Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Tänkte bara dela med mej av erfarenhet och varna andra att tänka efter innan ni handlar hos Bike i Göteborg! Köpte en 1290 SuperDuke R 2017 och allt vart frid och fröjd, i 90mil. Sedan börjar den bluddra och gå som en potta skit. Kör in den till bike som säger att dom har tid 5 dagar senare men att det garanterat är pumpen. 5 dagar senare ringer mekaniker och säger att det är pumpen och att dom skall beställa en (varför man nu inte gör de direkt när man redan vet vad de är vid inlämning?). Hör inte ett knyst från dom föräns jag blir förbannad efter 2v och undrar vad som händer. Dom lovar att ringa veckan efter vilket heller inte sker. Rätt va de är trillar de in ett sms att hojen är klar. Vad har dom då gjort på 3 nästan 4 veckor? Jo dom har bytt soppafilter!? Och vad får man för att man stått utan hojj under denna tid, missat halva försäsongen med allt vad det innebär? Ett ryck på axlarna och att det är fullständigt normalt. Det skall även tilläggas att jag köpte en 690 duke 5mån innan 1290. Jag har alltså köpt 2 hojar på under 6mån för totalt 250000:-, trots detta kunde dom inte bjuda på montering av slip-on (2skruvar 4min arbete) det skulle kosta 600:- inte heller montering av kort plåthållare. Och ingen som helst kompensation när 1290 la av efter 90mil?!?! Jag kanske är kräsen men jag anser att man kanske borde tänkt något i stil med "fan de här va inte bra, vi får givetvis lösa 100mil servicen utan kostnad som kompensation", istället skall jag nu efter att varit utan hojj så länge behöva boka en Nybros för service, vänta på den tiden, vara utan hojj ytterligare några dagar samt punga ut mer pengar än de jag redan gjort.

Summa sumarum, vänta er ingen som helst service eller goodwill från denna firman oavsett vad eller hur mycket ni köper eller om prylarna går sönder trots att dom är fabriksnya! Och "mekanikerna" blir jag rädd för när det krävs 3v för ett soppafilter!!

Så tänk efter, det är ingen där som kommer bry sej om något händer!
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Trist. Måste kontra med att jag alltid blivit bra bemött och professionell service. Hoppas det löser sig för dig.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Hade också varit jävligt upprörd och besviken om jag hade haft samma upplevelse. Men som "ething" skriver ovan så är mina erfarenheter hittills de motsatta.
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Tjabba.

Känner igen mkt av det du skriver.

Jag köpte en ny SDR1290 2015 av dom för snart två år sen och måste säga att jag är ruggigt besviken på dom och på KTM som märke.
Jag har haft en del strul med min hoj och det finns ett väldigt svalt intresse hos dom för att avhjälpa problemen. Återkoppling och goodwill är långt under all kritik och jag kommer nog tyvärr inte handla ny hoj hos dom igen.
Min brorsa köpte också en KTM1290 som han fick mkt problem med bl a en slirande koppling (under garanti tiden)och detta gick BIKE GBG i god för och bytte kopplingsdelar efter att först ha haft hojen innestående en månad utan att ha gjort någonting alls åt den innan vi ringde och började skrika i luren åt dom...
KTM däremot godkände inte reparationen när den väl genomfördes och då krävde BIKE GBG pengar av brorsan för detta.
När min egen 1290 började slira på kopplingen för en månad sen (Jävla skitkonstruktion!)så beställde jag de kraftigare kopplingsfjädrarna från 2017 modellen och bytte dessa själv på min hoj vilket löste problemet men jag fick som sagt bekosta allt själv. Orkade inte börja bråka efter allt strul brorsan hade med dom. Jag har fortfarande en månad kvar på garantin på min hoj by the way.....
Att man sen har ett rostigt bakhjulslager på hojen pga att KTM missat att ha ett dräneringshål för vatten i enkelsvingen var inte heller något man fick hjälp att lyfta mot KTM, men detta är väl mer kritik mot KTM som varumärke... (Jag har nu borrat ett dräneringshål enligt måtten på 2017 modellen)
Men avslutningsvis det finns liksom inget intresse alls att bygga bra kundrelationer för framtiden och svalt intresse att hjälpa kunderna som handlar nya hojar i övre segmentet hos detta företaget....
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Tjabba.

