Resultat 1 till 12 av 12
    Stum!
    Reg.datum
    jan 1970
    Hoj
    Alla hojar

Video: Här gör airbagstället en avgörande skillnad

Superbike-föraren Leon Haslam kan utan tvekan tacka sitt airbagskinnställ från*Dainese för att han kan kunde kliva upp och bara borsta av sig efter den här smällen.*I måndags slog han åtskilliga kullerbyttor då han kastades av sin*Kawasaki i över*200 km/h efter en dramatisk kollision med James Ellison under det andra loppet i*British Superbike på Oulton Park.
    Han var mitt inne i en kamp,*tillsammans med James Ellison forrest, om andraplatsen, och då båda körde med full gas ut ur den snabba*Druids-kurvan, då*Ellisons Yamaha plötsligt*tappade fart. Haslam försökte att svänga undan, men klippte bakdelen på*R1:an, och han blev ivägskickad på en vild flygtur, tillsammans med sin*ZX-10R.
    Lyckligtvis blev inte Haslam träffad av sin motorcykel, men han hade också stor nytta av sitt D-Air-ställ som utlöste gaspatronen och fyllde upp luftkuddarna vid nyckelben, hals och överkropp. Dainese har sedan 2008 varit pionjärer i utvecklingen av*airbagställ, som n... [Läs mer] (29 ord till)

// ... //
    ............
    Denna användare postar nyheter från externa källor.

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Här måste det blivit helt fel film till texten...
    IBA #40701

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Att motorrad kör med illa uppmärkt redaktionell reklam kan jag leva med. Varför boten skall posta det vidare på SH undrar jag däremot.

Vill ni ha mer aktivitet på forumet så avlöna någon som gräver fram riktiga nyheter att diskutera istället för det här tramset.

Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Om ingen komenterar någe i varje sådan tråd så kanske de upphör...

Jag är min egen nemesis. Nollvisions avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Hoj
    S3D Nu med mer fighter.
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Här måste det blivit helt fel film till texten...
    Nja, jag antar att de syftar på att hojen flög genom luften som en påse med skrot. Och stället luftpåsen med skrot befann sig på var helt avgörande för att han inte skulle få den på sig och få ont.
    Kicks are for ribs.

För gammal för att dö ung. PeteR1s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    600+650+800+1000x2
    Citat Ursprungligen postat av Nyhetsrobot Visa inlägg
    ...slog han åtskilliga kullerbyttor då han kastades av sin Kawasaki... /.../
    ...han blev ivägskickad på en vild flygtur
    Jag kanske inte ser det alla andra ser, men jag ser en förare som kör in i motståndaren bakifrån, går omkull snett fram åt vänster, landar rätt odramatiskt på vänster axel/sida vid bankanten och sedan glider tämligen kontrollerat på rygg och rumpa på gräset tills farten avtagit.

Jag ser inga kullerbyttor. Jag ser ingen vild flygtur.

När det gäller hans airbagskinnställ så tycks det enda som det gör vara att hålla ut armarna i rät vinkel från kroppen. Det är väl okej så länge han glider så fint på ryggen och rumpan, men om han hade tumlat runt hade han nog mått bättre av att kunna hålla in armarna för att minska frakturrisken. Jag tror inte han hade någon som helst vinst av sitt airbagställ i den här incidenten jämfört med ett vanligt skinnställ av samma klass.

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av JPT Visa inlägg
    Om ingen komenterar någe i varje sådan tråd så kanske de upphör...

Jo, men texten är ju så infantilt kvällstidningsmässig att man spyr!
    Från en oinitierad sommarpraktikant på Aftonbladet hade man kanske kunnat vänta sig något sådant - men här...? Skall gammalt folk sprida fördumningen nu också?

Superbike-föraren Leon Haslam kan utan tvekan tacka sitt airbagskinnställ från Dainese för att han kan kunde kliva upp och bara borsta av sig efter den här smällen.
    Really? "Utan tvekan tacka sitt airbagskinnställ"...?
    Han kasar på ryggen och klipper en pappskylt.
    Var det gaspatronen som puffade ut en jetstråle som höll honom borta från räcket, och en annan som blåste bort hojen...?

I måndags slog han åtskilliga kullerbyttor då han kastades av sin Kawasaki i över 200 km/h efter en dramatisk kollision med James Ellison under det andra loppet i British Superbike på Oulton Park.
    "Åtskilliga kullerbyttor...?" Dafuck? Hur många kullerbyttor kan man räkna till egentligen?
    Han kliver av lite lustigt, men sedan är det vanlig kälkåkning på gräset. Noll kullerbyttor, i min värld.

Det fattas bara en kommentar om "het asfalt" och därtill Christian Körner som speaker - med sina be-toningar som får en att vilja spy, för att fiaskot skall vara totalt.

Men det klart, Dainese fick sitt airbagställ omnämnt. Ka-Ching.

Don't get me wrong - det är pengar som får världen att gå runt.
    Men det måste fan göras snyggare!
    Senast redigerat av notrightrider den 2017-05-05 klockan 10:06.
    IBA #40701

Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Inget igen...
    Blogginlägg
    3
    Dyr krasch! Påminner om när jag vurpade på slutet av Gelleråsen och inte ens hittade alla delarna till hojen. Inkl batteriet lol.
    Webansvarig för Sporthoj.com (teknisk drift, kodknackare samt underhåll och administration)

Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-07

Kan inte någon kortsluta den där dj**** roboten.

Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Inget igen...
    Blogginlägg
    3
    Skicka era kommentarer direkt till Motorrad istället. (tror de inte de läser varje tråd som skapas här)
    Webansvarig för Sporthoj.com (teknisk drift, kodknackare samt underhåll och administration)

Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Swedie Visa inlägg
    Skicka era kommentarer direkt till Motorrad istället. (tror de inte de läser varje tråd som skapas här)
    Men spamma utan att följa upp går bra?
    Banna Tyskjävlarna!
    IBA #40701

Medlem Gerry Nordströms avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Ducati Scrambler Icon och KTM 1290 Super Duke R
    Hmm måste nog hålla med lite, vurpan ser inte så dramatisk ut på film i varje fall.
    Ska enligt uppgift varit riktigt hårig.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här