93 som hade 90 hästar i motorn när den lämnade japan 1993, idag 25 år och 7400 mil senare, osynkade förgasare och läckande slipon. Brukar dra full gas vid 11k rpm ganska ofta händer inte mycket mer än att man tar kurvan som vanligt :tungan

En Hayabusa med 140 däck som standard?!?!?! Kom igen Kent... :D

Hahahahahahhahaha:banana

Oj, blev nog fel här.... :D Ny gissning:

Förklaringen ligger väl i att TS kör en moped och när han vrider på rullen i utgången av kurvorna händer just ingenting och kanske är han sen inte är rädd för att bromsa en bit in i kurvorna även om han är feg att lägga ner vid apex.

Nej, jag lämnar nog debatten. :rodnar

Brukar skarpa skinnställ (inga knäpuckar) vid örtofta socker bruk finns en ganska skön kurva där, därför det är sneslitet har jag kommit på
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag har en 600 får 93 som hade 90 hästar i motorn när den lämnade japan 1993, idag 25 år och 7400 mil senare, osynkade förgasare och läckande slipon. Brukar dra full gas vid 11k rpm ganska ofta händer inte mycket mer än att man tar kurvan som vanligt :tungan


Mmmm, vet precis vad du menar. Den enda som händer när du gasar är att lyset lyser lite starkare?:D
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag har en 600 får 93 som hade 90 hästar i motorn när den lämnade japan 1993, idag 25 år och 7400 mil senare, osynkade förgasare och läckande slipon. Brukar dra full gas vid 11k rpm ganska ofta händer inte mycket mer än att man tar kurvan som vanligt :tungan

Ärre de som kallas traction control? :va
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Ärre de som kallas traction control? :va

För att vara ärlig så har jag slirande koppling också och det brukar komma precis vid 9/11k varv...

Så har alltså mekanisk traction control, ovan på det så är det och andra hållet också så när jag motorbromsar så kan jag inte låsa bakhjulet hur jag än gör.


Jag har med andra ord en riktig mekanisk slipper clutch !!!



Fan min Yamaha är förfan tekniskt avancerad :banana
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top