Råd: Köpa begagnad gopro?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Funderar på o köpa mig en nyare gopro, min hero 3 white har hängt med i 5 år nu så det känns väl som om att det är dags.

En hero 4 black tittar jag efter, utesluter hero 5 för det blir mkt pengar o sedan måste jag även köpa till ny micadapter osv så då blir de ännu mera pengar.

Nu åter till ämnet:
Har ni köpt beg gopro någon gång? något o tänka på?
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Titta så det inte är någon repa på linsen eller någon kontakt är skadad. Kolla så mjukvaran går att uppdater så det inte är något knas med den som redan finns i kameran
Och som alltid ju fler batterier/tillbehör som medföljer är oftast ett plus
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om du har möjlighet så provfilma lite med den och kolla sedan på en stor skärm med bra upplösning. Dels så ser du då att den funktionsmässigt är som den ska (spelar in, sparar till minneskortet etc) och dels att den inte har några skador som påverkar bildkvaliteten (ovanligt mycket oskärpa, exponerar helt fel etc, som skulle kunna bero på större fel som inte syns utanpå).
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Titta så det inte är någon repa på linsen eller någon kontakt är skadad. Kolla så mjukvaran går att uppdater så det inte är något knas med den som redan finns i kameran
Och som alltid ju fler batterier/tillbehör som medföljer är oftast ett plus

Om du har möjlighet så provfilma lite med den och kolla sedan på en stor skärm med bra upplösning. Dels så ser du då att den funktionsmässigt är som den ska (spelar in, sparar till minneskortet etc) och dels att den inte har några skador som påverkar bildkvaliteten (ovanligt mycket oskärpa, exponerar helt fel etc, som skulle kunna bero på större fel som inte syns utanpå).

Tyvärr är den en bit bort som jag har tittat in mig på så jag kan inte testa den, som "tur" är så köps den via en motsvarighet till tradera/ebay så det går o reklamera.

I annonsen så står det att det är felfritt, det medflöjer lite saker som batterier, hus osv. det är dessutom 2 kameror en silver samt en black (hero 4 båda) för priset av strax under 4000kr. Priset är vettigt, som priset av en helt ny, fast man får två istället plus lite godis för strax under 2papp på köpet.

Men får väl slå till på det hela o testa, i värsta fall får man ju reklamera
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Tyvärr är den en bit bort som jag har tittat in mig på så jag kan inte testa den, som "tur" är så köps den via en motsvarighet till tradera/ebay så det går o reklamera.

I annonsen så står det att det är felfritt, det medflöjer lite saker som batterier, hus osv. det är dessutom 2 kameror en silver samt en black (hero 4 båda) för priset av strax under 4000kr. Priset är vettigt, som priset av en helt ny, fast man får två istället plus lite godis för strax under 2papp på köpet.

Men får väl slå till på det hela o testa, i värsta fall får man ju reklamera


Ja klart man kan testa =)
Finns även blocketpaketet som är smidigt. Då hinner du testa allt i 24h innan några pengar går iväg till säljaren.

Så pruta lite och testa så blir nog det där bra ska du se :tummenupp
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
hur gick det? Fick du tag på någon kamera?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
hur gick det? Fick du tag på någon kamera?

Ja det blev en hero 4 black bara, personen som sålde två kameror ökade sitt pris med ca 800kr dagen efter jag gjorde tråden så mitt köpsug svalande...
en hero 4 black, med garanti kvar (köpt i oktober) men inga tillbehör för ca 2400kr inkl frakt. har spenderat lite saker på den än sålänge, ett extra batteri samt ett minneskort UCH-1 klass 3 (90mb/s) 64gb kort.

Testade o spela in lite med mitt gamla microSD som var klass 10, det fungerade bra enda tills jag testade 720 240fps, den klarade inte den data/sekund mängden, men till både full hd och även 4k30fps så fungerade ett klass 10 kort, men ska man ha den där coola 240fps --> 10falldig slowmotion (240/24fps = 10) så får man uppgradera sig.

Är uppe i ca 3000kr nu för kamera extra batteri o minnes kort, känns helt okej i pris. ett smakprov på den med extern mic på motorvägen i 1080, 60fps med Superwide inställningen från igår.

https://www.youtube.com/watch?v=KztF3pNdALw
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Härligt :tummenupp
Man kanske ska leta redan på sin gamla 3black :va

Lät bra med mic också, inte bara en massa vindbrus som det är på en del filmer :död

Har du använt "klisterfästen" på sidan av hjälmen? Hur blir det med vindbrus för dig med och utan kamera
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Härligt :tummenupp
Man kanske ska leta redan på sin gamla 3black :va

Lät bra med mic också, inte bara en massa vindbrus som det är på en del filmer :död

Har du använt "klisterfästen" på sidan av hjälmen? Hur blir det med vindbrus för dig med och utan kamera

Ja precis, o sedan borrat ett hål i min gamla hero 3 white's hus för en mic adapter, sedan in med en mic i hjälmen precis framför munnen (och ett mick skydd på den oxå för o döda lite mer av vinden). men de e ju klart, man hör stor skillnad på vind brus när jag hukar mig bakom kåpan kontra sitter mer upprätt.

Jag tror nog hero3black spelar in typ lika bra som min hero4 i 1080, 60fps. kan inte tänka mig annat iaf, måste vara liten skillnad i så fall.

förstår inte vad du menar med vindbrus med och utan kamera tyvärr :va kan du förtydliga lite :tungan
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
förstår inte vad du menar med vindbrus med och utan kamera tyvärr :va kan du förtydliga lite :tungan

Tänker på hur mycket vindbrus som du hör när kameran är monterad, mot när den inte sitter bredvid örat ;)
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tänker på hur mycket vindbrus som du hör när kameran är monterad, mot när den inte sitter bredvid örat ;)

Jag hör inget mer, men det är en fysiskt kraft som drar mitt huvud åt vänster, den fångar ju en del vind, när man ligger ner bakom kåpan märker jag knappt det, men när man sitter uppåt o kör i 180 plus börjar det bli lite slitsamt faktiskt. testat o köra i 240 som mest med kameran där och upprätt position och det var allt annat än behagligt, varje 5a eller 10a i ökning från nära 200 snåret känns väldigt mycket i hjälmen, såpass mycket att man saktar ner självmant eller lägger sig ner
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top