Nakenhoj för max 80k

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Ibland är det värt det att spräcka budgeten, det är en riktigt grym hoj. Har varit nära att uppgradera till en likadan själv, men tummen sitter lite för fast än så länge.

Har du sålt Millen, eller vad är planen med den? Jag kan eventuellt vara spekulant, körde fightad Mille för några år sedan och saknar den ibland.
 

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Ibland är det värt det att spräcka budgeten, det är en riktigt grym hoj. Har varit nära att uppgradera till en likadan själv, men tummen sitter lite för fast än så länge.

Har du sålt Millen, eller vad är planen med den? Jag kan eventuellt vara spekulant, körde fightad Mille för några år sedan och saknar den ibland.

5k över budget är inte så farligt?
Millen kommer säljas.
 

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
På väg hem från Borlänge.
 

Bifogat

  • IMG_20170406_220448.JPG
    IMG_20170406_220448.JPG
    814.8 KB · Visningar: 138

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Tycker den rycker en hel del på låga varv,vilket jag antar är normalt? Är detta något som blir bättre av en mappning?
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Kasta insprutningen och montera förgasare. har haft flera hojar med sprut och alla har varit ryckiga hur man än mappar dom. kör förgasar hoj nu och det finns inga sådana problem längre :banana
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Kasta insprutningen och montera förgasare. har haft flera hojar med sprut och alla har varit ryckiga hur man än mappar dom. kör förgasar hoj nu och det finns inga sådana problem längre :banana
Allvarligt? Som så där på riktigt?:va
Visst sjutton, förgasarhästarna. Jag hade totalt glömt bort dem. [google: förgasarhästar site:sporthoj.com]
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Tycker den rycker en hel del på låga varv,vilket jag antar är normalt? Är detta något som blir bättre av en mappning?
Oddsen är hyfsat goda för att hojen blir mer till mycket trevligare efter mappning.
Lite beroende på funkar en generisk map rätt Ok men allra bäst blir det om man har tid och råd att bänka hojen med rätt avgassystem, luftfilter o.s.v.

Nackdelen är att soppaförbrukningen kan/brukar stiga märkbart. Och inte blir det bättre av att hojen är roligare att köra efter mappningen. :fakta
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Du får varva mer! ;) Jag minns att min KTM 990 SMT som inte alls gillade lägre varv, gick knappt att köra under 3500varv har jag för mig det var? Verkar som att KTM's twinar vill ligga på högre varv helt enkelt!
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Kanske inte läge att gå från en Mille till en Shiver om man är ute efter mer tryck i motorn.
Annars är det säkert en trevlig hoj. Aprilia borde släppa en version med V4-motorn, då skulle den bli intressant på riktigt.
Just det, glömde det...:huvet
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top