MotoGP 2017 #3: Red Bull Grand Prix of The Americas

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Haha, den killen kan inte stava till lugnt.*Speciellt inte på den här banan!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vafan, mognad? Taktik? Så vuxet, så tråkigt :död Nä, skämt å sido så har han väl helt rätt. Ingen tvekan om att han skulle kunna krascha ut sig igen med tanke på pressen, så inställningen låter ju bra, även om han ju är rejält mediatränad så jag tror inte riktigt på det han säger.

Lite tråkigt är det.
Jag vill se do-or-die Marquez.
Som jag skrivit förut vill jag se ett hårda, justa race varje gång.
Vem som vinner titeln är för mig klart sekundärt. :)
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Vinales snabbast och med överlägset bäst pace hittills. Marquez och de övriga har en del att jobba med för att komma ikapp. Det blir svettigt på söndag!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vinales snabbast och med överlägset bäst pace hittills. Marquez och de övriga har en del att jobba med för att komma ikapp. Det blir svettigt på söndag!
MM snabbast i FP2, Mavve ser stabil ut och fan, jag gillar Zarco (även om han är grodätare). Kul att en rookie är med där uppe igen.

Johann Zarco, P2: "I’m happy that I could manage well in the practice, but I am working for the race. I had a good experience in Argentina and I said to the team that I would like to work harder for the race, but when I put in a new tyre I had a good feeling and set a nice lap time. It’s positive to be in second place; here in America it’s not easy and so I tried to manage it. I’m a little bit sick so I will get good sleep to keep my energy for the next two days, but I’m happy at the moment so I will try to manage it in the practice so I can be in good form for the race. It’s a different way of working between MotoGP and Moto2. What is difficult is that in MotoGP when you want to focus on the race, you have to focus on Qualifying because the target is to be in the Top 10 at the end of FP3, so that can make you more stressed on Friday. I will stay calm and enjoy it!”
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vinales hade inte ens monterat ett soft bakdäck under fp2...

Det här kan nog bli ett riktigt bra race för även om MM säger att han ska köra moget så tror jag han gör vad som helst för att behålla sin svit i Austin.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Vinales hade inte ens monterat ett soft bakdäck under fp2...

Det här kan nog bli ett riktigt bra race för även om MM säger att han ska köra moget så tror jag han gör vad som helst för att behålla sin svit i Austin.

Precis, det kändes inte som en riktig värdemätare för hans del under FP2, förutom att han uppenbarligen var snabb på mediumdäck. Frågan är hur mycket han kan förbättra med det mjuka bakdäcket under FP3, som troligtvis kommer att vara lite kallare än vad FP2 var?

Hur som helst så älskar jag att Marquez biter tillbaka! Och Zarco, ja det är bara att fortsätta beundras. Min personliga favorit Pedrosa gör det också bra hittills och han har ett hyggligt track record i Texas. Även gammelräven ser ut att vara sådär lagom mycket bra med för att kunna vara med och bråka på söndag. Dovi kommer också att vara där och med Ianonne vet man heller aldrig. Ska bli ännu en spännande dag idag (lördag) och det kommer att bli ett grymt race, det är jag säker på! :tummenupp:yoparty:banana
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Alltså vafan. varför går det inte att bara köpa enstaka rejs som det gjorde förut på motogp.com?

Går bara köpa resten av säsongen.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Åh helvete vilken kraschfest! Märkligt att de inte kraschades alls (?) i moto3 men motogp kraschade hejvilt? Hoppas på bättre förutsättningar till kvalet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Herregud vilket kval!!!! :Bugar

Efter oräkneliga crasher.
Rossi har hittat rätt.
Lorre har hittat rätt.
Zarco har hittat rätt.
Vinales har hittat rätt.
Marquez har hittat rättast. :)

Dags att sätta upp väggen hos Yamaha? :va
Vet inte riktigt vad Rossi gjorde fel? Körde långsamt?

Vilket jävla race det blir imorgon! :fakta
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Herregud vilket kval!!!! :Bugar

Efter oräkneliga crasher.
Rossi har hittat rätt.
Lorre har hittat rätt.
Zarco har hittat rätt.
Vinales har hittat rätt.
Marquez har hittat rättast. :)

Dags att sätta upp väggen hos Yamaha? :va
Vet inte riktigt vad Rossi gjorde fel? Körde långsamt?

