Hojen nästan snodd!

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det där var en jäkla snygg falco.
Jag hade nog öppnat försäkringsärendet, och för att de typerna inte ska lösa in den säga att jag vill ha ersättning för delarna och lämnat en uppskattning på vad det kan kosta att fixa och sedan lämna in skattningen och börja beställa delar.
Ska du vänta på bolaget kommer det ta halva säsongen innan du börjar beställa delar.
Ebay funkar rätt bra för att hitta delar för mig iaf. :hihi

(En snabb titt på ebay säger att du kan skaffa skivor och tändlås/tanklock för ett par tusen begagnat)

Jo det var det jag tänkte också att göra allt själv. Finns en del grejer på Ebay som du säger. Får sitta och göra en budget på delarna då.
Har redan gjort en massa på denna hoj på egen hand...har nya fotpinnar och en svart mille sving som ligger hemma som ska sättas dit också. Därför är man glad att den inte försvann i helgen! Blir dubbla lås nästa gång man tar den till jobbet.

Någon som har erfarenhet av de larmade skivbromslåsen? Eller är de lika jobbiga och dåliga som eftermarknads alarm system?
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tog andra hojen idag med 2 lås...får se vad som händer inatt.
Är det hojen i profilen: en KTM?
...å den skulle vara mindre stöldbegärlig? :7peta


Det är en Factory Racing och R modellen hörru du!!! Värsting av värsting hojarna nånsin från Aprilia! Eftertraktad världen över! Även Rossi vill ha en!
View attachment 437129

Snygg hoj!
...men, är det ett AIK-märke på glaset?
Hmmm...
The plot thickens
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Ah KTM:en klarade sig iaf, kunde inte ta Aprilian till jobbet med skicket på bromsskivan.

AIK dekaler ger +15hk!!!:D Men aa...Gärdet är ju känd för Apor(Djurgårdare)...kan ha varit huliganism!
 
Last edited:

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Kanske Polacker från frihamnen........:D

En sak är säker......
Han har inte råd sjlv

Tråkigt att börja våren med Stöldförsök och trasiga prylar.........
"Allt runt omkring" verkstadsbesök och allt tidskrävande.>
-Nu när man vill åka Hoj......
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
6 månader ja där ser man vet ett svin som utnyttja ett barn sexuellt som fick 5 månader med fotbojja
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En polare råkade ut för samma ofrivilliga lättning av hans CBR i helgen med. Påfallande snarlikt ingrepp i skivan och lås.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
En polare råkade ut för samma ofrivilliga lättning av hans CBR i helgen med. Påfallande snarlikt ingrepp i skivan och lås.

Tror det är helger som Valborg som får ut sådana ligister. Ska ta hojen till verkstaden imorgon iaf. Känner grabbarna på verkstaden så hoppas på snabb värdering osv. Sen hoppas man att man kan få göra allt på egen hand istället för verkstaden...plus ska det beställas original delar från Aprilia...det tar tid det!

Fick din polare behålla sin CBR då?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror det är helger som Valborg som får ut sådana ligister. Ska ta hojen till verkstaden imorgon iaf. Känner grabbarna på verkstaden så hoppas på snabb värdering osv. Sen hoppas man att man kan få göra allt på egen hand istället för verkstaden...plus ska det beställas original delar från Aprilia...det tar tid det!

Fick din polare behålla sin CBR då?

Jodå, de verkar antingen ha blivit störda eller så fick de slut på kapskiva innan de kom igenom låsbulten helt, var några mm gods kvar på den. :gnissla
Polaren har velat om att beställa nya skivor eftersom att hans är lite skeva, men det är ju dyrt med skivor. Nu så har han ju iaf fått det beslutet ordnat för sig. :D De hade inte sabbat hans tändlås heller, bara skivan och låset så det blev ju billigt och lätt för honom att fixa. Han har fått en MSX stulen tidigare med, så han är inte helt road av tjuvapack.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tror det är helger som Valborg som får ut sådana ligister. Ska ta hojen till verkstaden imorgon iaf. Känner grabbarna på verkstaden så hoppas på snabb värdering osv. Sen hoppas man att man kan få göra allt på egen hand istället för verkstaden...plus ska det beställas original delar från Aprilia...det tar tid det!

Fick din polare behålla sin CBR då?

Lycka till, först skall Guiseppe sluta dricka Grappa, sedan hitta åsnan och vart han ställde vagnen. Sedan undvika Eduardo på huvudlagret, vars fru han var otrogen med. Därefter mer Grappa innan reservdelarna packas. Adressetiketten skrivs av en båtflyktning från Lampedusa som fått praktik...

