Postnord levererar... NOT!

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Beställt från Nya Zealand 14/3 (nätbutiken MX Store).
18/3 kl. 02:54 ligger paketet i Stockholm (där jag bor).
Rätt OK.

Det ligger fortfarande 22/3 kvar i Stockholm, utan en enda notering om ytterligare hantering...


"Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering
Händelser
Datum/TidpunktPlatsHändelse2017-03-18
02:54
Stockholm utr,Sverige SVERIGE Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering 2017-03-18
02:54
Stockholm utr,Sverige SVERIGE Under tullbehandling hos Posten AB"

Man undrar...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Haha, vänta bara tills det står att det är under utkörning. Sen kommer det stå att adressaten inte var hemma för att ta emot paketet även om du skulle sitta utanför dörren och vakta 24h den dagen och till slut hamnar det hos företagscenter i Veddesta som har öppet 15:25-16:05 udda dagar utan fullmåne och när planeterna står i rät vinkel med stjärnbilden stora björn.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Haha, vänta bara tills det står att det är under utkörning. Sen kommer det stå att adressaten inte var hemma för att ta emot paketet även om du skulle sitta utanför dörren och vakta 24h den dagen och till slut hamnar det hos företagscenter i Veddesta som har öppet 15:25-16:05 udda dagar utan fullmåne och när planeterna står i rät vinkel med stjärnbilden stora björn.

:D Been there... Hur svårt ska det behöva vara..?
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Senast jag hade med PostNord att göra så stod det att jag hade aviserats per telefon (nope), och per brev 2 gånger (nope). Av någon lustig anledning så anlände 3e påminnelsen faktiskt i brevlådan, så hade ju uppenbarligen min address. När jag ringde för att ta reda på var paketet fanns (för jag visste ju spårningsnummer, ville inte vänta på att de till slut skulle få ut en avi) så kunde de inte klura ut det, "Du får återkomma". Tack, Postnord.

Edit: Nu ser jag att TS paket är under "tullbehandling". Det kan ta riktigt lång tid om du har otur, tyvärr. Tullen är inte direkt snabb.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Haha, vänta bara tills det står att det är under utkörning. Sen kommer det stå att adressaten inte var hemma för att ta emot paketet även om du skulle sitta utanför dörren och vakta 24h den dagen och till slut hamnar det hos företagscenter i Veddesta som har öppet 15:25-16:05 udda dagar utan fullmåne och när planeterna står i rät vinkel med stjärnbilden stora björn.

Här har dom öppet mellan 9:30 och halv tio varje ojämn torsdag jämna månader utom under semesterperioden som sträcker sig mellan juli och juni.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är konstigt.
Är ju liksom inte begränsat till postnord, utan egentligen hela branschen verkar ha i stort liknande bekymmer.

Är det verkligen bara jag som gladeligen hade betalat lite mer om jag kunnat välja transport med ett företag som man kan lita på att har koll? Och service? :va

Ursäkten brukar ju alltid vara att det skall vara billigt, men jag kan inte tänka mig att det inte skulle finnas en marknad för ett, om än lite dyrare, system som verkligen funkar?!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Post not......

Hade ett paket som under 2 veckor åkte mellan örebro och karlstad, när jag tillslut hörde av mig till avsändaren och fick ett trackingnummer, trodde ju inte han hunnit skicka, så fick jag hämta ut det på terminalen i karlstad.
Dom sa att det inte gick att avisera men både på fraktsedeln och paketet stod min adress och tel, kanske var svårt att klura ut..

Beställde från england en söndag, måndag morgon behandlades ordern, måndag eftermiddag skickades den och sorterades för utrikes, tisdag morgon anlände det till helsingborg i post nots ömma vård och påbörjade ett 3 veckors kringflackande i sverige.
Kan ju förvisso förstå att en utländsk turist vill se en massa av landet den anlänt till men tror inte mina gaffelben var så intresserade..

Undviker dom om det går, allt annat är bättre där jag bor.

Och ja, det finns helt klart en marknad för en fungerande transporttjänst, kanske är det dom bygger underlag för nu.
Dom har för övrigt tagit bort det höga försäkrade värde dom hade på sina försändelser för att "förenkla för kunden", tror det är 150/kg nu istället för upp till 50´, kan väl bero på att skiten försvinner i den takt den gör när de "tar hand om" transporten..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En av de bästa Post-Nord-Upplevelserna jag haft hittills är när jag i ett kuvert, brevledes fått lappen "Vi ringde på men du var inte hemma att ta emot paketet så därför får ni denna lapp i brevlådan".
Men om ni nu var här kunde ni väl lagt lappen i brevlådan eller kanske ringt på då jag var hemma hela den dagen och väntade på paketet, istället för att posta lappen i ett brev.....
:va

Det tragiska är att jag har aldrig anmält någon av dessa saker till dem. Jag har varit arg och förbannad, men aldrig orkat göra en anmälan till dem om det.
Och det finns miljontals liknande historier ute i landet som aldrig kommer fram till dem.
De kan fortsätta att visa att allting fungerar precis som de ska.
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Posten ringde på porttelefonen i Fredags och sa att han hade paket till mig. Givetvis var jag på jobbet och ingen var hemma. Han sa att det gick lika bra att hämta det på ICA.
Men har inte fått någon avi eller liknande att hämta ut :mad: Har heller inget kolli nummer så väntar på svar från fc-moto med ett kolli nummer men dom är inte direkt snabba dom heller på att svara :huvet
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Post not......

