Installera Quickshifter på Street Triple -09 - hittar ej rätt kabel

jstr

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2016
Ort
Smögen
Hoj
2014, Ducati Hyperstrada
Hej!
Jag har en Street Triple R från 2009. I vintras köpte jag en Quickshifter från Intellishift.
Igår gav jag mig på att installera prylen. Allt gick alldeles geschwinnt enligt manualen ända tills det var dags att lokalisera kabeln som jag ska koppla in mig på...
Enligt manualen så ska min Main Harness Connector befinna sig under säkringsboxen, men där ekar tomt.
Jag har scoutat google och youtube efter tips och hjälp, men inte funnit vad jag söker. Det jag hittat är bilder på hur kopplingen som jag letar efter ser ut, men jag hittar den inte.
Här någonstans borde den ligga och häcka...
IMG_0596.JPG

Tacksam för svar!
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Vad har du för VIN? Striplen fick inte stöd för QS förrän vid 411984 så om du köpt intellishiften som är originaltillbehör kan det vara så att hojen helt enkelt är för gammal och inte har stöd för det, varken i ECU eller kontakt. Det skulle ju förklara varför du inte hittar kontakten.
 

jstr

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2016
Ort
Smögen
Hoj
2014, Ducati Hyperstrada
På plåten på gaffeln står det såhär:
SMTTMD41669389863
Det har jag hela tiden tolkat som om jag har VIN 416693, men det kanske är fel av mig att tänka så?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det här är ur ett inlägg från Wayne's Striple på triumphrat.net. Kanske hjälper till?

-Triumph instructions says the Quickshifter connector is located below the fuse box but on my 2010R it was under the harness on top of the air box in front of the flasher relay; took an hour of searching before I found it!
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
På plåten på gaffeln står det såhär:
SMTTMD41669389863
Det har jag hela tiden tolkat som om jag har VIN 416693, men det kanske är fel av mig att tänka så?

Tyvärr, jag är rätt säker på att det är de sex sista siffrorna som gäller då de sex första är precis samma siffror som jag hade på min förra Striple R.
 

jstr

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2016
Ort
Smögen
Hoj
2014, Ducati Hyperstrada
Tyvärr, jag är rätt säker på att det är de sex sista siffrorna som gäller då de sex första är precis samma siffror som jag hade på min förra Striple R.
Rackarns. Så kan det såklart vara! Jag ska googla lite och se exakt vad det är som gäller för VIN.
 

jstr

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2016
Ort
Smögen
Hoj
2014, Ducati Hyperstrada
Jaja - det sket sig. Nu är den demonterad och får väl säljas...:huvet
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top