Rossis 10:e seger snart?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Det här är ju ett racingforum! Här gissar vi inte! :fakta
Se reglerna ^
"Kom inte med gissningar"

:D
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Kollar man post race intervjun så kan man se att Marquez vimlar med ögonen när Rossi berättar om omkörningen, ganska roligt.
 

Smagatusk

Guest
Det finns andra synsätt och det som är mest utbrett i paddocken är att de flesta är förvånade över VR's "this is not Moto2 utspel" mot Zarco och rent av tycker att det var lågt.

VR ser på sin depåtavla att Zarco är 0.3 sekunder efter. VR är notoriskt känd för att alltid läsa allt som står på depåtavlan och att göra detta varje varv, så han vet mycket väl att Zarco skuggar tätt bakom. Några sekunder senare knullar VR upp kurva ett och alla vet att en dålig kurva ett får stora konsekvenser för accelerationen genom kurva två och farten in mot kurva tre. Även VR. Har man 20+ års erfarenhet av racing på denna nivå så vet man därför att försprånget på 0.3 sekunder är uppätet och att en attack bakifrån kommer. Det är inte en fråga om OM, utan en fråga om NÄR.

Zarco hade mycket väl kunnat välja ett bättre ställe för omkörningen, men att VR antyder att omkörningen kom helt oväntat är skitsnack. Sedan kan man ju lungt säga att VR själv såväl som ärkerivalen MM har gjort betydligt mer hårresande omkörningar ett antal gånger om och då har ingen gjort någon deal av det hela.

I vilket fall som, VR är i VM-ledning och det som blir mest intressant i Jerez är att se hur starkt psyke Vinales egentligen har. En krasch där man uppenbart har överkört hojen eller missat spåret brukar inte påverka ens en förare med dåligt psyke. Men en krasch där man inte har någon förklaring - det återstår att se...

Håller helt med. Rossis långa, irriterade öga mot Zarco är så nära en filmning i fotboll man kan komma.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det var 2 -3 m asfalt till vänster om Rossi när MM körde in i VRs Yamahas vänstra sida och fastnade där.
Med högerstyret i höjd med Rossis fotpinne.
Eftersom hojarna kör lika fort så syns det på nedlägget att det enda som hindrar MM (med mycket större nedlägg än Rossi) att lägga sig direkt på asfalten är att Hondan stöder på Yamahan.
Och när VR börjar acsa så kasar MM bakåt och drar med högerstyret VRs vänsterfot av fotpinnen.
Rena undret (tycker jag) att VR inte också kraschade med MM hängande mot Yamahan.

MM tyckte det var kul visa sin överlägsenhet på denna bana genom att köra om Rossi och sedan slå av på farten så Rossi tvingades sakta ner.
Men MM var inte skicklig nog att kunna hindra Rossi att då köra om honom.
Och när Rossi började köra andra spår för att djävlas tillbaka. Flytta fel pjäs på schackbrädet som en liknelse.
Ja då åkte MM dit. Genom att MM redan bestämt sig för nästa drag på brädet.
(Efter det drag han trodde VR skulle göra)
Men när VR inte gjorde det draget (svängde där MM trodde VR skulle svänga) så körde MM på VR.
Och kraschade.

https://www.youtube.com/watch?v=Iptoml8nM-I
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vinner man VW titel utan att vinna några race alls, kan man väl inte säga att en värdig vinnare:va (Alltså på tur medan MVs och MMs gör misstag på vissa race)

Jag skulle fan inte vara stolt över mig sj om jag gjorde det på viset:3freak Och inte heller som en fans:tummenupp

Stolt och värdig vinnare tycker jag visst att man ska vara. Kan man bara vara snabb enstaka rejs så är man kanske inte så snabb(skicklig) som det ser ut.
Eller som någon gammal mästare formulerade, "En titel vinner man på sina dåliga dagar".
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top