Hade ett paket som under 2 veckor åkte mellan örebro och karlstad, när jag tillslut hörde av mig till avsändaren och fick ett trackingnummer, trodde ju inte han hunnit skicka, så fick jag hämta ut det på terminalen i karlstad.
Dom sa att det inte gick att avisera men både på fraktsedeln och paketet stod min adress och tel, kanske var svårt att klura ut..

Om det var bildelar till en saab så kan nog jag vara avsändaren. Då jag var med om något väldigt likt din historia när delarna skulle skickas till köparen :näsblod :confused:
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
jag beställer rätt ofta grejor från asiatien

tar i snitt 5 dagar till sverige...
och 5-15 dagar till dörren.

Förra året vart det cirkus 50paket varav:
Två var helt mosade (vilken cirkus att få ersättning).
Fem var ganska mosade (så pass att yttersta kartongen var i princip öppnad)
Ett vart bortslarvat i tullen (dök dock up 6 månader (!) senare)

Och hur många som helst som postnord inte hade någon aning om vart de var och var dagar/veckor försenade.


åas tog DHL 13dagar på sig att skicka ett paket 10mil i småland
via UMEÅ :huvet
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag brukar påstå att det svåraste jobbet som finns i världen är att flytta en kartong från en plats till en annan. Mitt arbete är att sälja saker som tillverkas i andra länder till kunder här hemma eller i andra länder. Det är helt klart så att det inte bara är PostNord som inte vet vad de håller på med. Ett paket vi skickade med TNT tionde februari sitter för närvarande i tullen på väg in i Kina. Där har det funnits sen 13:e februari efter att de inte kunde nå mottagaren. TNT säger att de mailade en person i vår koncern om det direkt, men sen har de inte gjort något. Mottagaren hörde av sig i förra veckan och undrade och då började jag dra i det.

Ett annat paket på väg från USA och hit med UPS via 10 orter i USA och 6 i Tyskland så leverans nästa dag fungerade tveksamt. Att samma prylar tog PostNord 5 dagar att snabbfrakta till Danmark gjorde inte min kund speciellt mycket lyckligare.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
åas tog DHL 13dagar på sig att skicka ett paket 10mil i småland
via UMEÅ :huvet

Dom lär ha tagit bort paket-trampningscentralen i Ånge (som också var känt som "det svarta hålet") och ersatt det med en liknande funktion här i Umeå.

Jag har dock aldrig sett några jobb som paketmisshandlare utannonserat, så tydligen har dom omplacerat brevbärare internt för att fylla dom tjänsterna.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har i alla fall gamla postverket nord förenklat livet för sina kunder genom att avsäga sig ansvaret vid skada eller förlust på paket. :kulspruta
http://cornucopia.cornubot.se/2017/03/postnord-forenklar-for-kunderna-tar.html

Dessutom ska staten pytsa in pengar i bolaget för att täcka upp förluster i det misskötta danska postbolaget de slagit sig samman med.

Så går det när politiker får för mycket pengar att leka företag med.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Dom lär ha tagit bort paket-trampningscentralen i Ånge (som också var känt som "det svarta hålet") och ersatt det med en liknande funktion här i Umeå.

Jag har dock aldrig sett några jobb som paketmisshandlare utannonserat, så tydligen har dom omplacerat brevbärare internt för att fylla dom tjänsterna.

Jotack, uppväxt norr om ånge vet jag precis.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
dom har skött sig hyfsat för mig fram tills dom två sista paketen. som verkar vara stulna i angered
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Sambon är djurskyddsaktiv och ja.. Long story short, vi köper kattsand från Tyskland och ca 90kg åt gången. :3freak

Märkligt nog är vi aldrig hemma när de ska köras ut utan vi får snällt åka och hämta paketen själva. Jävla rövtrattar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sambon är djurskyddsaktiv och ja.. Long story short, vi köper kattsand från Tyskland och ca 90kg åt gången. :3freak

Märkligt nog är vi aldrig hemma när de ska köras ut utan vi får snällt åka och hämta paketen själva. Jävla rövtrattar.

Hur jäkla många katter har ni???

(jag brukar slänga iväg någon hundring nu och då till djurskyddet här på orten eftersom jag gillar katter men är halvallergisk själv)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sambon är djurskyddsaktiv och ja.. Long story short, vi köper kattsand från Tyskland och ca 90kg åt gången. :3freak

Märkligt nog är vi aldrig hemma när de ska köras ut utan vi får snällt åka och hämta paketen själva. Jävla rövtrattar.

Ofta kör budfirmorna inte ut till privatpersoner alls även om det sägs att det ska skickas till dörren.

Det sjuka i den kråksången är att jag är egenföretagare men eftersom jag har firman på hemmaadressen så blir jag emellanåt behandlad som privatperson och de låter bli att köra ut. Trots att paketen är adresserade till firmanamnet. Det är för lite konkurrens i transportbranschen.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top