"SAS-Hijab", förklädd aktivism

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Mot bakgrund av den nya slöj-debatten där en kvinna helt enligt SAS anställningspolicy inte gick vidare i rekryteringsprocess för att hon inte accepterade villkoret att uniformen inte får inkludera religiösa eller politiska symboler, som pins, knappar, smycken med kors eller davidsstjärna eller huvudduk, tänkte jag kommentera detta lite.

För det handlar egentligen inte om SAS. Det handlar om politisk aktivism från islamister.
Hon har sagt att hon ska anmäla till DO men DO kommer med stöd av det prejudikat som finns från Europadomstolen inte ens ta upp fallet. Arbetsgivare har rätt att bestämma klädpolicys så länge förbudet mot religiösa och politiska symboler är samma för alla religioner och partier. Detta vet hon redan. Alltså använder hon DO som hävstång bara.

Det handlar om medieaktivism.

http://uvell.se/2017/05/02/9761/

http://uvell.se/2017/05/03/nya-offensiven-fran-muslimska-aktivister/

Rebecca Weidmo Uvell fortsätter göra det arbetet SVT, SR, Expressen, Aftonbladet m.fl. borde göra...


Man får ge dem äran för att nyttja det västerländska samhällets frihet, demokrati osv. fullt ut. Varje stöd de kan nyttja nyttjar de, och vår egna media är duktiga megafoner åt dem.

Jag har svårt att tänka mig att deras mål är något annat än att få hela Sverige/Världen till ett kalifat, sakta men säkert. För de verkar inte intresserade utav att stödja vad västvärlden är, det ska istället utnyttjas och omformas till ett land med så mycket islamistiska inslag som möjligt, men man kan inte börja med Sharialagar dag ett. Först börjar man med att hitta på att slöja inte accepteras...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kan bara gilla RWU-s kompromisslösa rättframhet. Hennes egen beskrivning; "Som en arg tant, ungefär."
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tyckte historien var lite ironisk första gången när hon kände sig diskriminerad för att hon bar slöja som väl är den ultimata diskrimineringen? :confused:
Hon får gärna ha på sig slöja för mig även som flygvärdinna.
Men en kort reflektion över betydelsen att alla, och endast, kvinnor behöver den kanske är på sin plats? :va
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En politisk aktivist som tydligen inte är så noga med huvudduken privat.

Oväntat.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Follow the money. Uvell skriver även om detta men kortfattat så kan man se hur gamla Ungdomsrådet (statlig myndighet som hanterade bidrag till ideella organisationer) konsekvenst dränkte muslimska organisationer i pengar och alltid vägrade SDU bidrag med motiveringar som att justeringsmännen hanterade inte ett protokoll på rätt sätt. Givetvis skall alla regler följas av alla men konstigt nog var det bara SDU som misslyckades.

Efter ihärdig granskning har man nu kommit fram till att organisationer som använder dessa pengar på talare som t.ex tycker att homosexuella skall halshuggas inte är en bra idé, därmed dras pengarna tillbaka. Här får man då applådera dessa människors uppfinningsrikedom. Som genom en slump sker detta samtidigt som "Rätten till våra kroppar" (obskyr samling muslimer) kommer på att vi har strukturell diskriminering och vad behövs då? En fond givetvis, betalad av staten som de skall använda för forskning och opinion.

Min spaning, MP åker ut och F! når 4% i nästa val, på att driva särbehandling av muslimer som sin nya hjärtefråga. Givetvis motiverad med att främja integration och häva strukturell diskriminering.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top