Svara utan citat

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Skulle det vara möjligt att lägga in en indikering i inlägget på vems inlägg man svarar på när man klickar på "svara" under inlägget istället för "svara med citat"?

Typ inleda svaret så här: @SH-user
viewpost-right.png


SH-user = användaren det svaras till.
Pil-ikonen länkar till inlägget som det svaras på, lika som i citatvarianten.

Då blir det lättare för alla att se vem svaret är riktat till. Idag vet man inte vem svaret är riktat till. Vet inte om "svara" idag ger en indikering i besvarade inlägg, men annars kanske det kan inkluderas samtidigt.

Kanske går att modda till citatfunktionen så att den utelämnar citatrutan och länkar in "Svar till Swedie
viewpost-right.png
" enbart, istället för "Ursprungligen postat av Swedie
viewpost-right.png
" i en citatruta?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Visserligen är jag aningen trögare än sirap, men vad är det för fel med det vanliga "svara med citat"?
Problemet är väl att inte alla använder citat utan vissa bara klickar på "svara", och sedan skriver ett svar som blir helt lösryckt för övriga eftersom man inte vet vilket inlägg svaret är riktat till.

Ett alternativ hade väl varit att ta bort svara-knappen och bara behålla "svara med citat". Då blir man ju tvingad att använda citat. Men man blir också tvingad att justera i citatet om det är ett långt inlägg man citerar och man inte vill ha det med.

För generella inlägg som inte är direkt riktade till någon så finns ju "svara på ämne" längst upp och ned på sidan.
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Bra förslag! Sweclockers.com har en liknande funktion som når halvvägs, där kan man länka till medlemmar med @användarnamn men det kopplas inte till specifika inlägg.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Problemet är väl att inte alla använder citat utan vissa bara klickar på "svara", och sedan skriver ett svar som blir helt lösryckt för övriga eftersom man inte vet vilket inlägg svaret är riktat till.

Ett alternativ hade väl varit att ta bort svara-knappen och bara behålla "svara med citat". Då blir man ju tvingad att använda citat. Men man blir också tvingad att justera i citatet om det är ett långt inlägg man citerar och man inte vill ha det med.

För generella inlägg som inte är direkt riktade till någon så finns ju "svara på ämne" längst upp och ned på sidan.

Det har du rätt i, kan bli riktigt virrigt ibland.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top