App så tjejen kan stalka mig?

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Ungefär så.
Jag kör ensam rätt ofta och dessutom på vägar som inte alltid trafikeras så mycket. Så om det nu skulle hända något riktigt illa finns ju en risk för att det tar ett tag innan nån snubblar över mig. Låter lite obehagligt men tja, verkligheten är ju sån ibland.

Jag har kikat runt lite på playbutiken (har en android-telefon) och försökt hitta nån form av app som hon kan aktivera ifall hon tycker jag varit borta för länge och få fram en plats. Men rätt många såna verkar kräva tillgång till alla möjliga tilläggstjänster, köp i appar eller annars kännas skumma.
Och så vore det skönt om appen inte kräver att min telefon har gps aktiverat hela tiden för det drar batterikapacitet som bara den och jag har inte möjlighet att ladda när jag kör. Kanske det drar igång vissa funktioner i min telefon om hon aktiverar den i sin telefon? Jag vet inte.

Finns det nåt sånthär övervakningsverktyg eller ska jag fortsätta läsa 1984 och lära mig något därifrån? :gnissla
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Köp en iphone, finns inbyggt. Hitta vänner heter appen. :) Använder den för just detta
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
SWConnect, Bubbler och nya gibbyTrip för ios är några gratisappar (vill jag minnas) alla ger en enkelt tillgänglig presentation via www.spotwalla.com

Dessa använder dock GSM-nätet, med sina för- och nackdelar.

Vill man växla upp på satellitkommunikation och själv kunna larma direkt och ordlöst in till global larmcentral, som sedan initierar och koordinerar räddningsuppdraget mer eller mindre var du än befinner dig på jorden så är det www.findmespot.com
som gäller.

Men, då kostar det. Både hårdvaran - satellitsändaren, och abonnemanget.

Dock en tryggehetskänsla för familjen som kan följa var man är, och för en själv att man kan larma även där det saknas mobiltäckning.

Så här kan en tripp se ut:

https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=fe5556d07196b7ffc

"Flaggorna" är genererade av mig genom sändaren på de platser jag vet att jag kommer att stå stilla en stund.
Klicka på någon av dem så kommer den text upp som jag valt.
 
Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kan du inte montera en gps tracker jag menar en sån man har till att spåra när saker blir stulna. Då kan hon kolla hur du åker
 

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
Du behöver ingen app.
Om du har en Samsung-telefon går du till
https://findmymobile.samsung.com/
och loggar in med ditt samsungkonto.
Har du en Iphone går du till
https://www.icloud.com/
och loggar in med ditt Apple ID.
Andra tillverkare har säkert liknande funktioner.
Jag antar att telefonens GPS endast aktiveras när den anropas
från respektive program.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det här är precis vad du söker.
http://glympse.com
Bara att sätta igång appen och skicka länk till vänner, bekanta och stalker-babes!
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Erkänn att du är en tjej som vill stalka killen.

Det tror jag med:va

Heller dör där ut någonstan än nån stalka mig när jag kör, därför har jag ingen skit smartphone....:hihi
 
Last edited:

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Funktionen finns i ditt google-konto.
"find my devices" eller något i den stilen.

Alltså kan tjejen din logga in som dig på en enhet (eller använda din sufplatta som du lämnar hemma) och kolla var övriga enheter kopplade till ditt konto är någonstans.

Lika fantastiskt som äppelprodukter, fast utger sig inte för att vara ensam om funktioen.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Om du har en Androidtelefon så har du förmodligen Google Maps och där finns den funktionen inbyggd sen några veckor tillbaka.

http://www.mobil.se/nyheter/google-maps-f-r-platsdelning-i-realtid#.WSUp-GjyhjE

Plättlätt. Det går även att tidsbegränsa så att platsdelningen bara gäller x timmar åt gången, om du inte vill att hon ska se vad du pysslar med under övriga timmar på dygnet.

Precis. Jag såg faktiskt häromdagen att det valet numera fanns i Google maps.
Det lär vara samma om man har google maps installerat på en iPhone.

