Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 77 av 77

Ämne: Lätt mc-kort

Buy quality, cry once
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av HickeHiskelig Visa inlägg
    ja juste, känns som att det är lättförtjänta pengar det tror du man klarar sig på att bara övningsköra privat?
    Jag förordar att man kör MYCKET privat om man har möjlighet, och så kanske någon lektion i slutet för att få nyttiga tips av en körskollärare. Den tusenlappen är värd pengarna, det märkte jag på min dotter som tog en lektion efter att vi kört ganska många mil under olika förhållanden. Efter den lektionen märkte jag direkt att hon tänkte annorlunda på många sätt.

Själv har man ju alltid egenheter och tänker inte på allt som en körlärare gör.
    Tvätta är tråkigt. Köra är kul.

Medlem Kramers avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    1 liter
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Jag förordar att man kör MYCKET privat om man har möjlighet, och så kanske någon lektion i slutet för att få nyttiga tips av en körskollärare. Den tusenlappen är värd pengarna, det märkte jag på min dotter som tog en lektion efter att vi kört ganska många mil under olika förhållanden. Efter den lektionen märkte jag direkt att hon tänkte annorlunda på många sätt.

Själv har man ju alltid egenheter och tänker inte på allt som en körlärare gör.

Fick ni göra det! Precis det är jag intresserad av. Men körskolorna här runt Stockholm som jag kontaktat kräver att han börjar på grusplan och kör krypbana, vilket han kan. Jag vill bara att han får 1 eller 2 körlektioner.
    "Jag är väl som folk mest.
    Död på insidan, tom i blicken
    och sitter helst ensam på bussen.
    Närapå radikalt alldaglig."

Buy quality, cry once
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Det verkar som om körskolorna i så fall ingått någon slags kartell... Självfallet är väl en trafikskola hellre intresserad av att tjäna 1000 spänn än 0 spänn?

Det låter störtlöjligt. Men återigen tackar jag min lyckliga stjärna för att jag slipper bo i Stockholm...
    Tvätta är tråkigt. Köra är kul.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Kramer Visa inlägg
    Satsa på allväder jacka/byxor och bra handskar som har skydd för handflator också, om du glider finns ju risk att du skrapar handflata.
    Min erfarenhet av år av bankörning och tävling är att man mest skrapar knogarna, inte handflatorna, eftersom man oftast går omkull i kurvor, och då tar utsidan av handen i backen.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Citat Ursprungligen postat av Ride like no tomorrow Visa inlägg
    Haha,Hade 3 uppkörningar och dem kostade 6000kr styck sen hade jag typ 15 körlektioner och dem kostade 900kr st så 28 000 räcker ju inte ens. Körde aldrig moppe så hade ingen trafikvana och med mc kortet så är dem noggranna med att man skall köra perfekt, inte som moppe korten där min kompis körde rakt ut från en stopskylt utan att stanna på uppkörningen och fick ändå kortet. Jag blev kuggad på många små fel, att jag låg för mycket i mitten när jag svängde t.ex och sånt. Men det blev en jävla slant för det kortet men det var väl spenderade pengar som jag dock kunde få för 18000 kr billigare hehe
    6k för EN uppkörning?
    Jag betalade typ 1k för att hyra hoj när jag körde upp för A1, tror hela uppkörningen gick på 2.3k
    Var det en motogp hoj du hyrde när du körde upp eller, låter helt åt helvete att det skulle kosta så mycket, vad var det för jäkla tattar-körskola du hyrde av egentligen?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Medlem Kramers avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    1 liter
    Citat Ursprungligen postat av Degenerate Visa inlägg
    6k för EN uppkörning?
    Jag betalade typ 1k för att hyra hoj när jag körde upp för A1, tror hela uppkörningen gick på 2.3k
    Var det en motogp hoj du hyrde när du körde upp eller, låter helt åt helvete att det skulle kosta så mycket, vad var det för jäkla tattar-körskola du hyrde av egentligen?

Jag mötte nån från typ Thule-mcskola och han betalade 4,200 för en uppkörning. 2600 för att låna deras hoj i 4 timmar. Varav han kör den i ca 1 h. Och väntar i 3.
    Edit, läste nu också på deras hemsida, 2610 för att låna hoj.

Och 2610 kronor för en landsvägslektion!

Vad editeringar det blir. Ser på Bromma MC

Körlektion 100 min trafik, OBS endast en elev/lärare 3000:-

S-tan vilka priser.
    Senast redigerat av Kramer den 2017-05-16 klockan 18:26.

