Köra asfaltsbana med 21" fram?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Har tankar om att nån gång ta ut DR650n på asfaltsbana. Nån som har erfarenhet/vet hur det är att köra bana med 21" fälg fram? Finns det OK däck i 21"? Blir däckprofilen konstig så det är svårt med nerlägg på knäskraparnivå? :va
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har kört XT660 med 21" fram, på gocartbana/knix. Funkat bra, Skrapat fotpinnar. Knän vet jag inget om dock :). Har för mig att jag hade Conti Trail Attack på.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kört på knutstorp med en dr 600 var inga större problem .Fast det var ju när jag var ung och sakna omdöme:hihi
 

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Ort
~malmö
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
Har kört XT660 med 21" fram, på gocartbana/knix. Funkat bra, Skrapat fotpinnar. Knän vet jag inget om dock :). Har för mig att jag hade Conti Trail Attack på.

Samma lika, F800gs med mitas e07. Mer grepp i däcken än vad hjärnan ofta tror.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Har kört XT660 med 21" fram, på gocartbana/knix. Funkat bra, Skrapat fotpinnar. Knän vet jag inget om dock :). Har för mig att jag hade Conti Trail Attack på.

Likställer skrapade knäpuckar och skrapade fotpinnar :) Då vet jag att det funkar.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det kan vara svårt att knäskrapa med en DR. Jag har provat min på Gelleråsen. Jag försökte ta Tröset i samma fart som med gixxer750. Bakhjulet släpper långt innan jag ens är i närheten med knäet. Iofs TKC80 både fram och bak.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Det kan vara svårt att knäskrapa med en DR. Jag har provat min på Gelleråsen. Jag försökte ta Tröset i samma fart som med gixxer750. Bakhjulet släpper långt innan jag ens är i närheten med knäet. Iofs TKC80 både fram och bak.

Jag har TKC80 fram och ska snart montera detsamma bak. Jag inbillar mig att greppet är väldigt dåligt jämfört med pilot road däcken som jag har på CBR'en. Tror inte jag vill testa att skrapa knä med TKC80 :)

Fantiserar om att en dag bara ha en gatreggad MC. Får se vad jag känner när jag haft DR'en några år. Säljer jag CBR'en så köper jag nog ett par riktiga asfaltsdäck till DR650n som jag kan slänga på vid bankörningsdagar.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det släpper bak långt innan det släpper fram.
Kör på och ha kul!
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Avon AM26 Roadrider ska finnas i de flesta storlekar och vara ett bra alternativ för bana.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Man kan ju alltid motarda den också. :banana

Skissade på att köpa ett extra fälgsett. Men det verkar ju gå fint att köra med originalfälgar de få gånger jag vill ha asfaltsdäck, så då är det en onödig kostnad :fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top