MC-parkering centrala Uppsala

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Någon som parkerar sin MC i centrala Uppsala dagtid vardagar och kan upplysa en utomsocknes?

Hur brukar det vara med tillgång på platser vid Fyristorg (4 timmars) samt S:t Persgatan under den snöfria delen av året?

Är P-vakterna griniga och lappar även om man snyltar på cykelställ/trottoar intill MC-rutorna, eller överskrider 4-timmars?

Det är förbaskat snålt med platser för pendlare i den där staden (men man får väl glädjas så länge det faktiskt finns kostnadsfria över huvud taget).
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Fram till 2011 när jag flyttade från Uppsala var det i vart fall aldrig några problem med tillgången på platser. Jag har för mig att en hel del ställde sig på trottoaren bredvid parkeringarna på fyristorg utan att det blev några följder från P vakter.

Om det ändrats till idag vågar jag däremot inte svara på.
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
När jag pendlade till Uppsala och parkerade MC i stan för några år sedan så ställde jag mig bredvid ett cykelställ så att jag inte blockerade gångväg eller cykelparkering. Inga böteslappar på dom månaderna i alla fall ????

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

TintinUa

Ny medlem
Gick med
18 May 2017
Ort
uppsala
Hoj
crf150r
Hej, är ny här och undrar om det finns någostans jag kan förvara min cross i uppsala. Har flyttat till lägenhet efter separation och måste kanske sälja crossen om det inte löser sig med garagesplats.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top