Suzuki GSX-750 -03 startar inte

tibbetiger

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2016
Ort
Linköping
Hoj
ER-6F -13
Hej!

Har skruvat GSX-750F under vintern för att få igång den vettigt till sommaren.
Förra året kördes den utan större problem, aningens tjurig vid start när den stått ett par dagar. Med tjurig så menar jag att den snurrar motorn men inte tänt förrens efter att man stått med startmotorn snurrandes en stund.

Under vintern så har vi bytt bakdäck, försökt lufta frambroms och bytt drev fram på hojen. Har nu fått ihop allt och skulle starta hojen, men det händer inte ett dugg när jag trycker på elstarten. Inte tillstymmelse till att startmotor drar eller klick från relän eller något sådant. Det jag kollat hittills är batteriet, det flyttade jag över till min ER-6 som startade fint med det batteriet. Testade även ER6ans batteri i GSXen, men ingen lycka där heller.

Vart börjar jag? Dödaren vid gashandtaget har varit i "kör"-läge hela vintern. Sidostödet har varit uppe hela vintern, hojen har stått på centralstöd hela tiden. Finns det en brytare för centralstödet med? Min tanke är att avkännarna för om stöd är nere har pajat, och då inte säger till hojen att det är rätt.

Jag antar att brytarna ska vara kortslutna när de fungerar, nån som vet?
Vart sitter det såna här brytare? Är det dödaren vid höger handtag och sedan sidostödet, eller finns det fler?
All övrig el verkar fungera bra, tuta och lampor fungerar som det ska.

Tacksam för all hjälp!

/Tobbe
 

tibbetiger

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2016
Ort
Linköping
Hoj
ER-6F -13
Detta problem löste jag idag!

Det var brytaren vid kopplingshandtaget som bråkade. Rengjorde allt så funkade det som det skulle sen!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top