Svedea snackar skit.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Har sedan en tid tillbaka hört Svedeas reklam på bla NRJ radio som retat upp mig en aning om att dom kan det där med motorcyklar.Men när jag söker på min egen Hayabusa så säger deras hemsida att denna hoj går enbart att trafikförsäkra.Då enbart via tele med prisuppgiften för långt över 1000 :- i månaden med trettio skadefria år samt hojen i garage.Nä, dom snackar för mycket skit, det är dom däremot bra på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att de kan motorcyklar betyder ju inte att de nödvändigtvis vill försäkra allt till förmånliga priser.
De har varit oerhört trevliga att ha att ha att göra med när något har skitit sig för mig.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Har haft turen att inte behöva utnyttja någon mc försäkring än, men Svedea har väldigt låga premier och behövs på marknaden. Bilsport och MC har blivit dyra i jämförelse.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Svedea är grymma, vaknat på fel sida idag Ankan?

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
jag håller med Ankan1, vilseledande reklam?

Jag blev irriterad när jag kontaktade ett annat bolag som alla rekomenderade och som också ska vara motorcykelinriktade.

Minns inte exakt nu, men de sa sig inte vilja försäkra alls eller så var det
skyhög premie med endast trafik :huvet
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Håller med Ankan, om alla försäkringsbolag gör som svedea kan denna hemsida döpas om till Racehoj.com eller allmanahojar.com för några försäkrade sporthojar kommer inte finnas på gatan längre.

Tyckte det var ultraparadoxalt när bilsport & mcförsäkringar stod på mc-mässan med sponsade Backlund i montern men prata försäkring ville de inte göra, inte för min R1 iaf.

Fundera på var försäkringsbolagens trend gentemot mot + klass 7 hojar håller på och ta oss som kör sporthoj på gatan.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Jag har Svedea, har tyvärr behövt nyttja min försäkring för ett par år sedan, gick hur bra och smidigt som helst, väldigt hjälpsam support, så ja, jag tycker att de kan hojar.

Sen att de inte vill försäkra Sporthojar mer än Trafik är ju trist för de det berör, men helt förståeligt tycker jag.

När jag söker på sporthojar på mig själv hos olika bolag får jag ALLTID att det inte går att försäkra via webben utan jag måste ringa blablablabla. Standard.

Försäkra din hayabusa hos ett annat bolag istället, problem solved. Mycket skitsnack från din sida.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Svedea är billiga och bra, har dock ingen Busa. Onödig trådstart men vem är förvånad?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
de har fattat att motorcyklar är dödsmaskiner :gråta
Men busan är ju en touring hoj ....:dummer
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Sen att de inte vill försäkra motorcyklar mer än Trafik är ju trist för de det berör, men helt förståeligt tycker jag.

När jag söker på motorcyklar på mig själv hos olika bolag får jag ALLTID att det inte går att försäkra via webben utan jag måste ringa blablablabla. Standard.

Försäkra din motorcykel hos ett annat bolag istället, problem solved. Mycket skitsnack från din sida.

Ändrade lite så som det blir i framtiden när alla SportHojar är borta... :(

Att somliga motorcyklister inte förstår att det vi ser bara är första steget... :va

Men så länge inte jag berörs kan jag strunta i det... :va
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ändrade lite så som det blir i framtiden när alla SportHojar är borta... :(

Att somliga motorcyklister inte förstår att det vi ser bara är första steget... :va

Men så länge inte jag berörs kan jag strunta i det... :va

Hade folk kunnat ge fan i att köra som idioter med sina sporthojar så hade det kanske fortfarande gått att försäkra dem för vettiga pengar. Det finns ju en anledning till att det blivit på det här viset.

Nej, jag bryr mig faktiskt inte eftersom det inte drabbar mig. Jag ser ingen som helst anledning till varför jag skulle vilja betala för andras misstag.

Jävla tramsig trådstart för övrigt.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tramsig? Klart karln stör sig. Är man inte bättre än andra bolag: Gör ej reklam med mc-inriktning. Inte första gången jag upplever detta
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hade folk kunnat ge fan i att köra som idioter med sina sporthojar så hade det kanske fortfarande gått att försäkra dem för vettiga pengar. Det finns ju en anledning till att det blivit på det här viset.

Nej, jag bryr mig faktiskt inte eftersom det inte drabbar mig. Jag ser ingen som helst anledning till varför jag skulle vilja betala för andras misstag.
Jävla tramsig trådstart för övrigt.

Och så kommer det att bli i framtiden!

Men inte bara i trafiken. Varför ska den som inte har anlag för cancer betala för de som blir sjuka i cancer?
Många anser redan nu så om rökare...

Varför ska jag betala för arbetslösa när jag jobbat hela livet utan att bli av med arbetet?

Det är tyvärr inte SportHojen som gör misstag utan den som sitter i sadeln.
När SportHojarna är borta kommer de som kört dessa farliga fordon också försvinna? :va

En sak är dock helt säker, korkade människor kommer inte att försvinna! :(
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Och så kommer det att bli i framtiden!

Men inte bara i trafiken. Varför ska den som inte har anlag för cancer betala för de som blir sjuka i cancer?
Många anser redan nu så om rökare...

Varför ska jag betala för arbetslösa när jag jobbat hela livet utan att bli av med arbetet?

Det är tyvärr inte SportHojen som gör misstag utan den som sitter i sadeln.
När SportHojarna är borta kommer de som kört dessa farliga fordon också försvinna? :va

En sak är dock helt säker, korkade människor kommer inte att försvinna! :(

Såja, nu behöver vi kanske inte hetsa upp oss allt för mycket.
Även om det är en svordom här inne så är jag nog mer sosse än de flesta på det här forumet, så att betala för andras sjukvård och arbetslöshetsersättning har jag inga problem med. Det gör jag mer än gärna.
Däremot är det ju rätt få som provocerar fram en sjukdom på det vis vissa förare provocerar fram olyckor.

Givetvis har du en alldeles korrekt poäng i att det föraren som är problemet och inte hojen, så det bästa vore såklart om försäkringsbolagen kunde gå mer på personlig historik istället för att basera premier på hojtyp, ålder och bostadsort. Men det kräver väl för mycket jobb, kan man gissa.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
dom har väl förr gjort reklam att dom försäkrar lågrisk fordon, har mycket på dom då jag åker enklare skit, fick en skada på bilen och de satt inte fast nånstans, grymma och överlägset billigare än andra bolag, iaf på de man kan försäkra.
 

Snowman89

Guest
Tramsig? Klart karln stör sig. Är man inte bättre än andra bolag: Gör ej reklam med mc-inriktning. Inte första gången jag upplever detta

Fast nu är ju faktiskt Svedea rejält mycket bättre än andra bolag.
Sen att tråskaparen råkar köra en hoj som Svedea inte vill beblanda sig med är ju bara beklagligt..

Visst Svedea har ganska hårda krav på ålder osv, men då blir ju också premierna därefter för de fordon som man kan försäkra där..
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jo. Men om man ser till tex busaägares ålder så tror jag utan fakta att de domineras av 30 plus. Muskelhoj som det är
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top