En sista dödsryckning?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och jag förstår att det finns anledningar att robot finns, så det gör mig inget. Hade jag stört mig mycket på den hade jag bara byggt ett greasemonkeyskript för att filtrera bort allt från robot från listorna, men den stör mig inte tillräckligt för att orka det. :hihi
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Vilken tur att alla trådar roboten startar hamnar i samma forumsdel, gillar man inte trådarna kan man ju helt enkelt undvika att klicka in där.
Och ifall man tycker det är störigt när trådarna dyker upp i flödet i Tapatalk så går det utmärkt att röra sitt feta finger en gång till och scrolla förbi.
Ser verkligen inte vad problemet är? :rofl

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Sen att ni är emot automatiskt skapade trådar... typ alla sociala medier är byggda på automatiska "trådar" som kommer upp i nyllet på en när man swipar. Ofta helt utan egen kommentar, bara som en referens att gå ut från sociala medier och t.ex hamna i nyheter, forum, osv.

Så vad är egentligen skillnaden?

Dessa automatiska trådar hjälper sajten få innehåll som annars inte skapas. Är det ointressant, kommentera inte.

Om inte alla "automatiska inlägg" funnits på Facebook så tror jag anledningen att använda Facebook bli mindre.

Så min förhoppning är att dessa trådar snarare ska öka intresset att diskutera och besöka SH. Den här typen av åtgärd behövs då konkurrensen är just sociala medier, som även dom gör likadant.

Tycker du lämnar en bra förklaring och förstår syftet, dock så tycker jag fortfarande att dessa trådar förstör intresset för forumet mer än det tillför något. Blir själv irriterad när jag klickar på en tråd och upptäcker att den är robotskapad.
Ta tråden om Caberg hjälmen till exempel. Om det varit en mänskligt skapad tråd av någon oberoende människa som verkligen köpt/provat/kollat på nämnda produkt så hade det varit intressant att läsa. I det här fallet så är det ju inte så utan bara en robotskapad "reklam" för en produkt som jag inte alls tycker verkar "grym".
Förstår att reklam är nödvändigt för lönsamheten men att förtäckta det som något annat känns fel.

Tror inte att forumet kommer att dö, hojintresset är för stort och det finns inga bra svenska alternativ. Känner dock att många av de mest aktiva användarna för några år sedan försvunnit av någon anledning. Saknar många av de hetsiga diskussionerna från då!:)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Stör mig inte så värst mycket på robotinläggen, men kanske skulle man fundera lite på om man på andra sätt kan uppfylla syftet med dem och samtidigt få ut större värde för besökarna?

Om syftet är att lättare få igång fler intressanta diskussioner som är kopplat till saker som tas upp i Motorrads nyheter kanske man skulle kunna titta på möjligheten att göra det enklare för sporthoj-medlemmar att dra igång diskussioner när de ser någon intressant nyhet?

Idag läggs ju motorrad-nyheterna på Sporthojs förstasida. En tanke är att man vid dessa nyheter skulle kunna ha en kommenteringsfunktion som gör det snabbt och enkelt att starta en ny diskussionstråd om nyheten. Denna diskussionstråd visas då både på särskild avdelning i forumet, i anslutning till nyheten på förstasidan och under själva nyheten när man klickar sig in på den. Gör man denna kommenteringsfunktion tillgänglig och synlig även från nyheterna på Motorrad-hemsidan blir det ju då ett sätt att driva trafik åt bägge håll och stimulera diskussioner och kanske locka en och annan ny medlem till Sporthoj.

Skall man driva det ännu längre kan man ju tänka sig att man i anslutning till olika forumdelar visar nyheter som är relevanta för den forumdelen, t ex nyheter om utrustning i anslutning till motsvarande forumdel. Det skall vara tydligt att det rör sig om nyheter från Motorrad och inte foruminlägg, men samtidigt enkelt att starta en diskussion med utgångspunkt i en nyhet.

Nu är ju detta funktioner som lär kosta mer att få till jämfört med en enkel robot som postar nyheter, men kanske skulle det också ge större värde för både forummedlemmarna och de som har intresse av att nyheterna blir lästa, dvs Motorrad?
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
De coola hänger kvar :). Jag gillar sporthoj. Mycket fyndigt folk. Har dock inte höngt så länge. Har intrycket att förr innan min tid. var det mer motorcykel huliganister. Dom få som finns kvar blir ju ganska hårt attackerade för oansvarigt beteende o höga försäkringar div. Vilket är sant, men usch så tråkigt dock :)
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Facebook spoilar inte resultat? Hatar också spoilers. Man får undvika Internet helt för att inte spoila.

Ärligt talat Swedie; att tänka "om Facebook gör det så är det ok" är inte briljant. Det är ju en av de funktionerna som folk på FB tycker allra minst om (annonsskräpet), och ett stort skäl att många faktiskt väljer bort FB. En dålig sak blir inte bättre för att en stor aktör gör det.

Skulle FB vara så bra kanske Sporthoj skulle varit dött. Eller?
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Den som kollar på Fyrans nyheter får se samma smygande. Dagarna innan Kalla fakta kör nyheterna rena påannonsen för programmet och får det att låta som en nyhet. :tummenner
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Stackars arma dessa människor som är fångade i FB träsket bara för att kusinen Kajsa och bästisen Olle nu hänger på detta FB.Jag menar, om jag vill ha reda på hur det ser ut i grannens garderob så är det väl bara att ringa på.Varför sedan SH ofta jämförs med FB är för mig en gåta. :crash
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har gjort en justering där det blir mindre risk för spoilers. Forumet exkluderas från Nya inlägg och nya senast 24h. Samt från trådarna på startsidan där det visar senaste samt slumpade över 24 timmar.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har faktiskt uppskattat ett par grejor som roboten kommit med på sista tiden. Nyheter som var nya för mig och dessutom intressanta, så det är inte bara av ondo.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har faktiskt uppskattat ett par grejor som roboten kommit med på sista tiden. Nyheter som var nya för mig och dessutom intressanta, så det är inte bara av ondo.

Samma här, ärligt talat. Flertalet nyheter (i princip allt utom vem som vann MotoGP) är nytt för mig. Alltid kul att bli informerad liksom. Är man inte intresserad, skrolla vidare liksom :)

Det jag gjorde i morse var lite nödfix tills dess jag kan hitta ett sätt att kanske filtrera bort just MotoGP / SBK-resultat. Det bör gå, så länge kategoriseringen direkt från Motorrad är gjord rätt och finns i datakällan.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bottar som hystar in flamebaits när antalet vanliga poster sjunker under ett visst förutbestämt värde? :näsblod
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
...med en inlagd loop som kan posta "TROLL!" åt sig själv, varna, banna och bära sig åt.
Robot wars, paw rihk-titt.
Sedan räcker det att man går in och kollar utifall det "har vatt nått".
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top