Val 2018

Smagatusk

Guest
Ja, det ska bli en rolig uppesittarkväll. :) Tråkigt bara att SD tappar till M nu. Hoppas det bara är en tillfällig effekt i och med partiledarbytet.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ingen av sjuklöverns ledare verkar ha sett uppdrag gransknings dokumentär "lyckolandet" som gick häromveckan uppenbarligen när man ser partiduellen i bonnier-tv:va

Hej heeeej mr
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, det ska bli en rolig uppesittarkväll. :) Tråkigt bara att SD tappar till M nu. Hoppas det bara är en tillfällig effekt i och med partiledarbytet.

Jag tror tyvärr att folk är så jävla naiva att dom tror på moderaternas löften om att ta tag i problemen.

Tyvärr så är det ju bara tomma ord, dom kommer dels aldrig att få styra skutan själva, och får dom mot förmodan göra det för övriga partier så kommer dom att backa på alla såna löften och återgå till tidigare politik.

Det är viktigt att påpeka det för alla man känner som har köpt deras nya hårda stil att det är bortkastat att lägga sin röst på dom
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Man skulle nästan kunna tro att det är mindre än ett år kvar till Valet...

https://twitter.com/socialdemokrat/status/928291945000169472

Kolla svaren i tråden, det går TUUUUUUUUUNGT för sossarna :rock :fyllisar

Inbrotten och stölderna ökar i Sverige. Inte minst på landsbygden. Bakom detta står ofta internationella stöldligor. Sverige ska vara ett tryggt land, och vanligt folk ska få ha sina hus och ägodelar ifred. Därför trappar vi nu upp arbetet med att bekämpa ligorna!

d3mNjZt.jpg
 

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Känner spontant att valet 2018 kommer att vara ett missnöjesval men samtidigt ett val där en stor del bär skygglappar.

-Grönsaker är livet med eller utan förbjuden färg och oskattad diesel så Miljöpartiet är framtiden.
-Har alltid röstat på Socialdemokraterna och kommer alltid att göra det!
-Jävla Ne***r som kommer och tar jobben, SD is the shit och nu skall jag köpa mig en kebab.
-Män är svin oavsett och nu när alla gulliga vänsterfeministiska män visat sig vara våldtäktsmän så finns bara F!.

Är säker på att det kommer att bli ett smutsigt val där ingen riktigt står som vinnare.
Tror att MED är för unga politiskt för att få en plats men dom har just nu min röst.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Redaktionen som innehåller och skyddar Fredrik Virtanen, Oisin Cantwell och Ehsan Fadakar hälsar att SD har fel värdgrund (för att få annonsera i sin tidning)...

*tar kvällens sista Rom&Cola och klurar vidare på vad fan ovanstående innebär*
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det kommer polariseras i kvadrat, sannolikt kommer "vi" vara en än mer splittrad nation efter utgången...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Känsliga tittare varnas!

View attachment 440032

(Källa, PDF) http://www.inizio.se/wp-content/uploads/va--ljarbarometer-nov-2017.pdf


Det är sjukt hur sossarna fortfarande har omkring 30% av väljarstödet...

Övriga växer, från 1,0% till 2,7% (exkl. F!) - MED är på frammarsch :)
Finns det något parti som på allvar tänkt göra nåt åt skattesmitarna?
Jag vill ha lägre skatter, och det går ju bara att få tilldels genom att sossesekten slutar pissa bort våra surt hopskrapade slantar, och att företag och dess ledningar bidrar mer än undanhåller. Löser man det första problemet kan det andra bli lättare att komma åt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så skall alltså S/MP då bevilja asyl till friska unga ensamstående män utan någon direkt prövning. Borde finnas bättre behövande grupper än dessa... ser hösten 15 åter ta form..
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Stefan Löfvén för mindre än tjugo dagar sedan (9 nov 2017)

"Man får söka asyl i Sverige, men är det så att man får ett nej så är det nej. Om vi inte har den ordningen, ja då har vi ingen ordnad migrationspolitik längre."




Susanna Birgersson på Twitter:

"Till slut tvingades Fridolin tillstå att personer som genom åldersprövning bedöms ha varit myndiga också vid ankomsten, ska få möjlighet till uppehållstillstånd, bara de registrerades som barn."

"Och tänk när de som frivilligt åkt till Afghanistan efter avslag, får höra om den möjlighet som nu erbjuds de som hållit sig undan. Jag mår lite illa."

"Och så ska ännu fler lärare tvingas sätta betyg, väl vetandes att underkänt kan betyda utvisning."

"Inte ens de borgerliga partier som är för något slags amnesti, bör rösta för detta ruttna förslag."
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det var en jättefin badboll, men jag tänker inte sprida den utan att se siffrorna bakom, och källorna.

Det skulle inte förvåna mig om siffrrorna ser ut ungefär sådär, men den såg lite väl förenklad ut, så jag förutsätter att det är någon som har dragit det här ur arshlet bara...

Är nog inte fel att vara lite skeptisk ibland. :)
Men jag gissar att man började med Afghanistans statsbudget och sedan justerade antalet i de övriga för att få samma summa.
Det kom väl ca 35000 ensamkommande då trycket var som störst under 2015 så det är nog därifrån det kom.
Så då är det bara vilken styck-kostnad för HVB-plats man räknat på som kan vara tveksam.
Sedan har det kommit ca 2000 ensamkommande per år tror jag (kan vara fel).

Så här ser uppgörelsen ut:
-sökte asyl senast den 24 november 2015.
-väntat 15 månader eller längre på beslut från Migrationsverket.
-fått sin asylansökan prövad enligt den tillfälliga lagen (dvs efter den 20 juli 2016).
-fått beslut som vuxna.
-studerar eller har studerat och tänker fortsätta att studera på gymnasiet.
-inte begått brott.

Kriterierna ser väl inte så tokiga ut vid ett första påseende? :va
Hattandet och obeslutsamheten är betydligt värre imo.
Vet någon hur många det gäller/kan gälla totalt?

Som vanligt mina 2 cent. :)

Edit: Gjorde en snabb-googling (som alltså kan vara fel).
Länk: https://sak.se/afghanistan/ekonomi-och-naringsliv/statens-finanser
Finansministeriets budget för 2016 är på 6,85 miljarder dollar (cirka 60 miljarder kronor)
Betyder att:
HVB-hem borde kosta ca 1,7 milj per styck och år(?). (60 000 000 000 / 35 000)
Bas matpaket för ett år kostar 1110' per styck. (60 000 000 000 / 54 012 346)
En vätskeportion kostar 1,70 per styck.

Landet verkade gå framåt till ca 2012 men har det sedan dess hårdare igen.
Om jag läser info rätt på SAK's site rätt.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vilket annat land i världen behöver diskutera ett avlägset asiatiskt lands statsbudget när det diskuteras riksdagsval? Enda anledningen till att vi ska förväntas härbärgera deras invånare är vad? Att vi hade(har?) fredsbevarande trupp där?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Hört en siffra på drygt 4000 per dygn som en kommun här i Skåne betalar för vissa platser
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top