Val 2018

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Enkla jobb kommer alltid att finnas , det är inget man måste satsa på ....
Att vara svetsare är inte någon enkelt jobb, -det krävs mycket kunnande för att göra ett bra jobb.
Bra yrkesfolk kommer det alltid finns efterfrågan på :yoparty
Det behövs tok-avancerade jobb, avancerande jobb, ganska avancerade jobb, något avancerade osv,................"piss enkla tråkiga skitjobb". Det är de sista man bör få bort

Nej, poängen med satsning på enkla jobb är ju en del av linjen att skapa en ny underklass.
Och att fortsätta sparka inkompetenta jönsar som eliasson och ygeman uppåt gör ju inte förtroendet för sosseväldet större direkt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi har piss enkla skitjobb på min arbetsplats .Men vi får knappt tag i folk som klarar det ens .Den här veckan är 4st sjuka på det andra skiftet . 4 av 8st

Även på min arbetsplats har vi enkla jobb. Montering och packning. Men dessa räknas nog inte, eftersom de har gått till etniskt svenska ungdomar och ett par närapensionengubbar. Det hade nog gått att dressera en lakritstomte till det, men ingen har sökt...
 

Smagatusk

Guest
Vi har piss enkla skitjobb på min arbetsplats .Men vi får knappt tag i folk som klarar det ens .Den här veckan är 4st sjuka på det andra skiftet . 4 av 8st

Förra veckan var 3/4 av våra tjänstemän sjuka. De flesta av dem har långa högskoleutbildningar.

Alla blir sjuka.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Förra veckan var 3/4 av våra tjänstemän sjuka. De flesta av dem har långa högskoleutbildningar.

Alla blir sjuka.
Ja men det är lite samma personer som är hemma jämt o ständigt .Hadde jag varit sjuk så ofta så hadde jag sökt läkarhjälp för det måste vara nåt allvarligt fel med hälsan
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dan Eliasson... :zpy

Behöver jag skriva mer?...
Ja vad fan.. är det omöjligt att bli av med fanskapet? Torpederat försäkringskassan, polisen och nu myndigheten för samhällsskydd och beredskap.. får han betalt av oppositionen? Har han bilder på lövén med picken begravd i femåringar? Hur fan kan en så hjärndöd människa få behålla offentliga uppdrag?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja vad fan.. är det omöjligt att bli av med fanskapet? Torpederat försäkringskassan, polisen och nu myndigheten för samhällsskydd och beredskap.. får han betalt av oppositionen? Har han bilder på lövén med picken begravd i femåringar? Hur fan kan en så hjärndöd människa få behålla offentliga uppdrag?

Det är som en myndigheternas egen rivningskula.
Undrar om man i hemlighet, och lite långsamt, avvecklar den statliga sektorn mha honom? :va
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja men det är lite samma personer som är hemma jämt o ständigt .Hadde jag varit sjuk så ofta så hadde jag sökt läkarhjälp för det måste vara nåt allvarligt fel med hälsan

Kallar det för ”ont i blodet”. Mycket förekommande på piss-enkla jobb. Tror det är pga understimulans. Ligga på soffan och kolla arbetslöshets-tv ger mer mental utmaning...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Såg danska Venstres Fuglede intervjuas i aktuellt. Ord och inga visor. Undrar om det kommer sådan tydlighet från svenska politiker..
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Såg danska Venstres Fuglede intervjuas i aktuellt. Ord och inga visor. Undrar om det kommer sådan tydlighet från svenska politiker..

Can pigs fly? Tydligt svar från en Svensk politiker när de kan prata strunt om senaste twittertrenden istället. Det lär inte hända.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Såg danska Venstres Fuglede intervjuas i aktuellt. Ord och inga visor. Undrar om det kommer sådan tydlighet från svenska politiker..
Nej det blir bara mer rasistnaziststämpel på alla som har en kritisk röst, tills det är för sent och vi har ett nytt kosovo i sverige.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Längtar mycket till valet, blir det SD eller AfS för er?
Tycker SVT gullar lite för lite med AfS, vi har ju lärt oss att problemet med SD är deras bakgrund. Nu kom ett liknande parti med fläckfritt förflutet, det måste ju vara toppen på DDR-TV.

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur känner alla ni SD-väljare er nu för tiden?
Ganska bra va?



Hur känner ni få andra högljudda dårar er?



Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Längtar mycket till valet, blir det SD eller AfS för er?
Tycker SVT gullar lite för lite med AfS, vi har ju lärt oss att problemet med SD är deras bakgrund. Nu kom ett liknande parti med fläckfritt förflutet, det måste ju vara toppen på DDR-TV.

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk

AFS och MED kommer enbart att stjäla röster som hade gjort verklig skillnad för SD i riksdagsvalet.

