En sista dödsryckning?

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Är de robotskapade trådstartarna ett sista försök innan detta forum somnar in för evigt? Personligen stör jag mig rätt ordentligt på annonser som maskeras som något annat.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Håller med TS, tror detta är sista ryckningen. Händer inte mkt här längre, och blir mindre o mindre för var dag.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Robotskapade trådar känns ju förkastligt , sånt dödat ju intresset för sh
 

Jimmy

Guest
Kontra med robotläsande? Då blor ju forumet självgående s.a.s.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
perhu, jag skickade PM till dig efter att du rapporterade tråden från robot-användaren som "spam".

Det är automatiserade trådar med nyheter från olika källor, just nu enbart Motorrad som äger sajten sen 1 år tillbaka eller så.

Dessa nyheter har postats i 1 år nu, så dina besök känns mer som dödsryck om det är först nu du upptäcker dom.

Sedan visar även robots signatur vad robot-användaren är för något och vad för inlägg som postas.

Jag ser själv inget fel i att sådana trådar skapas, då det för få orkar skapa egna nya trådar om något man läst eller vill dela med sig av. Det är idag forumens nackdel, att det inte är lika "ögonblickligt" som t.ex Facebook. Ej heller lika snabbt att berätta vad man pillade ur näsan nyligen.

I övrigt har SH haft "dödsryck" sen Facebook startade, enligt vissa. :crash Så tar det lite med en nypa salt.

Föredrar själv diskutera via forum. Men smaken är som baken.

De coola hänger iaf kvar på SH. :brynad
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Sen att ni är emot automatiskt skapade trådar... typ alla sociala medier är byggda på automatiska "trådar" som kommer upp i nyllet på en när man swipar. Ofta helt utan egen kommentar, bara som en referens att gå ut från sociala medier och t.ex hamna i nyheter, forum, osv.

Så vad är egentligen skillnaden?

Dessa automatiska trådar hjälper sajten få innehåll som annars inte skapas. Är det ointressant, kommentera inte.

Om inte alla "automatiska inlägg" funnits på Facebook så tror jag anledningen att använda Facebook bli mindre.

Så min förhoppning är att dessa trådar snarare ska öka intresset att diskutera och besöka SH. Den här typen av åtgärd behövs då konkurrensen är just sociala medier, som även dom gör likadant.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Är man helt av banan för att man inte har vare sig Facebook eller andra liknande sociala medier, å vill hänga på forum istället???
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Personligen har jag blockerat robot, jag skulle helst se att trådar skapade av blockerade användare skulle döljas helt, men det har jag för mig fanns tekniska begränsningar för.
Anledningen att jag blockerat robot är att det dels varit spoilers för MotoGP, dels så postar den dubbletter av redan existerade trådar, dels så innehåller posterna sällan hela texten utan bara en klippt subtext och en länk till en artikel, dels är robot dessutom oftast ett par dagar efter och det har redan pratats om det den postar i någon ämnesspecifik tråd.
Kort sagt är det väldigt mycket ohyfsat beteende för ett forum. De flesta trådarna som skapas av robot är ju dessutom helt döda som ett resultat av ovan stående.
 

Täppas

Guest
Personligen har jag blockerat robot, jag skulle helst se att trådar skapade av blockerade användare skulle döljas helt, men det har jag för mig fanns tekniska begränsningar för.
Anledningen att jag blockerat robot är att det dels varit spoilers för MotoGP, dels så postar den dubbletter av redan existerade trådar, dels så innehåller posterna sällan hela texten utan bara en klippt subtext och en länk till en artikel, dels är robot dessutom oftast ett par dagar efter och det har redan pratats om det den postar i någon ämnesspecifik tråd.
Kort sagt är det väldigt mycket ohyfsat beteende för ett forum. De flesta trådarna som skapas av robot är ju dessutom helt döda som ett resultat av ovan stående.

+1
MotoGP spoilern fick mig att blåsa topplockspackningen...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Facebook spoilar inte resultat? Hatar också spoilers. Man får undvika Internet helt för att inte spoila.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Facebook spoilar inte resultat? Hatar också spoilers. Man får undvika Internet helt för att inte spoila.

Jag använder inte FB innan jag sett ett race. SH är med undantag av robot hyfsat säkert från spoilers eftersom att folk har hyfs nog att hålla sig i ämnesspecifika trådar. Robot dubbelpostar mest hela tiden.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Så, robotar spammar forum så vi får fler trådar att läsa, det låter spännande.

Kan det inte var bättre att vi isf får trådar vi är intresserade av, och håller reklamen där den hör hemma ?

Alternativt, som tidigare nämnt, att vi som användare skulle ge input, varför inte lägga upp en omröstning om vi vill ha robot reklam posts eller inte ?

Gissar det är pay per click som genererar inkomst, är det verkligen värt det ? Omröstning borde ge en indikation på hur illa det uppfattas av användare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det som forum har som fördel över sociala medier är att diskussioner kan vara längre och mer djuplodande, samt att det blir någorlunda persistent.
Robot fyller inte något behov på ett forum direkt, och det den postar hör snarast hemma på en frontpage, men jag bryr mig inte så värst. Jag kan strunta i att öppna de trådarna, men de är milt irriterad.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top