KAMKEDJERAS Yamaha FZR600 -91 klarar sig ventilerna ?

thesn3j

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Suzuki gsxr 750 -03
Tjena ,tjena jag är l lite akut hjälp .. har en YamahaFZR600 som jag köpte igår av en polare .. å han sa att hojen bara hade stendött sen inte starta nå mer ,, men de va ett tag sen så dom hade plocka ur batteri och lite små saker så kunna inte lyssna på start motorn ens på plats , men plocka iaf med mig den hem å hängde i ett batteri och insåg ganska fort att motorn gick runt lite väl snabbt .. så idag kom provade jag den och hade 0kg 0kg 0.5kg och 1kg i komp haha , då röck jag av förgasarna och kolla ner i insuget å körde på startmotorn ... INGA ventiler på insugs sidan rör sig och då antar jag att kamkedjan gått av lr liknade .. MIN fråga är då följande , någon som vet om ventilerna klarar sig så de bara är å byta kamkedja å topp packning typ , lr kröcker man ventilerna ? Mvh
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
nej dom klarar sig inte och förmodligen är kolvarna skrot med samt ev stakarna med om du har otur
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Körde av kamkedjan på min GSX-R 750 -90 vid nedväxling från högt varvtal. Hade tur och behövde bara byta två vippor och två ventiler. Och kamkedjan förstås.
Möjligen är det större marginaler i den gamla oljebrännaren än i din 600.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top