Bmw Mc-verkstad utanför Sthlm?

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Nån som kan andra Bmw aukt verkstad utanför Sthlm, probike har felsökningstid först om 1 månad.
Tänkte kolla utanför Sthlm.

Tips på andra Bmw verkstad?!
(Självklart gäller felsökning av s1000rr)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag är också sugen på tips på bra BMW-verkstäder i Storstockholm. Probike har inte imponerat alls. För 1,5 månad sedan anmälde jag ett garantiärende, och första killen som hade hand om det slutade, och den som tog över ringde visserligen tillbaka sen jag hade varit där 1 månad efter första besöket, men jag satt i möte så jag missade samtalet, sen dess har det varit tyst :(
 

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Det fanns verkstad i Örebro som jag ringde igår och de hade oxå 1 månad väntetid.

Så nu måste man söka vidare :S
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Probike har så länge jag kan minnas haft en reservdelshantering osv som varit under all kritik. Träffade en berörd verkstadsägare då de köpte bmw och han sa att de verkstadsrutiner som probike tillämpar är från stenåldern.
Märk väl att jag inte säger att det är dåliga butiker osv men bolaget drivs på ett sätt som inte gör service till en prioritet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det fanns verkstad i Örebro som jag ringde igår och de hade oxå 1 månad väntetid.

Så nu måste man söka vidare :S

Om det var Carlbarks du ringde till så ska du nog vara glad att de över huvud taget svarade i telefonen. Brorsan ringde varje dag i två veckor utan att de svarade. Först när en kompis till honom var förbi i butiken och nämnde att han försökt komma i kontakt med dem för att boka en service så löste det sig.
Hade det funnits andra alternativ i närheten så hade han gett upp för länge sedan och aldrig mer haft med dem att göra.

Jag vill vara tydlig med att jag alltid hållt Carlbarks högt, och jag gillar att de finns i närheten, men att göra sig så omöjlig att komma i kontakt med finns det ingen ursäkt för.
 

Likeke

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800s -10, BMW F800GS -11
Jag kan varmt rekommendera Lundgrens Motor i Avesta. Behövde göra service på båda hojarna. Probike hade ca fem sex veckors ledtid medans Lundgrens kunde ta emot ca en vecka efter det att jag ringde. Valet var ganska enkelt, lånade ett släp som rymmer två hojar och körde dit tog ca två timmar med bil(ca 17 mil från Stockholm). Finns roliga och fina vägar om man vill köra dit.
 

J_Lillman

Medlem
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Knivsta
Hoj
Aprilia RS660
Hej.

Lundgrens motor i Avesta, inte så långt att åka om inte så en rätt trevlig körning upp, sedan om hojen behövs vara kvar tar du enkelt SJ tillbaka till Stockholm, och sedan tåget upp igen när hojen är klar.
Har köpt båda mina hojar där, samt haft hojarna på service där :tummenupp

Prata med dom om skjus / hämtning vid tågstation brukar inte vara omöjligt.

// Jonas Lillman
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
MC Proffsen har flyttat till Enhörna efter 36 år i Hägersten, men kör han bara reservdelar nu? Det är ingen service/mek längre?

http://www.mcproffsen.se/
Lennart, ägaren, gick i pension i vintras och iom det la han ner verkstaden och ägnar sig bara åt reservdelar numera. Förbannat synd, eftersom han var både duktig och väldigt serviceinriktad.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top