Emulera USB Skrivare

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Man kan ju ta SH till hjälp för de flesta problem i vardagen så jag gör ett försök även här.

På jobb har jag en maskin (som används för att avläsa pacemakrar), resultatet av avläsningen presenteras på skärmen och skrivs ut via en USB ansluten skrivare. Det blir ca 7 sidor per patient vilket ger 100 sidor om dagen. Dessa sidor skall jag sedan hålla reda på och lägga i postfacket till en sekreterare som skall scanna in sidorna och lagra i PDF format i patientens journal. Löjligt arbetskrävande för mig och sekreteraren samt risk för bortslarvade eller felscannade papper som dessutom blir svårlästa....

Så då tänkte jag att det där borde gå att rationalisera. Målet är att kunna gå med ett USB minne till sekreteraren som kan ladda in färdiga PDF filer i respektive patients journal utan att gå omvägen via papper och scanner.

Således behövs något som kan anslutas i maskinens USB skrivarport, leka skrivare och spotta ur sig PDF filer i andra änden. Gärna med så lite handpåläggning som möjligt.

Raspberry pi? Arduino? Kommersiell lösning?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Man kan ju ta SH till hjälp för de flesta problem i vardagen så jag gör ett försök även här.

På jobb har jag en maskin (som används för att avläsa pacemakrar), resultatet av avläsningen presenteras på skärmen och skrivs ut via en USB ansluten skrivare. Det blir ca 7 sidor per patient vilket ger 100 sidor om dagen. Dessa sidor skall jag sedan hålla reda på och lägga i postfacket till en sekreterare som skall scanna in sidorna och lagra i PDF format i patientens journal. Löjligt arbetskrävande för mig och sekreteraren samt risk för bortslarvade eller felscannade papper som dessutom blir svårlästa....

Så då tänkte jag att det där borde gå att rationalisera. Målet är att kunna gå med ett USB minne till sekreteraren som kan ladda in färdiga PDF filer i respektive patients journal utan att gå omvägen via papper och scanner.

Således behövs något som kan anslutas i maskinens USB skrivarport, leka skrivare och spotta ur sig PDF filer i andra änden. Gärna med så lite handpåläggning som möjligt.

Raspberry pi? Arduino? Kommersiell lösning?
Ställ frågan på stackoverflow.com, under c++ eller .Net. Där kan du också starta en bounty.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Är det bara på skärmen via något program resultatet kommer?
Kan det gå att "pipa" till en fil eller kanske rent av direkt till en PDF-skrivare.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det bara på skärmen via något program resultatet kommer?
Kan det gå att "pipa" till en fil eller kanske rent av direkt till en PDF-skrivare.

Maskinen är proprietär och inget jag får pilla i utan jag är låst till att hitta på något externt.
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Maskinen är proprietär och inget jag får pilla i utan jag är låst till att hitta på något externt.

Tänkte mer på hur resultatet presenterades, är det något "program" som ansluter till maskinen och visar resultatet på skärmen enbart och där det i så fall bara går att spara resultatet via en skärmdump eller får man data i någon form av bearbetningsbart format?
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu är det evigheter sedan jag tittade på skrivarprotokoll, men det borde ju, lite beroende på vilket skrivarprotokoll antar jag, gå att fixa det här med redan tillgängliga prylar om det inte redan finns en färdig lösning. Proprietära böksystem är drygt.
Finns det någon dokumentation om över vilket protokoll systemet vill prata med skrivare?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nu är det evigheter sedan jag tittade på skrivarprotokoll, men det borde ju, lite beroende på vilket skrivarprotokoll antar jag, gå att fixa det här med redan tillgängliga prylar om det inte redan finns en färdig lösning. Proprietära böksystem är drygt.
Finns det någon dokumentation om över vilket protokoll systemet vill prata med skrivare?

Det går något windows i bakgrunden och jag har provat att ansluta div USB skrivare jag hittat på jobb utan protest så min amatörgissning är att den kör någon generisk skrivardrivrutin. Letar efter dokumentation
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top