Sporthojar/Streetfighters i Sundsvall.

cAWPer

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Industristaden
Hoj
Yamaha MT-10
Tjäna! Som halft nybliven hojåkare blev jag lite förvånad över hur lite sporthojar/streetfighters man fick syn på i somras, är det ett stendött släkte här Norrut eller är det bara jag som prickat fel dagar på hojparkeringen? Vore ju kul om det fanns fler att lära känna och börja åka med, alternativt en träff kanske för dom som åker street/sport? Fler än jag som upplever det som så eller har jag för dåligt kontaktnät helt enkelt? :va

Vore ju roligt om hojparkeringen kunde börja likna lite av det man ser i övriga län där det ofta är mycket folk och gärna sporthojar/street. Tror mest vi har customhojar och touring maskiner på våran parkering :3freak Jag vet att ni finns, för jag har sett er. Dock inte så mycket på parkeringen :)
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Tjena! Varför du inte såg mig i somras var för att jag inte hade gått och blivit med hoj (där har du en hundradel av förklaringen i alla fall).. men nu är jag tillbaka som hojägare igen :D

Jag inhandlade kusinen till din hoj, dvs XSR900, i Januari. Det är knappast en modell som per automatik kvalar in på Streetfighter-kategorin, såsom just MT-09an. Det är snarare något mellanting, men diplomatisk som jag är överlåter jag den bedömningen till dig :tummenupp

Tar gärna korvkioskvältarturer i sommar nonetheless!
 

cAWPer

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Industristaden
Hoj
Yamaha MT-10
Tjena! Varför du inte såg mig i somras var för att jag inte hade gått och blivit med hoj (där har du en hundradel av förklaringen i alla fall).. men nu är jag tillbaka som hojägare igen :D

Jag inhandlade kusinen till din hoj, dvs XSR900, i Januari. Det är knappast en modell som per automatik kvalar in på Streetfighter-kategorin, såsom just MT-09an. Det är snarare något mellanting, men diplomatisk som jag är överlåter jag den bedömningen till dig :tummenupp

Tar gärna korvkioskvältarturer i sommar nonetheless!

Härligt att höra att du införskaffat hoj! :rock
Egentligen så skulle jag vilja påpeka att aktiviteterna utanför custom/touring grabbarna överhuvudtaget är väldigt låg på hojparkeringen. Börjar nästan fundera om det är dags att ordna en träff. Oavsett om du åker street/sport eller inte så vill jag nog se dig på plattan i sommar.:hej Klart vi ska dra korvkiostkurer! Har ju ett gäng polare som håller på med korten nu, borde vara klar till slutet på Maj. Så då borde vi vara runt en 5-10 pers som åker! Alltid roligare ju fler man är!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Härligt att höra att du införskaffat hoj! :rock
Egentligen så skulle jag vilja påpeka att aktiviteterna utanför custom/touring grabbarna överhuvudtaget är väldigt låg på hojparkeringen. Börjar nästan fundera om det är dags att ordna en träff. Oavsett om du åker street/sport eller inte så vill jag nog se dig på plattan i sommar.:hej Klart vi ska dra korvkiostkurer! Har ju ett gäng polare som håller på med korten nu, borde vara klar till slutet på Maj. Så då borde vi vara runt en 5-10 pers som åker! Alltid roligare ju fler man är!

