Alperna

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
360mil transportsträcka i skåpbil lastad med två hojar låter ju sju resor tråkigare än 360mil transportstäcka på hoj.

Som sagt, östra tyskland klämmer man lätt på en dag. Däck går fin fint att byta på kontinenten. Den packning man behöver är några par fillingar, strumpor, ett par shorts, två skjortor och ett par sandaler och en laptop. Behöver man ju inte ha en äventyrshoj med korvlådor på för att få med ;)

Men vi är ju alla olika.:rock
 

ventus

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Mariestad
Hoj
ingen just nu
Jag säger kör bara men skit i skåpbilen...planera bara vilken dag och tid på dygnet ni kör Tyskland. Förra sommarn: Sverige-Danmark-Tyskland-Österrike-Slovenien-Kroatien-Bosnien-Serbien och tebax via Kroatien-Italien-Schweiz-Frankrike-Tyskland-Danmark-Sverige och ja,på sporthoj :)
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
360mil transportsträcka i skåpbil lastad med två hojar låter ju sju resor tråkigare än 360mil transportstäcka på hoj.

Som sagt, östra tyskland klämmer man lätt på en dag. Däck går fin fint att byta på kontinenten. Den packning man behöver är några par fillingar, strumpor, ett par shorts, två skjortor och ett par sandaler och en laptop. Behöver man ju inte ha en äventyrshoj med korvlådor på för att få med ;)

Men vi är ju alla olika.:rock

Jag är helt helt med dig! Den dagen jag far iväg kommer det ske enbart på hojen. Men alla är vi olika förstås. Längst jag kört är väl genom mellersta sverige, genom skåne, över till gotland och hem till stockholm. Det var nog min roligaste semester för det händer så mycket oväntade saker.
 

FrökenA

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR650F, 2017
Hej!
Jag och sambon ska oxå till Alperna i sommar, och för att spara mil på cyklarna bokade vi biltåget från Hamburg till Innsbruck. Med bolaget ÖBB (oebb.at) åker man tur och retur, två pers och två hojar, egen kupé med sängar och dusch för (när vi bokade) 912 Euro (228 Euro/pers/enkel väg). Tycker att det är ett klart överkomligt pris.
Nackdelen: lite skum hemsida och inte så jättmånga avgångar.. Men klart värt att kolla upp!
Ha en fin sommar - det ska vi ha :) 20 dagars körning i Alperna - jag längtar :tummenupp
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hej!
Jag och sambon ska oxå till Alperna i sommar, och för att spara mil på cyklarna bokade vi biltåget från Hamburg till Innsbruck. Med bolaget ÖBB (oebb.at) åker man tur och retur, två pers och två hojar, egen kupé med sängar och dusch för (när vi bokade) 912 Euro (228 Euro/pers/enkel väg). Tycker att det är ett klart överkomligt pris.
Nackdelen: lite skum hemsida och inte så jättmånga avgångar.. Men klart värt att kolla upp!
Ha en fin sommar - det ska vi ha :) 20 dagars körning i Alperna - jag längtar :tummenupp

Jag kan hålla med om bokning, var smått lurigt att få till det.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top