Lär mig konsten att vålda loss stum kolv

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har historiskt sett hållit mig långt från polering av alla slag, men dessa kåpor såg ju förjävliga ut. Först körde jag med en roterande "negerkrull" men det repade ytan. Sen provade jag Svinto helt utan resultat.

Efter det körde jag med en roterade polertrissa från Biltema, och med ett hårdvax för aluminium som låg i samma förpackning, och då hände det grejer.

På bilden ovan har jag inte polerat med Autosol ännu, det gjorde jag som sista steg och det blev spegelblankt!

Men jag vet fortfarande inte riktigt vad det är jag polerar, är det ren aluminium som nu blivit av med sin klarlack, eller är det kromad aluminium? Ingen aning men det var DJUPT tillfredsställande att få sån fin yta på mindre än 30 min arbete.

Första kvarten körde jag utan mask, big mistake för jag hostade mig till sömns framåt 02:00 i morse:död
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
IMG_4061.JPG



Hittade en gammal fet speedway ljuddämpare på en marknad i morse, kanske en BRM. Komplett med sliten tidstypisk dekal. Hittade en tank också. Köpte en cool liten moppetank förra helgen, men den här passade också rätt bra.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Till slut kom förgasarrenoveringssatsen på posten och 30 min senare startade den på tredje kicken. Låter fint med speedwaydämparen och en doft av metanol fyllde garaget
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Har du spegel i garaget? Det vill jag också ha. Då kan man snegla på den man håller mest kär lite då och då. :trixie
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Där är faktiskt blinkers vid bakre övre stötdämparfäste och fram vid nedre gaffelkrona!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top