Besöka Brno för MotoGP :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hejs

Är nästan säker på att frågan varit uppe förut men jag hittar tyvärr inget. Sorry för det.

Ska bli bjuden att åka till Brno av frugan (! :) ) i Augusti och vi funderar på vad som är enklast/billigast/bäst. Vi är rätt trötta småbarnsföräldrar så ett plus, men inte avgörande, är till viss mån att slippa engagera sig jättemycket :)
Arrangera helt själv (flyg/transfer/hotell/biljetter)?
Köpa halvfabrikat (typ flyga ner själv och sen hoppa på någon researrangör för hotell/biljetter)?
Köpa "all incusive" (göra så lite som möjligt själv)

Om man kan/bör/får/måste välja själv, finns rekommendationer om boende, flyg, var på banan man ska vara etc?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har ju iaf varit där och kört för några år sedan. Det finns ett par sektioner där det är kombination kurvor och acceleration. Det är precis i början vid inloppet till området har jag för mig. Stå iaf inte utmed målrakan då inget händer där (kanske roligt första och sista varvet).

Glöm inte skicka frugan på nått fint bara :tuttar
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det är en svåröverblickbar bana, men jag minns C som klart bäst. G kan också vara värt ett besök för att se den mäktiga uppförsbacken där.
 

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Finns en hel del info om du använder "Sök i forumet". En del trådar har några år på nacken.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
"Sök i forumet".
Ja tack - om någon kan skriva en "how to search in the forum" för "dummies"/nybörjare så vore många av oss hjälpta, OCH det slipper bli en massa onödiga dubbeltrådar om exakt samma saker.
Tack! :tummenupp

/H
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
"Sök i forumet".
Ja tack - om någon kan skriva en "how to search in the forum" för "dummies"/nybörjare så vore många av oss hjälpta, OCH det slipper bli en massa onödiga dubbeltrådar om exakt samma saker.
Tack! :tummenupp

/H

Testa att skriva:
brno site:sporthoj.com

I googles sökfält alltså..:tungan
 
Last edited:

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Vilket datum är det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tack för alla svar. Sektion C ska vi se om vi kan få plats i.

Mister => Avresa 2017-08-04. Hemresa 2017-08-07

Sökandet som tipsades om var inte till mycket hjälp tyvärr. Nyaste tråden jag hittade var från 2013 och där tipsades det om att man skulle titta i en tråd från 2010 :(

Jag är nu mest ute efter tips om researrangörer efter att det tipsats om sektion C, vilket ser rätt ut när man kollar banskissen.

beresor.se är faktiskt den enda jag hittat som är riktigt lätt att använda. Det lutar åt att sittplats på T1 väljs. I rätt sektion, sittplats (gammal och trött gubbe) och mitt framför en stor skärm. Vi flyger ju ner så inte så lätt att få med en massa regnskydd, stolar och grejer. Därav tänker jag sittplats. Om man ändå väljer "general admission" och traskar iväg till sektion C, får man slåss med en massa folk eller är det lätt att få plats?
 

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Den enda researrangören jag har haft o göra med är https://www.polepositiontravel.com/.
Är en topp klassig arrangör men är inte billig. Går även att köpa biljetter/transfer/boende av dom.
Men köp direkt av https://www.automotodrombrno.cz/grand-prix/en/tickets-2017.
Biljetten till C heter nu mera Gold. Det blir aldrig fullt då gräsvallen är enorm men det är den publik tätaste sektionen. Stol kan du endast använda om du sitter längst upp o är väldigt tidig på racedagen. Är ju bra att ha med någon sittdyna annars.
Antar att du redan kollat upp att du måste flyga till Prag eller Wien sedan buss/tåg till Brno.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
"moment22" och "krilleyzf"

Jaa... nu var ni roliga :hej

Ni förstod säkert vad jag menade. Det är ju för F_N nästan omöjligt att söka efter något i SPORTHOJ-forumet! På söksidan alltså. T.ex. Ktm 990 smt ger ingen träff. Märkligt eftersom jag VET att det finns en sån tråd.

/H
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top