Ett alternativ är ju att rösta på SD i riksdagsvalet och dom nya småpartierna i kommunval/landstingsval.

I nästa val får man då se om det skett någon ändring
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
AFS och MED kommer enbart att stjäla röster som hade gjort verklig skillnad för SD i riksdagsvalet.

Ett alternativ är ju att rösta på SD i riksdagsvalet och dom nya småpartierna i kommunval/landstingsval.

I nästa val får man då se om det skett någon ändring

Tvärtom, det spelar ingen större roll om SD får 22 eller 24%, procenten är desto viktigare för AfS och MED. Klart det är en fjäder i hatten att bli största parti för SD, men de andra partierna kommer hitta vägar att stöta ut dem ändå... och att de når 51% är inte realistiskt

(tryckta och distribuerade valsedlar vid 1%, partistöd vid 2,5%, mandat vid 4%)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tvärtom, det spelar ingen större roll om SD får 22 eller 24%, procenten är desto viktigare för AfS och MED. Klart det är en fjäder i hatten att bli största parti för SD, men de andra partierna kommer hitta vägar att stöta ut dem ändå... och att de når 51% är inte realistiskt

(tryckta och distribuerade valsedlar vid 1%, partistöd vid 2,5%, mandat vid 4%)

https://omni.se/statsvetare-kd-kan-tappa-stodroster-efter-laga-siffror/a/a2xzpA

Allt under 4% är röster i soptunnan, 22 eller 26% spelar roll

Även för det borgerliga blocket.

I många år när V var som störst gladdes man åt varje utbrytning som splittrade partiet i fraktioner som ändå aldrig spelade någon roll, det är precis det som håller på att hända, och det är just därför man ska rösta olika i riksdagsvalet och kommunalvalet.

Splittring är det värsta som kan hända när det rör sig om så relativt nya partier, med ändå så lika inriktning
 
Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ha ha!! Kollade just igenom min trådhistorik, och ler nu åt hur mycket hugg och slag jag fick här för 10 år sedan när jag utan någon egentlig baktanke publicerade en länk om "SD-motor" som ju är Sverigedemokraternas motorsektion. Jag var en galen dödsnazist och sådana som mig skulle minsann aldrig komma att se dessa i riksdagen, det var bara en liten klick förvirrade själar som skulle rösta på SD. :D De har kommit en bit på väg sedan dess, och dessa "förvirrade själar" har blivit några fler vad det verkar. Och i åtta år har de nu suttit i riksdagen. Där ser man vad ett decennium kan göra. :banana och tokvänstern är på reträtt i hela Europa. :hihi
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ha ha!! Kollade just igenom min trådhistorik, och ler nu åt hur mycket hugg och slag jag fick här för 10 år sedan när jag utan någon egentlig baktanke publicerade en länk om "SD-motor" som ju är Sverigedemokraternas motorsektion. Jag var en galen dödsnazist och sådana som mig skulle minsann aldrig komma att se dessa i riksdagen, det var bara en liten klick förvirrade själar som skulle rösta på SD. :D De har kommit en bit på väg sedan dess, och dessa "förvirrade själar" har blivit några fler vad det verkar. Och i åtta år har de nu suttit i riksdagen. Där ser man vad ett decennium kan göra. :banana och tokvänstern är på reträtt i hela Europa. :hihi
Synd bara att dom har en så kraftigt tveksam 1800tals kvinnosyn.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, fast islam är inte bättre, och de värderingarna har ju rådande etablissemang inga problem med att kratta manegen för. Inte ens feministerna har det. Så jag antar att ålderstigen kvinnosyn inte är något problem för majoriteten av väljarkåren.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ha ha!! Kollade just igenom min trådhistorik, och ler nu åt hur mycket hugg och slag jag fick här för 10 år sedan när jag utan någon egentlig baktanke publicerade en länk om "SD-motor" som ju är Sverigedemokraternas motorsektion. Jag var en galen dödsnazist och sådana som mig skulle minsann aldrig komma att se dessa i riksdagen, det var bara en liten klick förvirrade själar som skulle rösta på SD. :D De har kommit en bit på väg sedan dess, och dessa "förvirrade själar" har blivit några fler vad det verkar. Och i åtta år har de nu suttit i riksdagen. Där ser man vad ett decennium kan göra. :banana och tokvänstern är på reträtt i hela Europa. :hihi
Ja, det är mycket underhållande att det jag också skrev 2004 numera är helt vanligt tankegods i hela samhället. Jag undrar innerligt hur korvgubbe och bonny och alla de andra bråkmakarna känner sig nu. Hur är det att slå upp en tidning när allt man möts av är bevis på att man levt i en parallell värld hela sitt liv. Måste kännas som för en nordkorean som besöker Tokyo.

/Hälsningar från verkligheten.

Skickat från min Moto Z2 Play via Tapatalk
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top