Knäppande ljud i Scala Rider G4

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Jag har en Scala Ride G4 som jag är mycket nöjd med, den är nu monterad i frugans hjälm och när jag startade upp den i år så var det ett väldigt kraftigt knäppande ljud i hörlurarna.

Detta knäppande ljudet kommer varje gång man går från "passivt" till "aktivt" läge.

Typ om man höjer volymen så blir det först ett kraftigt knäppande ljud, sedan kommer pipet för att att bekräfta att man höjde.

Om man skall ringa upp någon så händer samma sak, direkt när man trycker på knappen så smäller det nästan till i hörlurarna.

När man startar musikspelning också.

Så länge ljudet är "igång" och det är en konversation hela tiden eller musik så märker man ingenting. Det är när enheten går mellan "viloläge" och spela ett ljud som det först smäller/knäpper/sprakar till.

Är det någon annan som haft samma problem, vad är lösningen?

(jag tänker att det är någon kondensator som torkat ut eller något liknande, så att den inte klarar att buffra den där plötsliga effekten som kommer eller något)

//K
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Såvitt jag kan se angående problem relaterade till G9 så verkar det vara glappkontakter som tycks ställa till det ibland, jag skulle nog säga att jag tycker ditt problem låter glapp-relaterat också, typ sprucken lödning-typen alltså men det är förstås svårt att avgöra utan att titta och mecka med den.

Har du möjlighet att byta den på garanti så gör det.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top