Åk på Gelleråsen nu då!

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Igår var det första onsdagsträningen. Första åka på 3 års uppehåll för mig.

Det jag vill säga är:
Passa på och ta en tur dit i år. Banan har ju ny beläggning sen i höstas och är helt SLÄT!
Hur kul som helst och roligt att det satsas.:tummenupp:tummenupp
Det innebär också att den blivit mycket snällare på däck. Sist mina däck användes var på gamla beläggningen, lite gamla mao... Däcken såg bättre ut när jag lämnade banan än när jag kom dit, lär jag aldrig få uppleva igen:hihi
Personligen hade jag dock problem att lista ut hur ändringen av kurvan ut på rakan skall tas. Antagligen för att gamla sträckningen ligger inprogrammerad i ryggmärgen. Alternativt brist på talang...

Men hur skall det gå för Öhlins nu då??? Fanns väl en anledning till att de testade där:näsblod
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det finns en och annan förare som varken håller med om jämnheten (depåkurvan) eller däckslitaget :rofl
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
pirelli.jpg


Så här illa gick det för Pirelli åkare igår,
Helgen innan så var det helt underbart slitage med likadana däck och cykel.

Enda skillnaden mellan ggr var att asfaltstempen var betydligt högre igår.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Det finns en och annan förare som varken håller med om jämnheten (depåkurvan) eller däckslitaget :rofl

Inbromsningen inför Ejes är också lite ojämn, jag kom för långt till vänster vid några tillfällen och fick ruskiga kast bak. Men ojämnheterna i trösen, snabbhögern och hårnålen är ju väck så nu känns det inte som att man ska klota där varje varv längre.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Vad körde du för cykel och hur gick det med buller?

Inte NSR250 då med tanke på min andra tråd i tvåtakts delen.
Luftade RVF400 med öppet system. Men den är av någon anledning väldigt snäll vid ljudmätning. Aldrig behövt db-killer.
Hörde inte heller att någon annan hade problem?!


Vad gäller jämnheten tycker jag ändå att det är fantastiskt jmf med hur det varit. Sen har man dock ingen lagningar som så att säga styrde spårvalet åt en numer. Har skall jag vara innanför, utanför. Nä nu fick man ju sikta rätt utan hjälp:D
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vi hade inga problem på dagen i alla fall, den som lät mest var en 1290SD med kort akradämpare, ingen tillsägelse.


Jag har ju både min 660SMS och några äldre 125GP cyklar som behöver luftas och de klarar ju inga moderna bullerkrav om man skall vara kinkig. So far kör jag dem på kontinenten där bullerkrav är mer avslappnat. Senast på SPA tittade de konstigt på mig när jag frågade om bullerkrav. -Vi har ju f1 här.....

Klarade mig utmärkt på MCHK bandag på Svestad för någon helg sedan så skulle kanske anmäla mig till Gelleråsen under säsongen.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag gick 2 varv på banan, och har en rad synpunkter om skarvar med avsaknad av materiel mm . Ska bli intressant att se hur det utvecklas då bilarna fått åka lite mera och hårdare.
Tror väll inte det kommer hända så mkt över 1 natt, men skulle bli förvånad om det ser likadant ut i oktober.

Gått någrgra varv på Kinnekulle förra året, eller hoppa fram, den ser mkt bättre ut efter 2-3 år, iof inte lika hårt belastad kanske. Men ändå...
Iaf så är väll Gelleråsen bättre än innan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top