Hojen nästan snodd!

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jävla idioter!!!:gnissla

Igår natt på Gärdet försökte 2 snorungar sno min hoj. Som tur är så var det någon som såg detta och ringde polisen. Inte kul att få samtal på jobbet från polisen om sånt. Hojen funkade iaf så jag rullade den till en skymd plats tills jag skulle hem igen.

Förstörd tändningslås och bromsskiva o skivbromslåset. Samt spricka i vindrutan.

Kunde köras hem iaf.

Tack till den som var vaken mitt i natten och såg till att hojen inte försvann!
Att de vågar röra min fina Aprilia!

DSC_0033.jpgDSC_0036.jpgDSC_0044.jpg
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hanterat vinkelslipen med suverän känsla, måste man säga.
Undrar om dom ens vet vad var dom satte kapen i...?

Lucky you, denna gången.
Nu vet du att du inte kan parkera just där något mer, utan att atombombssäkra hojen.
 

tellmike

TIOLI
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Suzuki SV650SA
Så jäkla surt. Att man inte får ha sina grejer ifred... Hände något liknande med min hoj för 1,5 år sedan. Tur nog hann de bara skyffla runt med en skruvmejsel i tändningslåset innan de gav upp. Skadan blev mest kosmetisk så har låtit bli att ens lämna in hojen för att få det fixat (även om FB står för kostnaden).

Det är bara till att polisanmäla och anmäla skadan till försäkringsbolaget.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beklagar vandalismen. Två vandaler i farten. :mad:
 

Duster

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2017
Ort
Mariestad
Hoj
Suzuki sv650s
Enligt mej, när sådant händer mina grejer så gäller inte svensk lag längre utan brutalt handgemäng. Gäller bara att ta dom på bar gärning, gäller även om någon försöker kränga mina grejer..räcker med att det är samma/eller bara från en hoj med mina färger på.
Det var värt mina böter jag åkte på misshandel.
Det kostade mer än vad det smakade..Men var värt det pga mesandet som skulle gå ut över min natt sömn om jag inte gjort någonting alls.
Har inte blivit bestulen mer efter det, hoppas varenda tjuv jävel fick höra om det.

Det är förjävligt att man inte ska få ha grejer ifred som man jobbat skiten ur sej för att ha råd att köpa diverse saker o ting.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Enligt mej, när sådant händer mina grejer så gäller inte svensk lag längre utan brutalt handgemäng. Gäller bara att ta dom på bar gärning, gäller även om någon försöker kränga mina grejer..räcker med att det är samma/eller bara från en hoj med mina färger på.
Det var värt mina böter jag åkte på misshandel.
Det kostade mer än vad det smakade..Men var värt det pga mesandet som skulle gå ut över min natt sömn om jag inte gjort någonting alls.
Har inte blivit bestulen mer efter det, hoppas varenda tjuv jävel fick höra om det.

Det är förjävligt att man inte ska få ha grejer ifred som man jobbat skiten ur sej för att ha råd att köpa diverse saker o ting.

Håller med dig om detta jag o en annan granne kom på 3 ligister i våra båtar sent en kväll..

1 fick kosmetisk förbättring typ tvättbjörns stuket.
Dom andra 2 lärde sig att även om det bara är 15 meter till land så kan man nästan!!! Drunkna.

Tingsrätten kom fram till att herrarna lik gärna kunde vara nere o kvällsbada eller fiska.
Detta trots loss monterade snurror o div andra prylar som låg på bryggan.

3000 i skadestånd till var o en av gentlemännen.
10000 till staten
500 till brotsskadenämnden.

Men rycktet går att vi är livsfarliga o tar livet av folk..

Har varit väldigt lungt i några år nu så det var absolut värt varenda krona.

Mvh
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Enligt mej, när sådant händer mina grejer så gäller inte svensk lag längre utan brutalt handgemäng. Gäller bara att ta dom på bar gärning, gäller även om någon försöker kränga mina grejer..räcker med att det är samma/eller bara från en hoj med mina färger på.
Det var värt mina böter jag åkte på misshandel.
Det kostade mer än vad det smakade..Men var värt det pga mesandet som skulle gå ut över min natt sömn om jag inte gjort någonting alls.
Har inte blivit bestulen mer efter det, hoppas varenda tjuv jävel fick höra om det.

Det är förjävligt att man inte ska få ha grejer ifred som man jobbat skiten ur sej för att ha råd att köpa diverse saker o ting.

Känslan av att ta dem på bar gärning måste vara oersättlig...de jävlarna:hihi
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En bekant fick tipset av polisen som kom: Nästa gång ring inte. För det här blir dyrt. Utan låt hunden få tugga tills den lessnar.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Nämner inga namn men det finns en på forumet som lät nävarna tala när någon försökte sno hans hoj. Tyvärr lade en batikkossa sig i då hon via socialtjänsten kände igen pundaren som fick en lektion och hojägaren fick skaka galler i ett par månader. I sann Aftonbladet-anda vände 90% av Sporthoj snabbt i sin åsikt och resolut fördömde allt han gjort. Helt plötsligt var dialogpoliser en bra åtgärd...

