REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Tibro
    Hoj
    Kawasaki ER-6N -08
    Inlägg
    9

    Svårstartad Suzuki GSX550EF -85

    Hej,

    Har en Suzuki GSX550EF från 85 som har stått still några år som jag försöker få liv i. Att den har stått still är för att den har blivit mer och mer svårstartad.

    Jag har bytt batteri, tändspolar och stift, även plockat isär förgasare och rengjort dessa och nu börjar få slut på alternativ.

    Den är även svårstartad på startgas men när den väl startar så går den utan konstigheter.

    Någon som har någon ide om vad det kan vara?

    Tack!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02
    Inlägg
    557
    Kolla ventilspelet.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Tibro
    Hoj
    Kawasaki ER-6N -08
    Inlägg
    9
    Är det något som kan ändras eller slitas ut över tid?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02
    Inlägg
    557
    Ja, när kollade du senast?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Tibro
    Hoj
    Kawasaki ER-6N -08
    Inlägg
    9
    Helt ärligt så har jag aldrig gjort det under min ägo

  6. #6
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    98bandit1371 91intruder1400
    Inlägg
    10 306
    +1 på ventilspelet. Enkla matchen att kolla iom att det är skruvjustering på vipporna. Var försiktig med ventilkåpspackningen.
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -94firebird350 -01S60t5 2500k|p8p67dlx|gtx760

  7. #7
    Buy quality, cry once
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    1 388
    Jag vill minnas från min ungdom att just de där hade nåt tjall med förgasarna. En kompis hade en när de var nya, verkstaden fick aldrig till den med samma symptom som din.


    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Tvätta är tråkigt. Köra är kul.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    Kumla
    Hoj
    2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
    Inlägg
    29
    Även bytt tändkablar och tändstiftshattar? Är det transistorstyrd tändning, vilket det borde vara så kolla upp där med. Alltså där tändpulssystemet är, kolla in att avståndet där inne är korrekt.





  9. #9
    Medlem WebGringos avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Söderut
    Hoj
    En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
    Inlägg
    2 134
    Är väl laddregulatorn och 2ans växel på de där som är klassiska problembarn

  10. #10
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    6 755
    Jag hade exakt en sån beigevit -88 ( utan kort ) med trasig tvåa haha

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Tibro
    Hoj
    Kawasaki ER-6N -08
    Inlägg
    9
    Tack för alla svar! En mer noggrannare rengöring av förgasarna verkar gjort susen, nu går det starta hojjen utan gas

    En fundering är hur man ska ställa blandnings skruven, pilot screw, såg nånstans att de 2varv var en bra grund?

    Ska även kolla ventilerna framöver

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här