Suzuki gsr750 låter konstigt helt plötsligt

Supeomar

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2017
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSR750 ABS 2012
Hojen står i garage och idag startade jag den för att den inte varit igång på 2-3 v så märker jag att den går ojämn lr rättare sagt upp o ner låter de som men snabbt.. sen kmr d lite rök från dämparen när jag stänger av.. lät inte så för 2-3 v sen. Jag kopplade ut 2 sladdar till Powercomander för att bara lägga dem lite snyggare i cutsen sen in igen d va allt jag gjorde men kan väl inte bero på det? Tacksam för svar..

https://youtu.be/askstPdCgcw
 
Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Förmodligen bara för att du står och torrgasar i garaget med 2 veckors mellanrum. Finns inget syfte. Blir bara sotiga stift och massor av kondens i motor och olja.

Ta ut den på riktig sväng när vägen tillåter och varmkör motorn riktigt. Men jag vet hur det är när man är ung och åksugen eller har en ny hoj ståendes:)

Jag hör inget konstigt
 
Last edited:

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Slarvigt programmerad tomgångreglering, 'brukar lösa sig när motorn når driftstemperatur.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hör inget konstigt, polaren köpte en GSR i nov som stått ett tag i butik och det var kallt när vi startade den, lät precis likadant.

Det som ryker är väl vattenånga?
 

Supeomar

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2017
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSR750 ABS 2012
https://youtu.be/EXNj5cRwleg

- - - Updated - - -

Så lät den för 2 v sen man hör klar skillnad eller?

- - - Updated - - -

problemet är att den lät inte så innan därför jag reagera.. ja jag tror de e kondens

- - - Updated - - -

Förmodligen bara för att du står och torrgasar i garaget med 2 veckors mellanrum. Finns inget syfte. Blir bara sotiga stift och massor av kondens i motor och olja.

Ta ut den på riktig sväng när vägen tillåter och varmkör motorn riktigt. Men jag vet hur det är när man är ung och åksugen eller har en ny hoj ståendes:)

Jag hör inget konstigt

hah jag vill bara ut o köra men blev så ledsen när jag såg/ hörde detta.. tyckte de lät annorlunda.

- - - Updated - - -

Hör inget konstigt, polaren köpte en GSR i nov som stått ett tag i butik och det var kallt när vi startade den, lät precis likadant.

Det som ryker är väl vattenånga?


problemet är att den lät inte så innan därför jag reagera.. ja jag tror de e kondens

- - - Updated - - -

Slarvigt programmerad tomgångreglering, 'brukar lösa sig när motorn når driftstemperatur.


är det nåt farligt eller skadligt för hojen? ska jag be dem att rätta till det?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hur hojen låter och beter sig i smällkalla vintern med garagedörren öppen mot jymden är inte relevant. Vänta med bryderierna tills det är +10 C utomhus.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
sluta oroa och leta fel. Om det är nåt som skadar så är det kondensen. Låt bli hojen tills du ska köra på riktigt!

motorn är bara lite sur, sen finns det säkert någon i din närhet som säger -NÄ, NÄ, dagens motorer med insprutning är så väl avstämda och avancerade så något är säkert galet med din tomgång, bla bla :huvet:huvet
 
Last edited:

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Är det inte vanligt att radfyror kan gå lite ojämnt på tomgång med powercommander? Lät ju bra :tummenupp
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Hojen står i garage och idag startade jag den för att den inte varit igång på 2-3 v så märker jag att den går ojämn lr rättare sagt upp o ner låter de som men snabbt.. sen kmr d lite rök från dämparen när jag stänger av.. lät inte så för 2-3 v sen. Jag kopplade ut 2 sladdar till Powercomander för att bara lägga dem lite snyggare i cutsen sen in igen d va allt jag gjorde men kan väl inte bero på det? Tacksam för svar..

https://youtu.be/askstPdCgcw

Kan inte ha med tps o göra?

Finns en knapp i pc3 programmet som heter "set throttle position".
 

Supeomar

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2017
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSR750 ABS 2012
Kan inte ha med tps o göra?

Finns en knapp i pc3 programmet som heter "set throttle position".

oj nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte vet var den är.. har en liten liten låda i putsen som heter Commander quickshifter och en powercomander V är det på någon av dem jag ska trycka?
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
TPS? https://www.youtube.com/watch?v=Fy3rjQGc6lA

Vänta med att starta den - till nästa vecka när det blir +10.

office-space-printer-scene-amazon.jpg



YES!!!! :crash:crash


oj nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte vet var den är.. har en liten liten låda i putsen som heter Commander quickshifter och en powercomander V är det på någon av dem jag ska trycka?

TPS, Throttle position sensor, känner av hur gasen står från 0%-100% (full gas)

Kanske blev något konstigt med den i PC5:an när du koppla bort kablen.

Men kolla allt annat som folk nämnt först (köra den varm etc) och bråkar den fortfarande så hade jag tagit den till en verkstad som kan PC5:eek:r

Du ska inte klicka på något.
Man kopplar inte PC5an till dator.
 

Supeomar

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2017
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSR750 ABS 2012
office-space-printer-scene-amazon.jpg



YES!!!! :crash:crash






TPS, Throttle position sensor, känner av hur gasen står från 0%-100% (full gas)

Kanske blev något konstigt med den i PC5:an när du koppla bort kablen.

Men kolla allt annat som folk nämnt först (köra den varm etc) och bråkar den fortfarande så hade jag tagit den till en verkstad som kan PC5:eek:r

Du ska inte klicka på något.
Man kopplar inte PC5an till dator.

okej tack så hjärtligt! jag var lite rädd för att en hade gjort det när jag koppla bort kabeln.
får köra in och se vad dom säger om de inte löser sig. kan de rätta till sig själv om det är de som är problemet eller måste man in om det är det? så jävla skönt med kunniga människor här asså :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top