Triumph Speed Triple -05 vägrar starta

thehardshoulder

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -98
Hej! Jag har en speed triple från 2005 som vägrar starta. Detta började i höstas, då var den svårstartad när den var varm och kunde gå upp högt i tomgång. Jag lämnade då in den på Johans mc som justerade spjäll och mappade om den. Det funkade bra i kanske tre veckor, sedan strulade den igen. Då lämnade jag den till stans motoshop i Partille för en vanlig service, men ej heller han kunde förstå vad som var fel. Då ställde jag av den för året.

Nu när jag tagit fram den igen till våren så har jag hällt i ny bensin och laddat batteriet fullt och då startade den och gick bra två gånger förra veckan. Sedan gick den tillbaka till att inte vilja starta idag. Den tuggar på startmotorn med små host då och då men verkar äta upp ett batteri på bara kanske tio startförsök.

Den har gått 4080 mil och fick sin 4k-service vid 3900. Sedan dess har jag bytt olja, filter, stift, mapp, spjäll och drivpaket. Batteriet har underhållsladdats under vintern.

Jag blir galen, vad kan vara fel? Alla tips välkomnas.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Äter den upp batteriet på tio startförsök verkar batteriet dåligt. Kanske krämen inte räcker till tändning, startmotor osv samtidigt.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Speed triple kräver mycket ström. Köp ett nytt batteri så kommer det att lösa sig :)
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Låter den seg direkt? Kolla som sagt batteriet. Annars låter det som när min "slirkoppling"till starten havererade.Lät som den inte orkade dra runt riktigt.
Men min är 03:a. Har för mig att dom uppgraderade 04 men inte säker....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top