Hayden allvarligt skadad

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Tråkiga, men kanske inte helt oväntade nyheter :(

http://www.motorcyclenews.com/sport/2017/may/nicky-hayden-has-died/

It has been announced that 2006 MotoGP world champion Nicky Hayden has died, following a crash on Wednesday afternoon while training on his bike near the Misano circuit in Italy.

The 35-year-old was involved in a road accident with a car while training, getting hit by the vehicle at a junction, and was taken to a local hospital. He was then transferred to another nearby hospital by helicopter, where he underwent surgery for severe pelvic, abdominal and head injuries.

He has remained critically ill since with his family at his bedside, but today succumbed to his injuries.

Nicky was a true all-rounder, excelling not only in the premiere class to take the 2006 world title from Valentino Rossi but also in his early years as an AMA Pro flat Track racer and as a production bike rider both in the AMA Superbike series and more recently in World Superbikes for the Red Bull Honda team.

More than a racer, though, he was also loved by the paddock and his fellow competitors. One of the few people that no one would ever have a bad word to say about, the American was rare in having taken a championship without ever made an enemy in MotoGP – something acknowledged in the huge outpouring of grief and comfort from riders, teams, media and organisers since the news first broke of his crash yesterday afternoon.

That also extended to his fans, making him one of the most popular riders ever to grace the class. Both humbling and humble despite his successes, the Kentucky Kid loved interacting with his fans both online and in person, always having time to sign an autograph or pose for a selfie.

Motorcycle News joins the wider racing fraternity in sending our deepest sympathies to Nicky’s fiancé Jackie, his parents Earl and Rose, his siblings Tommy, Jenny, Nicky, Roger, and Kathleen, and to his family, friends, and fans.

Rest in peace, champ.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Fyfan, gör ont i hjärtat. Overkligt. Orättvist.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
:( jag var rädd för det, kändisar dör tre i stöten var det någon som sa.
Sångaren Chriss Cornell dog i onsdags :Bugar
RIP. NICKY #69
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kommer framförallt komma ihåg Hayden från hans tid i Ducatistallet. Glömmer inte av hans fantastiska intervjuer där han inte kunde dölja hur frustrerad han var över hojens tillkortakommanden.
Världen är fattigare utan honom...
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nicky var inte min favorit då 2006, men han var ändå en riktigt snabb kille. Satt på senare år och hoppats att HRC kunde fixa en bättre hoj åt honom så han kunde göra sig själv rättvisa i WSBK. Tragiskt att en olycka kan ända ett liv för tidigt så snabbt
 
Last edited:

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Nej, varför....
Han var ju en av de förare som tillförde lite glad stämning till motorcyckelsporten.
Riktigt tråkigt att det slutade så här.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hade onda aningar från dag 1. :(
Hayden var aldrig en av mina favoriter i MotoGP men idag känner jag sorg. Skänker alla hans nära och kära en tanke i deras svåra stund. 35 år är för tidigt, alldeles för tidigt. Ride In Peace NH#69. :(
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Igår (pga falska nyheter) kunde jag ta bort min R.I.P - Tyvärr kan jag inte göra detta nu...............


R.I.P


2010_Nicky_Hayden_Profile-4.jpg









nicky-hayden-2.png
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hjärndöd sen dag ett, utgången var väntad bara en tidsfråga, så jävla tragiskt och orättvist, farväl nicky #69, hälsa SIC #58 där uppe och dra en dubbelwheelie ihop:(
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top