Hayden allvarligt skadad

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Helt normalt lingo bland oss som kör både tramp- och motorcykel skulle jag säga. :3freak Annars fattar folk ibland inte vilken man menar om man säger typ "Jag tar cykeln".

Mycket tråkigt med Hayden. Läste igår att skicrossåkaren Anna Holmlund verkar ha tillfrisknat till viss del efter huvudskador från i vintras som beskrevs ungefär som Haydens då, så det kanske kan finnas lite hopp även om det inte låter riktigt så just nu.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Helt normalt lingo bland oss som kör både tramp- och motorcykel skulle jag säga. :3freak Annars fattar folk ibland inte vilken man menar om man säger typ "Jag tar cykeln".

Mycket tråkigt med Hayden. Läste igår att skicrossåkaren Anna Holmlund verkar ha tillfrisknat till viss del efter huvudskador från i vintras som beskrevs ungefär som Haydens då, så det kanske kan finnas lite hopp även om det inte låter riktigt så just nu.

Ledsen för sent svar, var ute med havremoppen en sväng, normalt lingo bland hästfolket annars fattar folk inte ibland vilket man menar:crash
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag tror inte på hokus pokus, men blev på riktigt lite ställd när jag precis råkade se att jag har 69 olästa mail. :brinnerupCapture.JPG
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Jag tar bort min R.I.P då det verkar vara falska källor som skriver om detta.
 

Bifogat

  • 2010_Nicky_Hayden_Profile-4.jpg
    2010_Nicky_Hayden_Profile-4.jpg
    95.5 KB · Visningar: 74
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Med en oseriös click-biat sida som "källa". Kolla deras andra artiklar så förstår du sanninghalten i den.

På flera seriösa sidor varnas för att dela/sprida vidare deras fejknyheter om Haydens död.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Wikipedia refererar till den här artikeln, där jag också såg nyheten: http://reports-tv.com/ex-motogp-champion-nicky-hayden-is-dead-breaking-news/

Å andra sidan: på följande sida skrivs det att "hänsynslösa internetpirater" felaktigt dödförklarat honom och att han i själva verket hålls vid liv på konstgjord väg. https://www.motorsportal.at/nicky-hayden-wird-kunstlich-am-leben-gehalten/8596063

Innan någon större officiell nyhetskälla bekräftar kan man bara hålla tummarna för att han trots allt klarar sig.
:(
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Fi fan flr sjuka sajter som anspelar på död för klick. Kommer ju iaf aldrig tro den sajten för något igen.

Hoppas verkligen han kan återfå någon typ av hälsa...
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Verkar som Hayden cyklade på en mindre väg och skulle korsa en större när han blev påkörd.

”The police found no signs of braking on the asphalt, which would explain the violent impact on the bonnet and the passenger side of the windscreen. The man driving the car, a thirty year-old whose name had not been released, said in an interview with Resto del Carlino that he did not see the rider.”
 

Bifogat

  • hayden-luogo-incidente1.jpg
    hayden-luogo-incidente1.jpg
    158.5 KB · Visningar: 208
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top