Det finns förvisso separata appar som gör samma sak men det känns onödigt om det finns inbyggt.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Du behöver ingen app.
Om du har en Samsung-telefon går du till
https://findmymobile.samsung.com/
och loggar in med ditt samsungkonto.
Har du en Iphone går du till
https://www.icloud.com/
och loggar in med ditt Apple ID.
Andra tillverkare har säkert liknande funktioner.
Jag antar att telefonens GPS endast aktiveras när den anropas
från respektive program.

Sony har en liknande också men både den och samsungs egen är rätt onödiga.
Funktionen finns redan inbyggd i android från början i form av android enhetsadministratör.
Den kan hitta telefonens plats, låsa telefonen på distans, Få den att ringa på full volym eller fabriksåterställa den.
Men det finns ett litet problem med att använda sig av dom tjänsterna.
Det innebär att man måste dela ut inloggningsuppgifterna till telefonen och därmed kommer den personen alltid åt att se vart man är samt att det medför tillgång till all epost internethistorik och annat som man har.
Nu är det väl förvisso så att dom flesta inte har så mycket som man inte vågar visa för sin make/maka, sambo eller flick/pojkvän men det kan vara värt att tänka på innan man kör på det.
Och det kan vara svårt att veta om det finns något någonstans som den personen skulle reagera på.
Det behöver inte vara något som egentligen är konstigt. Det kan vara exempelvis sparade gamla mailkonversationer med något ex eller något gammalt i platshistoriken som egentligen inte är något fel men som den personen ändå reagerar på. Man får ju tillgång till precis allt liksom.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Precis. Jag såg faktiskt häromdagen att det valet numera fanns i Google maps.
Det lär vara samma om man har google maps installerat på en iPhone.

Det finns förvisso separata appar som gör samma sak men det känns onödigt om det finns inbyggt.

Ja, det ska vara samma funktion i iOS men det är inte något som jag har testat.

Nu när de flyttat in platsdelningen i maps så behöver man inte längre använda telefonen för att se vem som är var utan det går lika bra att se i Google maps på valfri dator, förutsatt att man är inloggad med sitt Googlekonto.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Just grejen att GPSen ska var avaktiverad och aktiveras av din sambo tror jag ingen av apparna som rekommenderats kan?

Framförallt kan jag säga att om du inte vill att appen ska ha tillgång till något i din telefon men samtidigt kunna slå igång GPSen på distans så får du nog leta länge...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Om du är medlem i SMC (vilket du väl är om du är smart) så finns funktionen i appen.

Till iPhone finns en app som heter MC-trail, där loggas ett spår och du kan skicka en länk till vem som helst som kan se var du befinner dig, vill minnas att de tre sista punkterna lagras om du kör åt h-e så du blir hittad snabbt. Dessutom lagras vibrationerna i spåret, vilket ger en hint om vägkvaliteten när du går igenom rutten i efterhand. :)

Min fru uppskattar följfunktionen när jag kör själv.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Vi är alla övervakade av en främmande utomjordisk makt i form av UFO.Allämheten har sett dom.Regeringar vet mycket väl att dom existerar.Tyvärr så lämnar dom inget medelande till flickvännen / frun om du kört fast så skaffa en app eller en gps spårare.Glöm bara inte att koppla ur den om du stannar till hos villiga Sara. :crash
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Svevia har släppt sin app för ensamarbete till allmänheten
https://play.google.com/store/apps/details?id=safetyApp.safetyApp

Jag använder den när jag går med motorsågen eller är ute själv med båten.
Checkar du inte in inom den tid du angett så larmar den de nummer du lagt in med position

Men Google Maps är ju kanske bättre, då hinner hon kasta ut alla älskare och sätta ölen på kylning :crash
 

rotegrop

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2016
Ort
Sollentuna
Hoj
Freeride 250, Dominator 650 Husaberg te 250
Använder appen ride alone till min iPhone, tycker den funkar kanon bra. Den använder väldigt lite data.

Men den kanske inte finns för android?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top