Pruta på ny mc?

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Dåvarande listpris på en splitterny ZX10R: 169'000. Prutade ner den till 100 jämt. Då var den två år gammal men fortfarande 0 mil på mätaren. Det är en väg att gå.

Jaså, då vet jag vem ska jag anlita när jag köper en ny cykel eftersom du verkar ju vara en jävel på att pruta ner priset:hihi:tummenupp:Bugar
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jaså, då vet jag vem ska jag anlita när jag köper en ny cykel eftersom du verkar ju vara en jävel på att pruta ner priset:hihi:tummenupp:Bugar

RWN, det är bara början. Köpte loss Kawan rakt av utan byte. Sen kom en regnig sommar, körde knappt 300 mil, servade vid 100. Nästa säsong gick jag ut hårdare och körde 200 mil, jobbade sjukt mkt och servade vid 600 mil. Efter 2 år ringde samma säljare (där jag snällt hade servat den) och ville köpa tillbaka den för exakt vad jag gav för den (100 papp).

Fy fan vilket jävla trauma. Du vet själv hur man gör, byter till schyssta sulor, miniblinkers, cuts, andra speglar, annat avgas, kraschpuckar. För helvete, bara tankpaden kostade 1100:- + nytt oljelock a 69:-
Hur som helst, jag stack blixtsnabbt ner till min favvorhandlare, där finns en nästa generation av Ninjan. Jag är helsåld och behöver #bara# lägga 20 emellan men den var redan såld. Så det blev inget byte, är jag besviken?Tvärtom, är asnöjd med effekt men skulle kanske behöva lite whelliekontroll
 
Last edited:

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
Jag tror det är din morsa som vill ha en Vulcan men du vill köra den :brinnerup

Haha :lol
Jag är sugen på en MT-09, kanske inte den bästa förstahojen men nu är jag lång (1.91) och svårt att hitta något som passar min längd som samtidigt ser bra ut.

Hade jag valt en glidare så hade det blivit en nightrod eller en Victory octane :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha :lol
Jag är sugen på en MT-09, kanske inte den bästa förstahojen men nu är jag lång (1.91) och svårt att hitta något som passar min längd som samtidigt ser bra ut.

Hade jag valt en glidare så hade det blivit en nightrod eller en Victory octane :yoparty

Jag ser inte någon anledning alls till att det skulle vara en dålig förstahoj.
Jag är 192 och kör allt möjligt skumt. :hihi
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Service är något de ofta kan bjuda på, iallafall första servicen efter 150mil.

Det kostar dem bara en timme och lite olja, men du sparar 2000:-

//K
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jaså, då vet jag vem ska jag anlita när jag köper en ny cykel eftersom du verkar ju vara en jävel på att pruta ner priset:hihi:tummenupp:Bugar
Vill inte att du kontaktar mig :7peta men jag har gjort samma sak med en CBR1000rr-2010 med ABS , gick in till handlaren lillehjulafton 2011 och gav honom ett kontantbud på 100'. Hojen hade då stått i hallen ett år.
Han svettades en stund, jag höll tyst, han gnydde lite och då sa jag "den ökar inte i värde när det står 2012 i almanackan". Hämtade hojen i melladagarna... :tungan
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
RWN, det är bara början. Köpte loss Kawan rakt av utan byte. Sen kom en regnig sommar, körde knappt 300 mil, servade vid 100. Nästa säsong gick jag ut hårdare och körde 200 mil, jobbade sjukt mkt och servade vid 600 mil. Efter 2 år ringde samma säljare (där jag snällt hade servat den) och ville köpa tillbaka den för exakt vad jag gav för den (100 papp).

Fy fan vilket jävla trauma. Du vet själv hur man gör, byter till schyssta sulor, miniblinkers, cuts, andra speglar, annat avgas, kraschpuckar. För helvete, bara tankpaden kostade 1100:- + nytt oljelock a 69:-
Hur som helst, jag stack blixtsnabbt ner till min favvorhandlare, där finns en nästa generation av Ninjan. Jag är helsåld och behöver #bara# lägga 20 emellan men den var redan såld. Så det blev inget byte, är jag besviken?Tvärtom, är asnöjd med effekt men skulle kanske behöva lite whelliekontroll

Jag förstår dig:) däremot inte försäljaren för han verkar inte va riktigt frisk i huvudet:dummer
 
Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Vill inte att du kontaktar mig :7peta men jag har gjort samma sak med en CBR1000rr-2010 med ABS , gick in till handlaren lillehjulafton 2011 och gav honom ett kontantbud på 100'. Hojen hade då stått i hallen ett år.
Han svettades en stund, jag höll tyst, han gnydde lite och då sa jag "den ökar inte i värde när det står 2012 i almanackan". Hämtade hojen i melladagarna... :tungan

Efter dealen antar jag att du gick ut med ett leende på läpparna och uppskattade vad generös försäljaren var":D lr berätta gärna vad du tyckte om försäljaren just då!!!:)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Efter dealen antar jag att du gick ut med ett leende på läpparna och uppskattade vad generös försäljaren var":D lr berätta gärna vad du tyckte om försäljaren just då!!!:)
Like King Ralph, "It's good to be the king!"

Jag har jobbat som B2B säljare i 11 år och ibland är det skönt att "ge igen" och få vara på "andra sidan". :hihi
P.S. Jag förhandlar nästan alltid när jag shoppar (kläder, hojdelar, bil etc.), sambon skäms men då och då får man nåt extra. Alltid kul. :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det går alltid att få ett bättre pris. Försäljare vill sälja...