Custom/adventure/touring är väl typ 90% av hojarna så om de är i majoritet är det ju inte hemskt konstigt. :hihi
 

cAWPer

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Industristaden
Hoj
Yamaha MT-10
Custom/adventure/touring är väl typ 90% av hojarna så om de är i majoritet är det ju inte hemskt konstigt. :hihi

Men det borde ju inte vara stendött för det kan jag tycka :hihi
Man hör ju syrsorna spela efter att man stängt av hojen :lol Måste ju gå att få med sig några och försöka göra någon form av rutin på kvällarna! :yoparty
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Härligt att höra att du införskaffat hoj! :rock
Egentligen så skulle jag vilja påpeka att aktiviteterna utanför custom/touring grabbarna överhuvudtaget är väldigt låg på hojparkeringen. Börjar nästan fundera om det är dags att ordna en träff. Oavsett om du åker street/sport eller inte så vill jag nog se dig på plattan i sommar.:hej Klart vi ska dra korvkiostkurer! Har ju ett gäng polare som håller på med korten nu, borde vara klar till slutet på Maj. Så då borde vi vara runt en 5-10 pers som åker! Alltid roligare ju fler man är!

Det var dags.. jag kunde inte längre motstå attraktionskraften :krama Men satan, det är ju jag som får ut mest av att du skrev imorse? Om du räknar på en 5-10 pers som du känner, haha! Jag har nämligen noll vänner som åker numera.. Låter grymt med träff! Jag är i alla fall game vad som, när som!

Och vad beträffar hojen igen såå.. är det ju i alla fall samma motor som i din, och den kan du ju gå i god för, väl? :tummenupp

Vad kör dina polare/vad hade tänkt köra så småningom?
 

cAWPer

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Industristaden
Hoj
Yamaha MT-10
Det var dags.. jag kunde inte längre motstå attraktionskraften :krama Men satan, det är ju jag som får ut mest av att du skrev imorse? Om du räknar på en 5-10 pers som du känner, haha! Jag har nämligen noll vänner som åker numera.. Låter grymt med träff! Jag är i alla fall game vad som, när som!

Och vad beträffar hojen igen såå.. är det ju i alla fall samma motor som i din, och den kan du ju gå i god för, väl? :tummenupp

Vad kör dina polare/vad hade tänkt köra så småningom?

Började surra med nån snubbe på facebook helt random här om dagen som är från Sundsvall också, han hade inte heller så många att åka med. Jag sa samma sak till han, att han skulle haka på! Han tyckte det lät bra:)

Jag har ett gäng kompisar som kör, dock så känner inte alla varandra, så det är ju perfekt att slita ihop hela högen och köra en sväng nån kväll.
Två av dom som tar kort för tillfället kollar efter custom hojar, och resterande efter Street modeller. Själv så byter jag hoj i April till en mt-10 :crash
Oavsett hoj så är det ju roligt desto fler man är! XSR900:an är en riktigt schysst hoj tycker jag :rock
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Började surra med nån snubbe på facebook helt random här om dagen som är från Sundsvall också, han hade inte heller så många att åka med. Jag sa samma sak till han, att han skulle haka på! Han tyckte det lät bra:)

Jag har ett gäng kompisar som kör, dock så känner inte alla varandra, så det är ju perfekt att slita ihop hela högen och köra en sväng nån kväll.
Två av dom som tar kort för tillfället kollar efter custom hojar, och resterande efter Street modeller. Själv så byter jag hoj i April till en mt-10 :crash
Oavsett hoj så är det ju roligt desto fler man är! XSR900:an är en riktigt schysst hoj tycker jag :rock

Haha vad angenämt! :yoparty Grupp på Fejan kanske kan vara något?

Åhå, ja, verkligen i så fall! Flertalet kvällar förhoppningsvis :gnissla Haha.. två som bidrar till majoriteten, nåväl nåväl.. de hinner ju ändra sig? :D Du får jobba på den! Oj jävlar.. mt-10an verkar bra trevlig.. fint byte, ganska lagom till att man förhoppningsvis kan börja köra så smått också :tummenupp

Fan, bara för att stilla mitt ut-och-köra-begär råkade jag beställa jag nya kläder och ny utrustning idag :3freak
 
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Hej!

Det finns en grupp på facebook som heter Group B onsdagskörning som kör rätt så ofta här i sundsvall.
Gå med där så kan ni läsa när dom kör.


Mvh Thomas
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top