Känner igen mkt av det du skriver.

Jag köpte en ny SDR1290 2015 av dom för snart två år sen och måste säga att jag är ruggigt besviken på dom och på KTM som märke.
Jag har haft en del strul med min hoj och det finns ett väldigt svalt intresse hos dom för att avhjälpa problemen. Återkoppling och goodwill är långt under all kritik och jag kommer nog tyvärr inte handla ny hoj hos dom igen.
Min brorsa köpte också en KTM1290 som han fick mkt problem med bl a en slirande koppling (under garanti tiden)och detta gick BIKE GBG i god för och bytte kopplingsdelar efter att först ha haft hojen innestående en månad utan att ha gjort någonting alls åt den innan vi ringde och började skrika i luren åt dom...
KTM däremot godkände inte reparationen när den väl genomfördes och då krävde BIKE GBG pengar av brorsan för detta.
När min egen 1290 började slira på kopplingen för en månad sen (Jävla skitkonstruktion!)så beställde jag de kraftigare kopplingsfjädrarna från 2017 modellen och bytte dessa själv på min hoj vilket löste problemet men jag fick som sagt bekosta allt själv. Orkade inte börja bråka efter allt strul brorsan hade med dom. Jag har fortfarande en månad kvar på garantin på min hoj by the way.....
Att man sen har ett rostigt bakhjulslager på hojen pga att KTM missat att ha ett dräneringshål för vatten i enkelsvingen var inte heller något man fick hjälp att lyfta mot KTM, men detta är väl mer kritik mot KTM som varumärke... (Jag har nu borrat ett dräneringshål enligt måtten på 2017 modellen)
Men avslutningsvis det finns liksom inget intresse alls att bygga bra kundrelationer för framtiden och svalt intresse att hjälpa kunderna som handlar nya hojar i övre segmentet hos detta företaget....

Skandal! Fy fanken vilken taskig service..:mad:
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
KTM i Göteborg verkar vara ett sorgligt kapitel. även när det var Superbike som hade hand om dem (innan de konkade) var det ju mycket strul.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ktm är ett lågpris bygge tyvärr, bike var bra innan dom öppnade filialen i Göteborg jag har handlat massor med reserv delar i Trollhättan tidigare men alla bra killar o tjejer har slutat o nu är det bara en påse nötter som skiter i allt..

Var förresten en liknande tråd om bike för ca 2 år sedan men den handlade om bmw o Trollhättan.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag har fått svar från företaget men väntar besked om det är ok att lägga upp det.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Jag efter att man börjar höja rösten och skrika får man ett "vi är ledsna att du känner så" men inget mer efter de. Jag förstår att hojar går sönder och att det kan hända saker, de e inte de som är problemet. Jag förstår även att saker kan ta lite tid. Vad jag inte köper över huvud taget är att det inte fanns någon som helst kundkontakt under tiden om inte jag hör av mej till dom och heller ingen som helst service eller goodwill tänk när de gäller en fabriksny hoj som strular så pass tidigt och under bästa tiden på året! Jag har köpt min sista hoj och även servat för sista gången hos dessa gossar. Det finns andra som bryr sej om sina produkter lite mer än dom.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
hoppas du får lägga upp :) är vansinnigt intresserad av att veta vad dom säger till dej kontra vad dom sagt och gjort gentemot mej. ????
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Ktm är ett lågpris bygge tyvärr, bike var bra innan dom öppnade filialen i Göteborg jag har handlat massor med reserv delar i Trollhättan tidigare men alla bra killar o tjejer har slutat o nu är det bara en påse nötter som skiter i allt..