Medlem Kramers avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    1 liter
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Min erfarenhet av år av bankörning och tävling är att man mest skrapar knogarna, inte handflatorna, eftersom man oftast går omkull i kurvor, och då tar utsidan av handen i backen.
    Där ser man, då lärde jag mig nåt nytt. Har bara vurpat på hoj och då drar jag alltid i handflatorna.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Där ser man, då lärde jag mig nåt nytt. Har bara vurpat på hoj och då drar jag alltid i handflatorna.
    det där hänger nog mycket på hur man reflexmässigt tar emot sig när marken hoppar upp och daskar till en.
    Jag har en tendens att ta emot mig med sidan av handen, handleden och armbågen, så när jag sedan kanar så blir det mest på armbågen.
    Inte helt optimalt sätt att ta mark på, eftersom att om det är för mycket energi kvar i nerslaget när armbågen tar i så kan det slå axel ur led och annat sånt jobbigt skit.
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Jag mötte nån från typ Thule-mcskola och han betalade 4,200 för en uppkörning. 2600 för att låna deras hoj i 4 timmar. Varav han kör den i ca 1 h. Och väntar i 3.
    Edit, läste nu också på deras hemsida, 2610 för att låna hoj.

Och 2610 kronor för en landsvägslektion!

Vad editeringar det blir. Ser på Bromma MC

Körlektion 100 min trafik, OBS endast en elev/lärare3000:-

S-tan vilka priser.
    Just det ja, dom brukar vilja trycka på en 1-2 lektioner i samband med uppkörningen, då blir det ju svindyrt såklart!
    Men håller med om att det är hutlösa priser, man skulle kanske börjat hyra ut sin hoj till folk som ska köra upp, verkar vara bra business

Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Hoj
    ingen
    en mc i den här värmen hade ju inte suttit helt fel

Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Hoj
    ingen
    https://www.blocket.se/dalarna/Honda...3.htm?ca=5&w=3 åsikter om denna? vad tror ni att det skulle kosta att få den fixad på en verkstad? den finns i närheten av mig
    https://www.blocket.se/stockholm/Yam...8.htm?ca=5&w=3 eller den här?
    Senast redigerat av HickeHiskelig den 2017-05-23 klockan 16:35.

Medlem Kramers avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    1 liter
    En hoj som inte funkar bra, som säljs, brukar göra det av olika anledningar. En kan vara att de är svåra att laga tex. Eller så vet inte ägaren hur lätt det är att laga.

Att lämna en hoj på en verkstad för att fixa nåt som inte funkar bra kan kosta allt från 50 spänn och en slickepinne till flera tusen. Svårt att svara på.

Köper du nåt som funkar vet du vad du får (oftast).

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av HickeHiskelig Visa inlägg
    https://www.blocket.se/dalarna/Honda...3.htm?ca=5&w=3 åsikter om denna? vad tror ni att det skulle kosta att få den fixad på en verkstad? den finns i närheten av mig
    https://www.blocket.se/stockholm/Yam...8.htm?ca=5&w=3 eller den här?
    Det kan bli rätt dyrt att lämna in hojar på felsökning och lagning på verkstad. Kan du inte skruva själv så ska du nog inte försöka spara pengar på det. Med det sagt så skulle jag gissa på att det är bränsletillförseln eller bränsleblandningen som är fel på. Kan vara allt från igensatt filter till trasiga förknasare.
    Och det är inte ens nödvändigtvis något sånt.
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Hoj
    ingen
    okej jag utesluter den jag frågade han med yamahan i sthlm om storlekarna på kläderna och dem passade honom som var 1,85 så dem borde passa mig med. det var skydd i armbågarna och axlarna så om det skulle passa ligger jag ganska bra till, prisvärt?

Medlem Kramers avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    1 liter
    Priset för hojen är alldeles för högt. Sen får du väl värdera vad utrustningen är värd.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    -
    Jag tror att Honda har stått stilla över vintern och fått förgasarenstycken igensatta av gamla bensinsubstanser. Det kräver en rengöring av förgasare och ev. Nya munstycke. Det kan även vara ett trasigt insugningsgummi som gör att motorn får tjuvluft.

Yamaha yzf-r r125 08- respektive cbr125 04 - 10 spelar i olika divisioner vad gäller väghållning , fjädring, chassie m.m. Där är Yamaha helt överlägsen.
    Senast redigerat av CB_tobbe den 2017-05-24 klockan 07:59.
    Numera träningsledare rr.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Honda Firestorm, Aprilia RS 125
    Honda: Jag gissar att en verkstad tar 3-4 ksek för att gå igenom bränslesystemet, så vågar du chansa; då kan det bli ett bra köp.

Yamaha: En 9 år gammal dussinhoj, för mer än halva nypriset -> Not even close.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här