Vilket jävla race det blir imorgon! :fakta

Tyckte inte Rossi gjorde fel alls, förutom att köra långsammare än Vinales. De hälsade ju på varandra efter racet ändå, och såg ut att vara "on good terms", även om jag tror att Vinales innerst inne fortfarande tycker det var Rossis fel.

I övrigt helt sjukt kvalvarv av Marquez. Nästan en sekund före Rossi på tredje!! Återstår se vad det motsvarar i racet. Tror dock att Vinales har god chans på 1a plats. Tror det kommer bli en grym fight mellan honom och Marquez!
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Vilken start på MotoGP-säsongen! Man kunde inte önskar sig bättre. :tummenupp
M1:an verkar ju vara fantastisk i år. Alla fyra M1:eek:rna går ju satan så bra. Å så sitter det ju fantastiska förare på dem också.
MV+M1 blir svårslagen i år. Vilken fart!
VR+M1 kommer att ta många pallplatser i år. Vinner nog ett par race också.
JZ+M1 är som i symbios! Tror han tar VR:s plats när han slutar. Å då blir han aspirant på titeln.
JF+M1 har ju visat sig höra hemma topp 10. Riktigt bra!

Men sen har vi ju den där MM.....så fruktansvärt snabb när allt stämmer. Kan man tämja den vilda Hondan så är man med och slåss om vinsterna ( även DP och CC ).

Duccarna är mer svåranalyserade, tycker jag. Vet inte varför det inte går bättre?Ojämna resultat. JL med inkörningsproblem. Tekniska problem bl a?

Suzuki = katastrof! Jag lägger skulden på Brivio. Varför behöll han ine AE? Lite kontinuitet i teamet med en snabb förare hade nog hjälpt?
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Vilken start på MotoGP-säsongen! Man kunde inte önskar sig bättre. :tummenupp
M1:an verkar ju vara fantastisk i år. Alla fyra M1:eek:rna går ju satan så bra. Å så sitter det ju fantastiska förare på dem också.
MV+M1 blir svårslagen i år. Vilken fart!
VR+M1 kommer att ta många pallplatser i år. Vinner nog ett par race också.
JZ+M1 är som i symbios! Tror han tar VR:s plats när han slutar. Å då blir han aspirant på titeln.
JF+M1 har ju visat sig höra hemma topp 10. Riktigt bra!

Men sen har vi ju den där MM.....så fruktansvärt snabb när allt stämmer. Kan man tämja den vilda Hondan så är man med och slåss om vinsterna ( även DP och CC ).

Duccarna är mer svåranalyserade, tycker jag. Vet inte varför det inte går bättre?Ojämna resultat. JL med inkörningsproblem. Tekniska problem bl a?

Suzuki = katastrof! Jag lägger skulden på Brivio. Varför behöll han ine AE? Lite kontinuitet i teamet med en snabb förare hade nog hjälpt?
Håller med om det du säger. Ärligt talat så kan det ju inte vara så stor skillnad på Poncerals hojar i år mot förra året. Känns som att skillnaden ligger i att han har betydligt skarpare förarmaterial i år, speciellt då Zarco!

Innan säsongens början skulle man ju kunna tro att Zarco blev av med en riktigt chans när Suzuki valde Rins istället. Jämförde man Tech 3 Yamman med fabriks Suzuki 2016 så skulle man kunna tro att den blå var en betydligt vassare hoj. Beror förmodligen på att MV och även A.Esp gjorde ett bra jobb medan Smith och den yngre Esp gjorde att Tech 3 hojen inte såg fullt så bra ut.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Håller med om det du säger. Ärligt talat så kan det ju inte vara så stor skillnad på Poncerals hojar i år mot förra året. Känns som att skillnaden ligger i att han har betydligt skarpare förarmaterial i år, speciellt då Zarco!

Innan säsongens början skulle man ju kunna tro att Zarco blev av med en riktigt chans när Suzuki valde Rins istället. Jämförde man Tech 3 Yamman med fabriks Suzuki 2016 så skulle man kunna tro att den blå var en betydligt vassare hoj. Beror förmodligen på att MV och även A.Esp gjorde ett bra jobb medan Smith och den yngre Esp gjorde att Tech 3 hojen inte såg fullt så bra ut.

Precis vad jag kände med Suzukis val av förare. Men tur för Zarco att han hamnade hos Tech 3. M1:an verkar ju passa honom perfekt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top