Var förresten en liknande tråd om bike för ca 2 år sedan men den handlade om bmw o Trollhättan.
KTM kommer bra ut i div tester, inget nämns där om deras teknikstrul.
Men murvlarna är inbjudna: gnissla:gnissla
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ktm som fabrikat är imponerande dom har många smarta lösningar som gör att hojarna är lätt mekade för dom flesta.. men det känns som att ktm tummar på hållfasthet for att spara vikt o med den effekten som är i dom flesta ktm,er så borde kanske vissa saker vara bättre konstruerade..

Ktm är lite som kina fiddys.. vissa är omöjliga att döda andra dör av sig själv rätt omgående..

Ja jag har ägt en st ktm :-(
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Jag kan redan nu se firmans töntiga svar framför mig, det oftast någon annans fel eller "så har de jääääätte mycket att göra" och de är sååååå ledsna för att det inte blev bra. Men de ska bli bättre framöver.........mmmmm visst. Rätt åt de svenska handlarna de konkar när de har skitservice till svinpriser.
 

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Daschland
Hoj
Skitjävladucati
Jag har fått svar från företaget men väntar besked om det är ok att lägga upp det.

Öhh.. Har Sporthoj blivit hallå konsument? Äh,kapa dom längst fotknölarna bara.
Nu gäller mina erfarenheter Thn men jag känner igen vi-har-inte-tid-för-första-service. Fick åka till Kenneths Mc istället.. En annan mc stog ett halvår mitt i säsong vid goodwill jobb som Honda tog på sig. Bike fick betalt för arbetskostnaden givetvis....:(
Kraschad TDM på uppfart av mekaniker,kundmottagare som bluffar,svarar ALDRIG i telefon (verkstad h.s) bla bla.. Det är lite för många minusposter. Vissa försäljare är dock väldigt reko.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Är väl inte mer än rätt att folk får reda på om det finns handlare som är struliga.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Alla har vi väl varit med om något liknande... :(

Jag hade köpt ny hoj 1981 om jag fått provköra.
-Det måste du förstå att jag inte kan låta dig provköra, då kan jag ju inte sälja den som ny! :huvet

När jag sedan köpte en ny hoj nästan 20 år senare bokade jag 80-milaservice hos en firma som då sålde Triumph. Milen rullade på och jag hade en ledig tisdag lite innan bokad dag. Ringde och kollade om det gick att komma förbi tidigare?
Jodå, en förstaservice tar inte lång tid så den går alltid att få tid med. Men personen var inte "behörig" att lova sådant för när jag kom förbi var det väääldigt besvärligt.
Efter lite krusande gjorde de servicen men...
-Det måste du förstå att har du inte köpt hojen här kan du inte få samma service... :huvet

Är någon förvånad över att de inte fått en spänn av mig sedan dess? :dummer

Rätt åt de svenska handlarna de konkar när de har skitservice till svinpriser.

Rätt åt de svenska hojåkarna som inte kan/vill skruva själv? :va

Nu känns det lite så att du som kund oftast inte har rätt utan bara ska se till att handlaren tjänar pengar, oavsett bransch... :mad:

Jag var nära att köpa en ny trampcykel för 14 000 för några år sedan. Jag hade pratat med en reparatör som också var försäljare och vi var överens förutom om det skulle vara enväxlat eller treväxlat. Jag skulle hyra båda cyklarna och hyrpriset sedan dras från de 14 000 då en äldre herre kommer fram och säger...
-Vi bryter där, det står fyra kunder vid disken!
Jag tittar på reparatören/försäljaren och säger lugnt att då blir det tydligen ingen affär och lämnar butiken...:dummer

Nu hittade jag en likadan, fast begagnad, för 10 000 på annat håll så jag får kanske tacka den äldre herren! :D
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Inte rätt åt de som inte vill skruva, men rätt åt nonchalanta handlare. Enkelt, ge service och var service minded eller inse kunderna går till någon annan. Iaf i min värld.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top