Resultat 1 till 4 av 4
    Stum!
    Reg.datum
    jan 1970
    Hoj
    Alla hojar

Provkörning av Yamaha MT-10?SP?

När sport förenas med funktion och råa muskler med modern skönhet, då är förutsättningarna stora att resultatet ska bli lyckat.

Medan R1 gör sig bäst på bana är MT?10 mer lämpad för inspirerande körning på landsväg och i stadstrafik.

Den kaxiga fronten känns igen på sina små strålkastare och futuristiska design.

SP-versionens LCD-displayen är en manövercentral, varifrån all information styrs och övervakas!

Även en komfortsadel och två smidiga halvhårda packväskor ingår i Tourer Edition-satsen.

På öhlinsgaffelns nederben sitter radiellt monterade fyrkolvs*ok med optimalt bett.

MT-10?SP har Öhlins elektroniska fjädring både fram och bak. Du kan ställa in allt själv!

Den urstarka motorn i kombination med en fulltankad vikt på 210 kilo ger explosiva prestanda.

Vid sidan av ordinarie MT-10 och MT-10 SP, kan man också få Tourer Edition (mot tillägg) för komfortabla landsvägsturer.

Den mörka sidan av Japan
    Det är s... [Läs mer] (474 ord till)

// ... //
    ............
    *endast budbärare * - "robot" skapar automatiskt trådar i forumet med innehåll och referenslänk.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Intressant motor i den, 998cc DOHC och fyra ventiler? Lite som dagens blocket men på Yamahas egen hemsida.

Encylindrig fyrventilsmotor med 160 hk?
    Tvåcylindrig motor med två ventiler per cylinder? Udda med DOHC i så fall.
    Tre eller fler cylindrar? Blir svår matematik...

https://www.yamaha-motor.eu/se/produ...Detail-004.jpg
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Namnlös.jpg
Visningar:	15
Storlek:	78,3 KB
Id:	436938  
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Intressant motor i den, 998cc DOHC och fyra ventiler? Lite som dagens blocket men på Yamahas egen hemsida.

Encylindrig fyrventilsmotor med 160 hk?
    Tvåcylindrig motor med två ventiler per cylinder? Udda med DOHC i så fall.
    Tre eller fler cylindrar? Blir svår matematik...

https://www.yamaha-motor.eu/se/produ...Detail-004.jpg
    Dom har stoppat i en variant på R1-motorn, det är åtminstone en crossplane-fyra, men ja, det var en ganska torftig beskrivning

Man får ju hoppas att hojsvängen inte kommer att gå samma väg som bilbranschen har börjat iom Volvos enhetsmotorer, alla bilar har samma motor, sen är det lite olika trim och krimskrams, och dom heter D1-5 eller T1-5, diesel eller bensin. Men mer info om motorn än så får man inte, förutom effekt och förmånsvärde, och CO2-utsläppen då
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Dom har stoppat i en variant på R1-motorn, det är åtminstone en crossplane-fyra, men ja, det var en ganska torftig beskrivning

Man får ju hoppas att hojsvängen inte kommer att gå samma väg som bilbranschen har börjat iom Volvos enhetsmotorer, alla bilar har samma motor, sen är det lite olika trim och krimskrams, och dom heter D1-5 eller T1-5, diesel eller bensin. Men mer info om motorn än så får man inte, förutom effekt och förmånsvärde, och CO2-utsläppen då
    Fast R1 har ju 16 ventiler, inte fyra.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här