Naturcampingplats?

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Hej på er!

Jag letar efter en naturcampingplats...vilket ord! Jag menar en plats som inte är iordningjord för camping som är åtkomlig med mc.

Den bör vara hyfsat nära Stockholm (inom 10 mils radie)
Så naturskön den kan bli
Lungt och stilla
Gärna vid vatten
Plats för tält 1 person
avsides med minimal risk att få sällskap

Ok skämsmössa på! Jag skall "Öva" att sova i tält innan jag ger mig ut på vandring och hojsäsongen i norrland där jag tänkte prova tält så inbiten hotelknarkare jag är :tungan
Och pyssla och vänja mig med min nya utrustning, undrar om gubbkroppen över huvudtaget kan sova i tält.
Får jag panik utan mobil osv osv...

Så resan dit är oviktig, platsen ÄR viktig!
Så gärna länkar eller kart pin eller liknande skulle uppskattas!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Googla på naturistcamping så får du säkert några träffar.
:hihi

Men för att vara lite seriös, det räcker ju med vilken plätt som helst som är stor nog för tältet, och gärna inte asfalterad, det är rätt svårt att få ner tältpinnarna i det :rolleyes:

Här har jag sovit några gånger när jag har varit ute och fotvandrat. Det är lugnt, tyst, nära till sjön och om du ligger tyst i tältet så kan du höra vildsvinen som går och bökar utanför, ganska mysigt faktiskt :) Dessutom kan du lirka dig förbi bommarna med hojen och parkera den bredvid tältet. Det finns ju dessutom ganska trevliga hojvägar runt omkring där, så du kan förena nytta med nöje :tummenupp

Annars kan jag rekommendera Norrtälje camping, lite längre än 10 mil, lite beroende på vars du bor, men den campingen är kanon, och han som driver den är en gammal hojåkare, trevlig och serviceminded dessutom :tummenupp
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Här har jag sovit några gånger när jag har varit ute och fotvandrat. Det är lugnt, tyst, nära till sjön och om du ligger tyst i tältet så kan du höra vildsvinen som går och bökar utanför, ganska mysigt faktiskt :)
Va fan.... finns det ett Rimbo söder om Sthlm också.. :va

Annars så dra ut en 4-5 mil från stan och sväng in på valfri grusväg. Sen hittar du en kraftledningsgata eller en liten skogsväg (tänk traktorspår) och följer den i någon km. Då är du nästan garanterat ensam i skogen.
 

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Tack för svaren/rekommendationerna!

inlagda som points i Googlemaps nu skall det bara bli regnfritt och ett par dagars ledighet så....

Återkommer med omdöme :D
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hej inbitna hotellnarkomanen :)

Ett förslag från mig som är naturskönt och inte så långt ifrån Stockholm är Ådö/Dävensö i trakten runt "Ormsundet". Varit där med kidsen och campat och inte något folk samt nästan direktkontakt med vattnet. Ta med fiskespöt.

/PeterDeleter
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top