Skönt att du fick behålla hojen!
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Tog andra hojen idag med 2 lås...får se vad som händer inatt.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Håller med dig om detta jag o en annan granne kom på 3 ligister i våra båtar sent en kväll..

1 fick kosmetisk förbättring typ tvättbjörns stuket.
Dom andra 2 lärde sig att även om det bara är 15 meter till land så kan man nästan!!! Drunkna.

Tingsrätten kom fram till att herrarna lik gärna kunde vara nere o kvällsbada eller fiska.
Detta trots loss monterade snurror o div andra prylar som låg på bryggan.

3000 i skadestånd till var o en av gentlemännen.
10000 till staten
500 till brotsskadenämnden.

Men rycktet går att vi är livsfarliga o tar livet av folk..

Har varit väldigt lungt i några år nu så det var absolut värt varenda krona.

Mvh


:hihi
Och förr förra gången jag hälsade på så var du så glad i ditt nybakade bröd du gjort alldeles själv :rolleyes:
Ulv i Bagarkläder.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nämner inga namn men det finns en på forumet som lät nävarna tala när någon försökte sno hans hoj. Tyvärr lade en batikkossa sig i då hon via socialtjänsten kände igen pundaren som fick en lektion och hojägaren fick skaka galler i ett par månader. I sann Aftonbladet-anda vände 90% av Sporthoj snabbt i sin åsikt och resolut fördömde allt han gjort. Helt plötsligt var dialogpoliser en bra åtgärd...

Skönt att du fick behålla hojen!

Tråd?
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag trodde att det räckte med att det stod Aprilia på tanken för att tjuven skulle bli avskräckt!:rodnar

Det är en Factory Racing och R modellen hörru du!!! Värsting av värsting hojarna nånsin från Aprilia! Eftertraktad världen över! Även Rossi vill ha en!
DSC_0024.jpg

Hur lång tid brukar det ta för försäkringsbolaget att pröjsa för stöld skador? Måste man lämna in hojen på verkstad eller kan man få pengar för att ordna delarna själva och byta?
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är en Factory Racing och R modellen hörru du!!! Värsting av värsting hojarna nånsin från Aprilia! Eftertraktad världen över! Även Rossi vill ha en!
View attachment 437129

Hur lång tid brukar det ta för försäkringsbolaget att pröjsa för stöld skador? Måste man lämna in hojen på verkstad eller kan man få pengar för att ordna delarna själva och byta?

En fabrikare som Rossi vill ha! Där fick man lära sig något nytt! :tummenupp

Vad gäller stöldskadorna så borde du kunna få den besiktigad av försäkringsbolaget och sedan köpa de delar du behöver.
Pengar lär du få efter utlägg och din arbetskostnad värderas väldigt lågt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är en Factory Racing och R modellen hörru du!!! Värsting av värsting hojarna nånsin från Aprilia! Eftertraktad världen över! Även Rossi vill ha en!
View attachment 437129

Hur lång tid brukar det ta för försäkringsbolaget att pröjsa för stöld skador? Måste man lämna in hojen på verkstad eller kan man få pengar för att ordna delarna själva och byta?

Det där var en jäkla snygg falco.
Jag hade nog öppnat försäkringsärendet, och för att de typerna inte ska lösa in den säga att jag vill ha ersättning för delarna och lämnat en uppskattning på vad det kan kosta att fixa och sedan lämna in skattningen och börja beställa delar.
Ska du vänta på bolaget kommer det ta halva säsongen innan du börjar beställa delar.
Ebay funkar rätt bra för att hitta delar för mig iaf. :hihi

(En snabb titt på ebay säger att du kan skaffa skivor och tändlås/tanklock för ett par tusen begagnat)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det där var en jäkla snygg falco.
Jag hade nog öppnat försäkringsärendet, och för att de typerna inte ska lösa in den säga att jag vill ha ersättning för delarna och lämnat en uppskattning på vad det kan kosta att fixa och sedan lämna in skattningen och börja beställa delar.
Ska du vänta på bolaget kommer det ta halva säsongen innan du börjar beställa delar.
Ebay funkar rätt bra för att hitta delar för mig iaf. :hihi

(En snabb titt på ebay säger att du kan skaffa skivor och tändlås/tanklock för ett par tusen begagnat)

Det stora problemet är väl inte försäkringsbolagen utan "MC-firmorna" som åtar sig att reparera hojen.
För egen del lade Folksam över min välta Busa (gubbstopp vid start) till Bike Göteborg:
7 månader från skada Oktober 2015 till bytt generatorkåpan (repig), vänster styre och vänster backspegel och lackat om kåpan vänster sida, ja det la dom ut. Och tog bara 14 dagar hos lackeraren. Men sedan tog det tid. För "Bike Göteborg" var ju inte "auktoriserade för Suzuki" fick jag veta. Och det gjorde det knepigt få tag i delar.
Klart Maj 2016.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top