4 år med en APA lärde mig att handla allt från england. http://www.apriliaperformance.co.uk/ är din nye bästa kompis.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Någon som har erfarenhet av de larmade skivbromslåsen? Eller är de lika jobbiga och dåliga som eftermarknads alarm system?

Inte direkt, har inte haft stöldförsök... Vad jag vet iallafall. Har ABUS m larm och ett annat billigt eftermarknadslarm m fjärr. Tjuter som fan så fort man nyser i närheten. Avskräcker tillfällighetstjyvarna och amatörpacket iallafall. Tror jag.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Någon som har erfarenhet av de larmade skivbromslåsen? Eller är de lika jobbiga och dåliga som eftermarknads alarm system?

En vinkelslip väsnas väl mer än ett larmat lås?
Vilket gör det ganska meningslöst för det lilla låset att pipa på hjälp.

:va
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Någon som har erfarenhet av de larmade skivbromslåsen? Eller är de lika jobbiga och dåliga som eftermarknads alarm system?
Jag har ett larmat Abus och jag tyckte det var tryggt att ha när jag varit ute och reste, i t.ex Tjeckien så var det folk ute hela natten och då vi hade öppet fönster så hade jag vaknat direkt någon pillat på det, är också bra att det blinkar lite då och då och gör folk uppmärksam på att det sitter lås på hojen.
Blinket har jag dock ingen nytta av hemma då vi har ljust hela sommarhalvåret.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Originaltråden finns inte kvar p.g.a mycket skitsnack, men en metatråd om originaltråden finns att beskåda...

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?26030-Vad-hände-med-räserkocken

Sorgligt att landets lagar om hur man får freda sin egendom och sin egen hälsa är skriven av människor som aldrig stått öga mot öga med någon som vill dem illa.
Och detsamma gäller oftast nämndemännen i tingsrätterna så de har oftast en väldigt naiv bild om vad en våldssituation faktiskt innebär.

Skulle säga att jag även själv har en allt för godtrogen bild av busets sk tjuvheder trots att jag varit mycket ute i svängen. Men desto äldre jag blir desto mer inser jag att när man har med såna där individer att göra desto mer av sin egen moral och empati måste man lägga åt sidan. För buset har ingen som helst heder och det finns ingen domare som bryter matchen när DU ligger ner och blir sparkad på.

Blir man utsatt så ska man snarare tänka att jag har inte bett om att få slåss/bli rånad/bestulen/etc det var han som kom hit och när han tog det steget så avsade han sig samtidigt sin egen rättighet att bli moraliskt behandlad.

Vi Svenssons har sånt djävla underläge bara för att vi moraliserar över att inte sparka, inte slå först, inte slå under bältet, inte...
Är ni Svenssons så glöm all moral när ni blir utsatt och använd varje tjuvknep ni kan för att vinna och slippa bli misshandlad, inse att ni riskerar bli liggande och sparkad på.

Dessvärre får man i det här landet sedan kanske acceptera en vända på kåken men bättre det än nerskottad för att någon anabolaknarkare sparkade av din nacke när du var medvetslös.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Jo det var det jag tänkte också att göra allt själv. Finns en del grejer på Ebay som du säger. Får sitta och göra en budget på delarna då.
Har redan gjort en massa på denna hoj på egen hand...har nya fotpinnar och en svart mille sving som ligger hemma som ska sättas dit också. Därför är man glad att den inte försvann i helgen! Blir dubbla lås nästa gång man tar den till jobbet.

Någon som har erfarenhet av de larmade skivbromslåsen? Eller är de lika jobbiga och dåliga som eftermarknads alarm system?

Jag har ett abus lås som du kan få kolla på, eventuellt testa:tungan .
Men det kräver att du slutar fisåka, ta bort det där konstiga märket samt får ihop hojen under detta sekel, delar till aprilia- du vet :hihi
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag har ett abus lås som du kan få kolla på, eventuellt testa:tungan .
Men det kräver att du slutar fisåka, ta bort det där konstiga märket samt får ihop hojen under detta sekel, delar till aprilia- du vet :hihi

hahaha ja som tur är de skadade delarna inte så svåra att få tag på.

Fisåka va...fan vänta bara tills hojen blir klar så ska vi få se!!! Sist hängde ju inte din så kallade "monster" med:tungan

Har KTM:en att leka med så länge...man ska alltid ha en hoj i reserv. Kanske dags att skaffa en tredje hoj ifall kåtten får motorhaveri.....:D
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Synd att man inte fick tag på dom som gjorde detta. Mitt tips är abus skivlås med larm, kostar ca 750:-
Låter högt som fan 120dB
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top