MotoGP San Marino

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hej alla,

Jag och några vänner funderar på att åka och se San Marinos GP och tänkte kolla med er som varit där hur man gör med flyg?

Jag hittar bara flyg till Bologna och det är 13 mil till San Marino, tåg antar jag är enklast och billigast?

Serverar de alkohol på banan?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Åk lokaltåg till Rimini, finns massor av hotell i olika prisklasser längs hela kusten. Banan ligger ganska nära stadskärnan i Misano
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tack för snabbt svar, då var det som jag misstänkte. :)

Ja hotell i stadskärnan var billigt och det fanns gott om hotell.

Förresten, vad rekomenderas, att bo i inne i stadskärnan San Marino eller vid kusten? Tänker på mat och sånt på kvällarna.
 
Last edited:

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Som du säger flyg till Bologna sedan tåg till till typ Rimmini det gjorde jag när jag var där.
Bo vid kusten rena rama semester orten med restauranger och party liv
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
När jag har tittat på GP så är det ingen alkohol på banorna.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
OBS att banan INTE ligger i San Marino utan i Misano, dvs vid kusten
 

bmwpelle

leg.ölprovare
Gick med
14 Feb 2010
Ort
eskilstuna
Hoj
Hayabusa,Rsv4factory
Hej

Vart där 2 gånger senast 2016...flyg till Bologna hyr bil bo i Rimini...3timmar bilkö för å ta sig från racet på söndagen.......Bira finns på banan :yoparty:yoparty.

Med vänlig hälsning Pelle
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Tror man går på mindre än 3 timmar från Rimini till banan. ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Vi bilade ner och tältade på campingen precis utanför banan. Bilköerna såg hemska ut! Alkohol finns vid banan. Vi hade en fantastisk weekend.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Precis som någon sa, boka INTE boende i San Marino. Då hamnar du i själva landet (furstedömet) San Marino vilket är tre-fyra mil usla vägar från banan och det är dessutom onödigt dyrt.

Banan ligger i orten Misano Adriatico, ungefär två kilometer upp från stranden. Alldeles vid motorvägen, inte ens en blind kan missa den. Hela stranden från Rimini via Bellariva, Miramare, Marano, Riccione, Misano Adriatico, Cattolica ändå till Gabicce Mare är en flera mil lång strandpromenad full av hotell, restauranger, shopping och underhållning. Vill du bo så nära som möjligt så är det hotellen i Riccione, Misano Adriatico och Cattolica som gäller. Jag skulle dock bli överraskad om du hittar väldigt många lediga hotellrum. GP-helgen brukar bli fullbokad väldigt tidigt.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vi bodde i Riccione och tog lokalbuss till "stationen" där det sen gick ett såntdär leksakståg som dom har på djurparker m.m. :D
Lite kö för att komma med tåget men inga andra köer, det körde på småvägar (typ cykelbanor) och det stannade precis utanför banan.
Beställ GP biljetter riktigt tidigt, banan tar inte så mycket publik som andra. Platser under tak rejsdagen är att rekommendera, antingen är det hett som f-n eller så regnar det som för nåt år sen.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tack för tipsen alla!

Gällande läktarplatser så är generall admission de enda biljetterna som gäller alla tre dagar. Kan tänka mig att det blir trångt och att man får vara ute i god tid, men stämningen lär vara magisk?

Mina polare är snåla som fan och Misano är ett dyrt GP jämrfört med t.ex. Barcelona där numrerad läktarplats kostade typ 90 euro.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack för tipsen alla!

Gällande läktarplatser så är generall admission de enda biljetterna som gäller alla tre dagar. Kan tänka mig att det blir trångt och att man får vara ute i god tid, men stämningen lär vara magisk?

Mina polare är snåla som fan och Misano är ett dyrt GP jämrfört med t.ex. Barcelona där numrerad läktarplats kostade typ 90 euro.
Vi köpte biljetter till General admission torsdag - lördag och läktarplats söndag. Det regnade dock på torsdagen så vi hyrde bil och turistade istället, San Marino, Rossis bar i Tavullia och en blomma och hälsning till Sic i Coriano är ett "måste" om man har tid.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Vi köpte biljetter till General admission torsdag - lördag och läktarplats söndag. Det regnade dock på torsdagen så vi hyrde bil och turistade istället, San Marino, Rossis bar i Tavullia och en blomma och hälsning till Sic i Coriano är ett "måste" om man har tid.

Tavullia och Simoncellis minnesplats är ett måste! :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu är flyg, boende och MotoGP bokat! Tack för allt hjälp!

Det mesta var fullbokat och det var svårt att få tag på två hotellrum med bra location så det blev något sketet lägenhetshotell på 75kvm med två sovrum, fyra sängar och balkong för 7000 med 5 kilometers avstånd till banan.

Fyfan vad jag längar!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Skönt, fick avboka lägenheten och bokade ett annat istället, som var mycket bättre och närmare banan! :yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top