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag förstår dig:) däremot inte försäljaren för han verkar inte va riktigt frisk i huvudet:dummer

Äsch, det är ju busenkelt RWN. Dom säljer en splitterny hoj till mig, jag serverar den på samma ställe pga garantin, för varje år ser samma mek att jag plockar på nya prylar på hojen och gör den bara bättre. Kör lite dom första åren och så kommer det idiot som jag som bara ska ha en viss hoj, av en viss årsmodell av en viss färg. Tjohoo, jag har hojen. Dom har full koll och vill tjäna en hacka emellan, nästan att jag kunde köpa den av mig själv om du fattar.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Bästa är nog att gå runt och kolla olika vad dom är villiga att släppa efter. Vissa vill inte bjuda på montering på 600:- vid köp av hoj för 156900:- + slip-on 9600:- + skylthållare 1700:- + div. Skydd 2-3000:-... andra är nog villiga att bjuda både på montering och ev någon service :) Alla handlare verkar ha olika syn på de där så kolla runt och drick mycke kaffe på varje ställe ;)
 

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Ort
Gotland
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Bästa är nog att gå runt och kolla olika vad dom är villiga att släppa efter. Vissa vill inte bjuda på montering på 600:- vid köp av hoj för 156900:- + slip-on 9600:- + skylthållare 1700:- + div. Skydd 2-3000:-... andra är nog villiga att bjuda både på montering och ev någon service :) Alla handlare verkar ha olika syn på de där så kolla runt och drick mycke kaffe på varje ställe ;)

Varför lever du inte som du lär? Paketpris gör man klart innan man köper så visste du om detta förstår jag inte varför du genomförde köpet, och sedan klagar i efterhand?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Varför lever du inte som du lär? Paketpris gör man klart innan man köper så visste du om detta förstår jag inte varför du genomförde köpet, och sedan klagar i efterhand?

För att det bara är Bike som säljer KTM i Göteborg och jag ville ha hojen, därför köpte jag den. Det jag klagade på har heller inte med själva köpet att göra utan det som hände efter köpet. När ska du lägga ner att hacka på mej? Tycker du livet blir roligare med ditt gnäll överallt? Jag skrev en tråd och gnällde, du hoppar runt och letar folk att gnälla på. Lägg ner.
 
Last edited:

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Ort
Gotland
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
För att det bara är Bike som säljer KTM i Göteborg och jag ville ha hojen, därför köpte jag den. Det jag klagade på har heller inte med själva köpet att göra utan det som hände efter köpet. När ska du lägga ner att hacka på mej? Tycker du livet blir roligare med ditt gnäll överallt? Jag skrev en tråd och gnällde, du hoppar runt och letar folk att gnälla på. Lägg ner.

Om du köpte hojen och tillbehören samtidigt och visste om att du inte fick monteringen på köpet så förstår jag inte varför du gnäller om det i efterhand?

Om du köpte hojen först och sedan i efterhand köpte till tillbehör som du vill få monterat så förstår jag varför du inte fick något paketpris med monteringen på köpet. Det var ju inga dyra grejer du köpte.

Du skriver att man bör kolla runt när man köper hoj men gör det inte själv. Detta som jag syftade på när jag skrev att man bör leva som man lär.

Om du inte klarar av att läsa andras åsikter så är inte Internetforum något för dig. Jag är inte på något sätt ute efter dig utan skriver bara min åsikt. Så enkelt är det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du vill ha en ny hoj
och
du vill ha den billigare än listpriset.
Vill du inte dessutom att allt strul med den nya hojen är löst av förste ägare ?
Läser här om en medlem som fått reda på att det är 1 månads väntan till felsökning på hans nya BMW K1300S.
En annan medlem med en ny KTM 1290 som stått i verkstan för felsökning i 2(?) veckor.
Köper du en begagnad hoj som gått 500 -1000 mil, slipper du "leveransgarantifelen" för dom är redan fixade !
Kan köras många 100 mil redan i sommar utan verkstadsbesök.
Min erfarenhet.
 
Last edited:

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Om du köpte hojen och tillbehören samtidigt och visste om att du inte fick monteringen på köpet så förstår jag inte varför du gnäller om det i efterhand?

Om du köpte hojen först och sedan i efterhand köpte till tillbehör som du vill få monterat så förstår jag varför du inte fick något paketpris med monteringen på köpet. Det var ju inga dyra grejer du köpte.

Du skriver att man bör kolla runt när man köper hoj men gör det inte själv. Detta som jag syftade på när jag skrev att man bör leva som man lär.

Om du inte klarar av att läsa andras åsikter så är inte Internetforum något för dig. Jag är inte på något sätt ute efter dig utan skriver bara min åsikt. Så enkelt är det.

Allt köpte jag i ett paket. Och jag gnäller fortfarande inte över det. Jag säger bara till TS att han bör kolla runt för det verkar som att han vill ha lite schysta grejer på köpet och då finns det vissa som inte gör sånna saker. Sen att inte jag kolla runt, nä de fanns ingen annan att kolla hos. Om jag inte vill åka land och rike runt men de hade jag ingen lust med. Och det är kanske därför man inte fick någon bra deal heller, dom vet att dom är ensama om KTM i Göteborg och dom visste att jag ville ha hojen så fort de gick (jag köpte den 3dagar efter att den släpptes) och då "prutar" man inte. Jag va inte ute efter att få någon speciell deal heller igentligen. Jag ville ha min hoj och mina prylar och betalade för det utan att bråka, jag frågade men fick nej. Sen kan man ju tycka såhär i efterhand att, när man köpt 2 fabriksnya hojar och massa tillbehör inom 6mån kanske man kunde bjudit på 600:- i montering? Men som sagt, de e inget som stör mej mer än att skicka budskapet vidare.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top