Val 2018

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, fast islam är inte bättre, och de värderingarna har ju rådande etablissemang inga problem med att kratta manegen för. Inte ens feministerna har det. Så jag antar att ålderstigen kvinnosyn inte är något problem för majoriteten av väljarkåren.
Fiendens fiende är min vän..
 

Smagatusk

Guest
Synd bara att dom har en så kraftigt tveksam 1800tals kvinnosyn.

Ja, fast islam är inte bättre, och de värderingarna har ju rådande etablissemang inga problem med att kratta manegen för. Inte ens feministerna har det. Så jag antar att ålderstigen kvinnosyn inte är något problem för majoriteten av väljarkåren.

Vad i deras partiprogram är en ålderstigen 1800-talssyn på kvinnor?
 

Smagatusk

Guest
Synd bara att dom har en så kraftigt tveksam 1800tals kvinnosyn.

Ja, fast islam är inte bättre, och de värderingarna har ju rådande etablissemang inga problem med att kratta manegen för. Inte ens feministerna har det. Så jag antar att ålderstigen kvinnosyn inte är något problem för majoriteten av väljarkåren.

Ganska mycket här som rent ut sagt osar unken kvinnosyn:
https://sd.se/var-politik/jamstalldhetspolitik/







...eller?

"För Sverigedemokraterna är det en fullständig självklarhet att män och kvinnor har exakt samma värde och att båda könen skall ha samma rättigheter, vara lika inför lagen och känna sig trygga och respekterade. "

Det var fanimig det värsta jag läst. Har vi inte kommit längre i vårt samhälle? :3freak
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"För Sverigedemokraterna är det en fullständig självklarhet att män och kvinnor har exakt samma värde och att båda könen skall ha samma rättigheter, vara lika inför lagen och känna sig trygga och respekterade. "

Det var fanimig det värsta jag läst. Har vi inte kommit längre i vårt samhälle? :3freak
Mycket vidrigt av dem. Tacka vet jag Centerpartiet som införde sharia i svenska domstolar, de vet de hur jämställdhetsarbete skall bedrivas.

Allt jävla tjafs om små detaljer om SD är skrattretande, det har numera 20-30% av befolkningen förstått. Även om de hade ett riktigt dåligt jämställdhetsprogram så har Alliansen och de röd-gröna infört masstafs, gruppvåldtäkter, könsstympning, månggifte, hedersmord, tvångsgiftermål och barnäktenskap i Sverige. Rent av normaliserat det. Så ursäkta mig att jag inte diskuterar jämställdhet med sjuklövern.

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

Smagatusk

Guest
Mycket vidrigt av dem. Tacka vet jag Centerpartiet som införde sharia i svenska domstolar, de vet de hur jämställdhetsarbete skall bedrivas.

Allt jävla tjafs om små detaljer om SD är skrattretande, det har numera 20-30% av befolkningen förstått. Även om de hade ett riktigt dåligt jämställdhetsprogram så har Alliansen och de röd-gröna infört masstafs, gruppvåldtäkter, könsstympning, månggifte, hedersmord, tvångsgiftermål och barnäktenskap i Sverige. Rent av normaliserat det. Så ursäkta mig att jag inte diskuterar jämställdhet med sjuklövern.

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk


Men vadå? Sd´s förslag till sambeskattning trumfar ju allt det där.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hata SD!
25ecb91f33fb199d0d4a2a62629b7940.jpg


Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Finns några saker till jag inte tänker diskutera, vårdpolitik tex
35f785972a18de51f186e3955a04d10c.jpg


Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Finns några saker till jag inte tänker diskutera, vårdpolitik tex
35f785972a18de51f186e3955a04d10c.jpg


Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk

Konstigt det där... besökt ett större sjukhus i Småland ett par gånger här i dagarna och tyckte det var väldigt lugnt och trivsamt...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Redan bestämt sedan länge. FP är bästa partiet för alla. SD vill slänga ut Jannes barn tydligen. Birgitta är snäll och bäst.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ang. Sambeskattning. Bara V kan väl få det till en kvinnofälla att ett par kan båda tjäna mer på att fördela pengarna jämt vid olika inkomster. 2018 kan det mycket väl vara mannen som tjänar sämst.

I sambeskattning tjänar ingen på att inte jobba. Det totala skattetrycket går ner för en familj med ojämna inkomster, vilket det finns en viss logik för.

Jag lyssnar gärna på motargumenten.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tyvärr ser det ut som att Sallads-Marxisterna MP klarar sig kvar, samma med C och KD.

F!, Med och Afs ser däremot ut att vara en röst i soptunnan i år.

I övrigt spretar mätningarna för mycket för att kunna dra några säkra slutsatser, annat än att sisådär 10% har tänkt rösta på Kommunism, hemska tanke...

Det betyder att V(PK) och MP kommer att ha svetsarn's task ännu hårdare i skruvstädet om dom på något mirakulöst sätt kommer att få sitta kvar
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Tyvärr ser det ut som att Sallads-Marxisterna MP klarar sig kvar, samma med C och KD.

F!, Med och Afs ser däremot ut att vara en röst i soptunnan i år.

I övrigt spretar mätningarna för mycket för att kunna dra några säkra slutsatser, annat än att sisådär 10% har tänkt rösta på Kommunism, hemska tanke...

Det betyder att V(PK) och MP kommer att ha svetsarn's task ännu hårdare i skruvstädet om dom på något mirakulöst sätt kommer att få sitta kvar

Och nästan var fjärde röst ser ut att hamna hos S.
Alltså kom igen nu gott folk. Tycker verkligen dessa S-röstare att det efter fyra år med Svetsarn varit så fantastiskt bra att de vill fortsätta på samma bana?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och nästan var fjärde röst ser ut att hamna hos S.
Alltså kom igen nu gott folk. Tycker verkligen dessa S-röstare att det efter fyra år med Svetsarn varit så fantastiskt bra att de vill fortsätta på samma bana?

En del av dom resonerar väl som Leif GW, "en gång i tiden var Sossarna bra och gav mig möjligheter att få det bättre, därför har jag alltid röstat på Sossarna och kommer alltid att rösta på Sossarna"

Well, det är nya tider nu...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top